Er det noen her som har brukt Ovitrelle som hcg-støtte?

Leverihåpet

Gift med forumet
Jeg har for første gang vært borti ovitrelle som hcg-støtte etter egguttak. Satte 13 klikk (124 mcg) dag 1 etter uttak og 13 klikk dag 5 etter uttak.

Hvor lenge holde slike lave doser i kroppen?
Noen som har lykkes med denne type høg-støtte??

Ingen her inne altså??

Jo, jeg har prøvd det. Tror jeg tok 6 klikk to ganger i uka. hCG satt overraskende lenge i hos meg, testet vel positivt en ukes tid etter siste sprøyte. Men da veldig svakt på slutten.

Jeg har hatt ovitrelle som Hcg-støtte på mine forsøk. Har enda ikke hatt et vellykket IVF-forsøk, men har hatt to som har blitt omgjort til inseminasjon. Ble gravid med datteren min på første inseminasjon. Har ikke hatt hell så langt i jakt på søsken. Hos meg har dosen sittet i til det nærmer seg testdato. Jeg mener HCG har halveringstid på i underkant av 2 døgn. En halv dose vil derfor bare ha én halveringstid mindre enn full dose. Ettersom full dose kan sitte i opp til 10 dager, mener jeg at halv dose kan sitte i opp til 8 dager. Tar forbehold om at jeg kan ha misforstått noe :)

Jeg fikk ovitrelle som HCG-støtte på mitt tredje forsøk. Satte 6 klikk en uke etter innsett. Vet ikke hvor lenge den satt i kroppen da jeg ikke testet før testdato. Jeg ble overstimulert og måtte tømme 2 liter fra buken, men jeg ble gravid! Har en nydelig sønn på 10 mnd nå :)

Hadde HCG støtte og samme dose som deg. To ganger i forbindelse med frysforsøk. Ble ikke gravid. HCG satt i kroppen omtrent til testdato. Digital gravidtest viste «gravid» dagen før testdato, og «ikke gravid» på testdatoen. Hadde ikke trodd det skulle sitte så lenge, men på meg gjorde det visst det.

Har testet litt fra den 13.2 til i dag 18.2. Testene har blitt svakere frem til i dag og tror at er det noe så er det vel på dette tidspunkte ting snur?? Nå jeg begynner å gruer meg til testing videre. Har gått 5dager siden siste ovitrelle ble satt.

Hva tenker dere?? Nå er vel ovitrelle snart ute siden testene er mye svakere(?)

Hadde HCG støtte og samme dose som deg. To ganger i forbindelse med frysforsøk. Ble ikke gravid. HCG satt i kroppen omtrent til testdato. Digital gravidtest viste «gravid» dagen før testdato, og «ikke gravid» på testdatoen. Hadde ikke trodd det skulle sitte så lenge, men på meg gjorde det visst det.
Mine tester er veldig svake nå på dag 5 etter siste dose med ovitrelle ble tatt. Da er den vel ute?

Har testet litt fra den 13.2 til i dag 18.2. Testene har blitt svakere frem til i dag og tror at er det noe så er det vel på dette tidspunkte ting snur?? Nå jeg begynner å gruer meg til testing videre. Har gått 5dager siden siste ovitrelle ble satt.

Hva tenker dere?? Nå er vel ovitrelle snart ute siden testene er mye svakere(?)
Men sitter ikke ovitrelle i i ca 10 dager om jeg husker riktig ?

Men sitter ikke ovitrelle i i ca 10 dager om jeg husker riktig ?
Trodde og det, men her er testene blitt svakere. Er løpet kjørt? Fatter ingenting her.

Den opprinnelige ovitrelle med full dose ble satt for 12 dager siden

Fant dette fra en annen bruker.

Hei dere! Jeg lurer på om det er noen som har testet hvor lang tid det tar for en halv ovitrellesprøyte å forsvinne fra kroppen? :)Først tenkte jeg 5 dager, siden en hel sprøyte tar 10. Men så kom jeg til å tenke på at medisiner har halveringstid, og at det sånn sett ikke behøver å ta så mye kortere tid for en halv enn for en hel (kun en halveringstid lengre).

Hva tenker dere om det??

Det høres logisk ut, men vet du hvor lang halveringstid ovitrelle har da? Jeg ville tenkt at hvis halveringstiden for eksempel er to døgn, vil halv dose sitte i to døgn kortere enn hel dose.

Så lenge du får svakere og svakere tester tilsier dette at Ovitrellen er på vei ut av kroppen tenker jeg. Men hvis du nå etter hvert begynner å få sterkere tester igjen, må det bety at du er gravid. For meg skjedde dette 9 dager etter uttak (6 dager etter innsett). Min svakeste test var på dpo 8, men den ble aldri helt blank.

Det høres logisk ut, men vet du hvor lang halveringstid ovitrelle har da? Jeg ville tenkt at hvis halveringstiden for eksempel er to døgn, vil halv dose sitte i to døgn kortere enn hel dose.

Så lenge du får svakere og svakere tester tilsier dette at Ovitrellen er på vei ut av kroppen tenker jeg. Men hvis du nå etter hvert begynner å få sterkere tester igjen, må det bety at du er gravid. For meg skjedde dette 9 dager etter uttak (6 dager etter innsett). Min svakeste test var på dpo 8, men den ble aldri helt blank.

I følge felleskatalogen så er
Halveringstid: Etter i.v. administrering blir koriongonadotropin fordelt i ekstracellulær væske med en t1 /2 på ca. 4,5 timer. Total clearance er 0,2 liter/time. Etter s.c. administrering er t1/2 ca. 30 timer.
Så hva blir det etter halv dose?

Den jeg tok i dag var veldig svak nesten ikke synlig i forhold til de andre dagene før. Så da er dette evt vendepunktet?
Jeg har ikke troen da jeg har gått igjennom dette for 7.gang. Føle sorgen er på vei alt... Har ikke mote oppe akkurat.

I følge felleskatalogen så er
Halveringstid: Etter i.v. administrering blir koriongonadotropin fordelt i ekstracellulær væske med en t1 /2 på ca. 4,5 timer. Total clearance er 0,2 liter/time. Etter s.c. administrering er t1/2 ca. 30 timer.
Så hva blir det etter halv dose?

Den jeg tok i dag var veldig svak nesten ikke synlig i forhold til de andre dagene før. Så da er dette evt vendepunktet?
Jeg har ikke troen da jeg har gått igjennom dette for 7.gang. Føle sorgen er på vei alt... Har ikke mote oppe akkurat.

OK, da høres det ut som halv dose sitter i 30 timer kortere enn hel dose (for etter 30 timer vil en hel dose være halvert). I såfall blir det 8-9 dager, hvis hel dose tar 10 dager. Men jeg er ingen ekspert altså :)

Siden du har fått veldig svake tester er nok ovitrellen nesten ute ja, så da er det bare å vente å se om de nå blir sterkere igjen. Krysser fingrene for deg!

Hvordan gikk det med deg?
Jeg står litt i samme situasjon nå. Tok halv dose ovitrelle onsdag 20/03. Testet i dag og får tydelig strek og gravid 1-2 uker på digital test. Jeg har ikke testdato før lørdag, så det er nok mest sannsynlig ovitrelle som slår ut på testen da.. selv om jeg ikke har lyst å innse det :(

Hvordan gikk det med deg?
Jeg står litt i samme situasjon nå. Tok halv dose ovitrelle onsdag 20/03. Testet i dag og får tydelig strek og gravid 1-2 uker på digital test. Jeg har ikke testdato før lørdag, så det er nok mest sannsynlig ovitrelle som slår ut på testen da.. selv om jeg ikke har lyst å innse det :(
Her går det fint. Ble ikke gravid sist. Hvordan går det med deg nå? Gravid?

Her går det fint. Ble ikke gravid sist. Hvordan går det med deg nå? Gravid?

Jeg ble ikke gravid jeg heller :( Får heller ingen egg på frys. Jeg har nå vært veldig i tankeboksen om vi skal gå for ED, men har bestemt meg for å gjennomføre siste offentlige forsøket, selv om jeg har minimal tro på det. Det blir ikke før i høst og skal ta en god dose med vitaminer i månedene i forkant.

Hvordan blir med deg videre? Jeg har tenkt en del på deg for du var vel litt i samme situasjon som meg?

Jeg ble ikke gravid jeg heller :( Får heller ingen egg på frys. Jeg har nå vært veldig i tankeboksen om vi skal gå for ED, men har bestemt meg for å gjennomføre siste offentlige forsøket, selv om jeg har minimal tro på det. Det blir ikke før i høst og skal ta en god dose med vitaminer i månedene i forkant.

Hvordan blir med deg videre? Jeg har tenkt en del på deg for du var vel litt i samme situasjon som meg?
Vi har to offentlige igjen og er under behandling nå. Utak forventet i uke 18, men alt kommer an på ul 29.04.
Gått veldig lenge på spray typ 6uker så kjenner det på kroppen kan du si.

Jeg har i 7 runder med både ivf og icsi gått må en rekke vitaminer, men denne gang orker jeg ikke tanken på mere vitaminer enn jeg må. Tar folat og tran samt prøver ut Vitex. Leste om flere som hadde brukt dette og lykkes med graviditet, men ingen kunne fortelle om de hadde testet dett ut unge forsøk kun naturlig syklus. Så da bestemte jeg meg for å prøve det ut. Vitex skal hjelpe med å få syklus i orden og stabilisere den. Så får vi se. Ikke at jeg har noe tro på det, men verd å prøve :)

Føle så med deg. Håper du klarer å lade opp nå som sommer står for tur med masse sol og herlige dager i møte med grilling osv. Kanskje Vitex er noe for deg :) Dette må bestilles fra DK.

Vi har to offentlige igjen og er under behandling nå. Utak forventet i uke 18, men alt kommer an på ul 29.04.
Gått veldig lenge på spray typ 6uker så kjenner det på kroppen kan du si.

Jeg har i 7 runder med både ivf og icsi gått må en rekke vitaminer, men denne gang orker jeg ikke tanken på mere vitaminer enn jeg må. Tar folat og tran samt prøver ut Vitex. Leste om flere som hadde brukt dette og lykkes med graviditet, men ingen kunne fortelle om de hadde testet dett ut unge forsøk kun naturlig syklus. Så da bestemte jeg meg for å prøve det ut. Vitex skal hjelpe med å få syklus i orden og stabilisere den. Så får vi se. Ikke at jeg har noe tro på det, men verd å prøve :)

Føle så med deg. Håper du klarer å lade opp nå som sommer står for tur med masse sol og herlige dager i møte med grilling osv. Kanskje Vitex er noe for deg :) Dette må bestilles fra DK.

Så godt å være i gang igjen. Etter 7 runder håper jeg virkelig det er siste gang for deg :) Hvorfor skal du gå så lenge på spray?

Jeg har tatt litt vitaminer tidligere også, men nå følger jeg opplegget som anbefales i boken «It starts with the egg». Jeg har også sendt prøver til Athen og fått påvist diverse og skal nå i gang med en hestekur med antibiotika. Det jeg har mest tro på for min del er egentlig DHEA, men det får jeg ikke prøve, så da får jeg håpe alt det andre gjør susen i stede :) Skal sjekke litt angående Vitex også. Takk for tips :)

Så godt å være i gang igjen. Etter 7 runder håper jeg virkelig det er siste gang for deg :) Hvorfor skal du gå så lenge på spray?

Jeg har tatt litt vitaminer tidligere også, men nå følger jeg opplegget som anbefales i boken «It starts with the egg». Jeg har også sendt prøver til Athen og fått påvist diverse og skal nå i gang med en hestekur med antibiotika. Det jeg har mest tro på for min del er egentlig DHEA, men det får jeg ikke prøve, så da får jeg håpe alt det andre gjør susen i stede :) Skal sjekke litt angående Vitex også. Takk for tips :)

Grunnet til lang spray er for de påsken kom og vi skal til USA 22.mai. Så for at det skulle passe inn med et forsøk før ferier så ble det slik at en måtte gå på lang spray. :)

Sendt prøver til Athen sier du. Hvordan foregår dette og hvorfor?

Back
Topp