"Er det noen SNILLE barn her"? Bør nissens ord endres?

Ikke i bruk

Forumet er livet
Bidrar vi til en negativ holdning rundt barns oppførsel ved å ha en nisse som sier "Er det noen snille barn her"? Bør nissens ord endres? Eller har det gått for langt nå?

Det var denne artikkelen fra NRK som fikk meg til å undres..

Hva mener du?
 
Er jo bare en «frase» som jeg ikke tror noen tar skade av..
samtidig finnes det ikke små barn som ikke er «snill»
 
Jeg kjenner at jeg blir littegrann lei av at alt skal analyseres så til de grader...
Det ble brukt hos oss da jeg var mindre, og hang meg aldri opp i det uttrykket akkurat :shy:
 
Jeg lurer på når vi skal ta diskusjonen om det egentlig er pedagogisk og etisk korrekt å lure barna til å tro på nissen etter å ha sett det innslaget..
 
Nei, nå må folk gi seg :hilarious::hilarious: Det er KUN vi voksne som skaper problemer! Vi skal analysere alt i stykker.
Vi kommer til å ende opp med porselensdukker av noen barn til slutt.
Er derfor jeg og er litt bekymret over alle pedagogene som skal være i barnehagene nå. Barnehagelærerstudenter blir jo hjernevasket med alt mulig rart. Barn skal jo være små voksne. Meeen det blir en annen diskusjon. Nå sporer jeg av litt.

Men ja! Det går for langt! Jeg spurte ungene på jobb hin dagen om de trodde nissen kom til barnehagen snart. Jaaa, svarte ungene. Har dere vært snille da?
Jeg bør vel arresteres for det.:hilarious:
 
Jeg lurer på når vi skal ta diskusjonen om det egentlig er pedagogisk og etisk korrekt å lure barna til å tro på nissen etter å ha sett det innslaget..
Det er like lite pedagogisk riktig å la barna tro på nissen og tannfeen, som å la de tro på gud og jesus
 
Jeg kjenner at jeg blir littegrann lei av at alt skal analyseres så til de grader...
Det ble brukt hos oss da jeg var mindre, og hang meg aldri opp i det uttrykket akkurat :shy:

Signerer denne. Hvorfor skal alt forandres på? Vi er jo alle vokst opp med at det er det julenissen sier. Hvorfor endre på det nå? :rolleyes:
 
Signerer denne. Hvorfor skal alt forandres på? Vi er jo alle vokst opp med at det er det julenissen sier. Hvorfor endre på det nå? :rolleyes:
Man må virkelig passe på hva man sier nå, en eller annen kan jo bli støtt av det :nailbiting:
 
Tviler på at barn reagerer på at nissen spør etter snille barn med mindre foreldrene har sagt til barna at de ikke er snille. Og i så fall er det vel mest det som er problemet, ikke hva nissen sier.
 
Jeg kjenner at jeg blir littegrann lei av at alt skal analyseres så til de grader...
Det ble brukt hos oss da jeg var mindre, og hang meg aldri opp i det uttrykket akkurat :shy:

Kunne ikke sagt meg mer enig!
 
Nei veit du hva. Hvis alt skal analyseres hele tiden så har vi snart ikke mer igjen. Men julekalenderen om barnet som rømte fra fosterforeldrene sine for å finne nissen er greit? Nå blir ting forbudt i enkelte bhg fordi foreldre overanalyserer ting. Merkelig hvordan det er. Er forferdelig når en bhg ansatt ikke vil spille milkshake sangen fra kutoppen fordi de aldri har hørt hele og ikke fått med seg sammenhengen. Vi voksne overtenker alt for mye. Barn gjør ikke det.
 
Back
Topp