er det noen her som har eller har hatt chihuahua

Blue_Angel

Flørter med forumet
jeg har noen spørsmål...

må man gå lang tur med di? eller er di sånn hunder som bare løper ut å gjør di di skal også vil di inn igjen? jeg tenker på denne års tiden (vinter) sommer er ikke noe problem..

å må di mye ut?

å hvordan blir di om man plutselig må ha ''barnevakt''? jeg har hørt di blir veldig knytta til eier, men om det skulle skje at man må ha barnevakt er jo minien min med også, så det blir jo ikke vilt fremmede, blir jo slekt.

hvordan er di med barn?

jeg har så lyst på en liten hund, rett å slett fordi legen min sier jeg MÅ ut å ga turer snart pga hjerte å lunger, men jeg eier ikke motivasjon, men ahr jeg hun MÅÅÅ jeg jo ut, ingen unskyldning, men jeg orker ikke sånn stort beist[8D] jeg har hatt 3 hunder før men di var jo store, men nå vil jeg ha en liten en..

bare ha det som kose hund da

En chihuahua er like mye hund som andre hunder, for å ha det sagt. Det betyr at ja, den kan gjerne gå lange gode turer, og den trenger trim, både av kroppen og hjernen. Det eneste som skiller den fra en stor hund er nettopp det, størrelsen. Den trenger alikevel mye jobb, mye dressur, mye oppmerksomhet, og man kan ikke bare skaffe en for å tro at den ikke trenger å gå ut.

Jeg har 2, begge to går gjerne kilometerlange fjellturer daglig, løper og holder tritt med elghunder, og er generelt sett store hunder i små kropper.

Når det kommer til dette med barnevakt osv så tror jeg ikke en chihuahua er noe anderledes enn andre hunder på dette punktet. Alle hunder trenger litt tid på tilvenning når det kommer nye mennesker inn, men det kommer jo selvsagt ann på den individuelle hunden. Noen hunder er superskeptiske til andre mennesker, andre ikke, og det gjelder ikke bare chihuahuaen.

Jeg anbefaler at du melder deg inn på http://chiforum.net/ før du skaffer deg en chi, slik at du kan lære nok om den til først og fremst finne ut om det er en hund for deg, og for det andre skaffe en rasetypisk og fisk hund fra en god oppdretter.

[:)]

Og det er et par andre her inne med chi, som driver med utstilling og avl som nok gjerne kan svare på spørsmålene dine litt bedre enn meg.

tror ikke det er noen god tur hund.. de er temmelig vimete av seg.. å om vinteren fryser de lett..

ORIGINAL: alenemed2troll

tror ikke det er noen god tur hund.. de er temmelig vimete av seg, å går vel ikke hvor langt det er om gangen.. å om vinteren fryser de lett..

Mine to storkoser seg i nordnorsk vinter på fjelltur uten "klær", så det trenger ikke være sannheten gitt. [:)] Ene min er forøvrig rimelig flink på sporing, så vimsete er han iallefall ikke.

ORIGINAL: Cassandra smartrompe

En chihuahua er like mye hund som andre hunder, for å ha det sagt. Det betyr at ja, den kan gjerne gå lange gode turer, og den trenger trim, både av kroppen og hjernen. Det eneste som skiller den fra en stor hund er nettopp det, størrelsen. Den trenger alikevel mye jobb, mye dressur, mye oppmerksomhet, og man kan ikke bare skaffe en for å tro at den ikke trenger å gå ut.

Jeg har 2, begge to går gjerne kilometerlange fjellturer daglig, løper og holder tritt med elghunder, og er generelt sett store hunder i små kropper.

Når det kommer til dette med barnevakt osv så tror jeg ikke en chihuahua er noe anderledes enn andre hunder på dette punktet. Alle hunder trenger litt tid på tilvenning når det kommer nye mennesker inn, men det kommer jo selvsagt ann på den individuelle hunden. Noen hunder er superskeptiske til andre mennesker, andre ikke, og det gjelder ikke bare chihuahuaen.

Jeg anbefaler at du melder deg inn på http://chiforum.net/ før du skaffer deg en chi, slik at du kan lære nok om den til først og fremst finne ut om det er en hund for deg, og for det andre skaffe en rasetypisk og fisk hund fra en god oppdretter.

[:)]

Og det er et par andre her inne med chi, som driver med utstilling og avl som nok gjerne kan svare på spørsmålene dine litt bedre enn meg.

okei takk, nei det er akkurat det jeg ikek vil skaffe meg hund for så å gi den bort/ selge den igjen, skal jeg ha hund skal jeg HA den selv til den blir gammel å grå[;)]

Ja, derfor håper jeg du melder deg inn på forumet! Det er så mye nyttig info der som du virkelig kan dra nytte av på veien til du bestemmer deg om det er rasen for deg, og etterpå. Jeg elsker mine råtøffe store bikkjer, i små kropper! [:)]

Dette er en rase som tåler kulden dårlig i alle fall

De er glade i lange turer.. men den er ikke avhengig av det[:)]

Tenker du på korthåret.. eller langhåret?

ORIGINAL: Cassandra smartrompe

tror ikke det er noen god tur hund.. de er temmelig vimete av seg, å går vel ikke hvor langt det er om gangen.. å om vinteren fryser de lett..

Mine to storkoser seg i nordnorsk vinter på fjelltur uten "klær", så det trenger ikke være sannheten gitt. [:)] Ene min er forøvrig rimelig flink på sporing, så vimsete er han iallefall ikke.

har aldri hatt en selv, men passa en.. å den klarte ikke å gå ute når det var kaldt.. [8D] kom inn igjen så var bakbeina stive som pinner..
å jo, den jeg passa var vimete..
men har ikke hatt en selv, men det er det inntrykket jeg får av dem..

tror ikke det er noen god tur hund.. de er temmelig vimete av seg.. å om vinteren fryser de lett..

hehe har nemmlig hørt di ikke orker å gå så mye å langt, vet om fler som har det.
men det er perfekt for meg for jeg orker ikke det selv, eller om det går sakt nok så er det greit.
stor hund orker jeg bare ikke.
men har jeg en liten å å den skulle bli sliten når vi er på tur er den vel så lett at jeg bare kan bære den resten av turen[8D]

men er fortsatt ikke sikker på om jeg vil ha.

men jeg går nok ikke noe tur før jeg har grunn til det,

at jeg er syk er ikek grunn nok for meg haha eier ikke motivasjon som jeg sa tidligere oppi her, men har jeg hund MÅ jeg ut[:)]

ORIGINAL: Fridasinmamma

Dette er en rase som tåler kulden dårlig i alle fall

De er glade i lange turer.. men den er ikke avhengig av det[:)]

Tenker du på korthåret.. eller langhåret?

det har jeg faktisk ikke tenkt på enda, liker kort håret best, men langhåret er greit det også om den ikke røyter så mye[:)]

Camomille her inne har en[:)]

Back
Topp