Er det noen som er gravid og er/har vært student her?

JI2018

Forelsket i forumet
Desemberlykke 2018
Marshmallows2021
Hva er i så fall planen deres? Permisjon fra studiene eller fortsette så langt det lar seg gjøre?
Eller er det kanskje noen som har vært gravid student tidligere? Hvordan gikk det?

Er nemlig litt stressa, var ikke en planlagt graviditet, og har hørt fra min far og stemor mange ganger at jeg må fullføre studiene før jeg får barn.. Så er redd de skal bli skuffet.. Har lyst å prøve å fortsette med studiene, men med termin 19. desember og eksamen fra slutten av november til rundt 20. desember kan jeg tenke meg at det blir tungt, og vanskelig :knegg:

Går ikke på skole, men er helsefagarbeider lærling så er jo under utdanning. Jeg hadde tenkt og gjøre meg ferdi før jeg ble gravid, men siden det skjedde så fort, så ble det ikke sånn. Jeg er ferdi i august da så er jo heldig der, men siden det er siste innspurt er jeg veldig redd for hvordan det kommer til å gå. :s Skal jo ha flere sånne minifagprøver framover og ikke minst fagprøven til syvende og sist og nå vet jeg jo ikke hvordan formen kommer til å bli framover. Å har venninner som har vært lærling og blitt sykemeldte som må ta alt igjen og det er jo noe jeg vil prøve å unngå, for da blir det jo bare å balle på seg nærmere desember og da tror jeg nestn ikke jeg kommer til å få tatt fagprøven. ? :o Er iallefall veldig redd for det fordi det må være surt og gå og vente hele permisjonstiden på å ta fagprøven. Men jeg prøver bare å krysse fingrene for at det skal gå greit. Vet det ikke er helt det samme da som å gå på skole, men føler det er litt likt.

Ellers har jeg en venninne som nettopp ble mor og hun studerte hele svangerskapet og klarte det helt til hun faktisk føde. Planen hennes var å fortsette etter barne var født også da. Å det går fint med henne, så jeg krysser fingrene for at du også klarer det.! :)

Eg er student sjølv og lurer sjølv litt på min veg vidare.
Vi begynne i praksis i august, og er jo veldig spent på korleis ting og tang skal gå, men dei sei at mykje blir godt tilrettelagt for gravide i den grad det kan gjerast:happy:
Så fingrane mine kryssa for det slik at eg kan halde fram som student med kullet mitt:finger:

Jeg var student da jeg fikk min første. Han ble født i mai, så eksamener jeg ikke fikk tatt ble utsatt til første neste mulighet. Jeg gikk hjemme til august og startet på nytt skoleår, og pappaen ble hjemme med baby til mars.:) Gikk veldig greit.

sniker fra august :) fikk min første som student. Denne gangen rekker jeg å levere bachelor. Men jeg tok permisjon. Måtte da ta fra jul, siden termin var i mars. Angrer ikke et sekund. Mine følelser rundt barsel og permisjon er at den er så hellig for meg, så jeg ville aldri i verden brukt permisjonen på studier :P (jeg vet man er ulike der altså) :) men jeg anbefaler deg å vurdere permisjon. Evt at du får fullført de siste eksamene før jul, og så ta permisjon. Startet opp igjen etter jul året etter :D

Jeg har innlevering av master 1. desember og termin 7. desember. Det skjer fort at jeg tar permisjon og leverer masteren neste år istedenfor [emoji28]

Jeg var student sist gang, men ble gravid siste halvåret. Var ganske mye dårlig og det var litt stress å pendle to timer hver vei - og jeg fikk A på muntlig eksamen :) Fikk fullført, men ventet med å begynne i jobb til etter permisjonen var over. Fikk da litt penger både fra lånekassen og fra nav siden jeg hadde ne ekstrajobb ved siden av :)

Går ikke på skole, men er helsefagarbeider lærling så er jo under utdanning. Jeg hadde tenkt og gjøre meg ferdi før jeg ble gravid, men siden det skjedde så fort, så ble det ikke sånn. Jeg er ferdi i august da så er jo heldig der, men siden det er siste innspurt er jeg veldig redd for hvordan det kommer til å gå. :s Skal jo ha flere sånne minifagprøver framover og ikke minst fagprøven til syvende og sist og nå vet jeg jo ikke hvordan formen kommer til å bli framover. Å har venninner som har vært lærling og blitt sykemeldte som må ta alt igjen og det er jo noe jeg vil prøve å unngå, for da blir det jo bare å balle på seg nærmere desember og da tror jeg nestn ikke jeg kommer til å få tatt fagprøven. ? :eek: Er iallefall veldig redd for det fordi det må være surt og gå og vente hele permisjonstiden på å ta fagprøven. Men jeg prøver bare å krysse fingrene for at det skal gå greit. Vet det ikke er helt det samme da som å gå på skole, men føler det er litt likt.

Ellers har jeg en venninne som nettopp ble mor og hun studerte hele svangerskapet og klarte det helt til hun faktisk føde. Planen hennes var å fortsette etter barne var født også da. Å det går fint med henne, så jeg krysser fingrene for at du også klarer det.! :)

Åå, får håpe det går bra å ta fagbrevet, masse lykke til <3

Eg er student sjølv og lurer sjølv litt på min veg vidare.
Vi begynne i praksis i august, og er jo veldig spent på korleis ting og tang skal gå, men dei sei at mykje blir godt tilrettelagt for gravide i den grad det kan gjerast:happy:
Så fingrane mine kryssa for det slik at eg kan halde fram som student med kullet mitt:finger:

Ja, ting blir vel bra tilrettelagt! Håper jeg og klarer å avslutte med kullet mitt. Lykke til som gravid student :love7

sniker fra august :) fikk min første som student. Denne gangen rekker jeg å levere bachelor. Men jeg tok permisjon. Måtte da ta fra jul, siden termin var i mars. Angrer ikke et sekund. Mine følelser rundt barsel og permisjon er at den er så hellig for meg, så jeg ville aldri i verden brukt permisjonen på studier :p (jeg vet man er ulike der altså) :) men jeg anbefaler deg å vurdere permisjon. Evt at du får fullført de siste eksamene før jul, og så ta permisjon. Startet opp igjen etter jul året etter :D

Ja, jeg vurderer jo permisjon, men det er også kjedelig å ikke avslutte med kullet mitt.. Men vil jo såklart nyte barseltiden og. Vi får se hva jeg gjør :Heartred

Ja, jeg vurderer jo permisjon, men det er også kjedelig å ikke avslutte med kullet mitt.. Men vil jo såklart nyte barseltiden og. Vi får se hva jeg gjør :Heartred

Hvor langt er du på vei i studiet? Jeg var selv bare et semester inn, så det å starte i ny klasse var skummelt på starten, men fy søren så flott klasse jeg kom til :D så jeg har nok vært veldig heldig på alle områder :P

Hvor langt er du på vei i studiet? Jeg var selv bare et semester inn, så det å starte i ny klasse var skummelt på starten, men fy søren så flott klasse jeg kom til :D så jeg har nok vært veldig heldig på alle områder :p

Å, så bra da!
Jeg fullfører andre året nå, så jeg har bare ett år igjen før jeg er ferdig med bacheloren. Jeg har god kontakt med flere av de i klassen min, og henger mye med de på fritiden. Derfor det hadde vært så kjekt å fått bachelorgraden sammen med de :p

Å, så bra da!
Jeg fullfører andre året nå, så jeg har bare ett år igjen før jeg er ferdig med bacheloren. Jeg har god kontakt med flere av de i klassen min, og henger mye med de på fritiden. Derfor det hadde vært så kjekt å fått bachelorgraden sammen med de :p
Det skjønner jeg veldig godt da :) Lykke til med valget og med videre studier :)

Jepp, jeg er doktorgradsstudent og usikker på om jeg får disputert før eller etter fødselen. Håper på før, for det er utrolig hvor mye som blir glemt av kunnskaper bare ila et lite år... :shifty: Men, så tenker jeg at det heller aldri passer å få barn, så vi måtte liksom hive oss rundt også nå selv om økonomien ikke er helt på topp. Men vi har så vi klarer oss:)

Man glemmer utrolig mye ja.. Får håpe du får gjort det før! Masse lykke til <3

Ei venninne av meg fødte i februar, men skrev ferdig mest mulig av bacheloroppgaven før hun fødte. Så har hun skrevet på den i ny og ne, og nå har hun levert. Vet ikke planen hennes til høsten, tror kanskje hun vil fortsette studiene.

Back
Topp