Er det noen "gamle" her på 38 eller over?

Snakket med St.Olavs i dag.
De har visst sluttet å gå via KUB til NIPT.
Eller rettere sagt: Blodprøvedelen da.

UL er fortsatt en del av undersøkelsen, men blodprøvene går rett på NIPT.
Forståelig egentlig, for de sparer jo en ekstra runde på alle som må gjennom begge.

Snakket med St.Olavs i dag.
De har visst sluttet å gå via KUB til NIPT.
Eller rettere sagt: Blodprøvedelen da.

UL er fortsatt en del av undersøkelsen, men blodprøvene går rett på NIPT.
Forståelig egentlig, for de sparer jo en ekstra runde på alle som må gjennom begge.
Takk for info! Jeg fikk innkalling fra St. Olav til «ultralyd/NIPT» i posten for en uke siden, så da skjønner jeg hvorfor jeg fikk det i stedet for KUB som jordmor snakket om. :)

Takk for info! Jeg fikk innkalling fra St. Olav til «ultralyd/NIPT» i posten for en uke siden, så da skjønner jeg hvorfor jeg fikk det i stedet for KUB som jordmor snakket om. :)
Det var det jeg oppdaget også, og så måtte jeg flytte på timen min, så da spurte jeg samtidig. :happy:

Jeg er over 40.
Hadde TUL privat, da jeg er gravid gjennom ivf. De bestille også KUB til meg. Fikk timeavtalen tilsendt senere samme dag. TUL 7+5. KUB 12+3. Har bestilt legetime mellom der.

Hei hei, du jeg må spørre… er ikke helt inne i disse ord og utrykk dere bruker ? KUB?
Jeg tok nipt test idag og sjekk med ultralyd idag♥️ Er 13+3 nå.. alt sto bra til heldigvis! Men nå må vi bare vente 7-10 dager på svar på blodprøvene… Noe annet man kan ta å sjekke som sykehusene ikke sjekker?

Sniker fra juli. Hvor gammel er du? Fikk du innvilget kun på bakgrunn av den videoen? Og over 35?
Jeg er 45 så er vel en ganske høy risiko her. Ble henvist av gynekolog ved første ultralyd i uke 7. Men såvidt jeg skjønner skal jo alle over 35 få det tilbudet nå.

SUS tilbyr TUL og NIPT til alle gravide over 35 år. Jeg tror bare det ikke er alle fastleger som har fått det med seg enda (inkludert min). Jeg fikk time etter jeg hadde betalt for privat UL i uke 9. Jordmoren der jobber på SUS og henviste meg. Hun ble overrasket over at jeg trodde vi måtte vente til sommeren 2022. Så det er dårlig med kommunikasjon/info der ute!

Sniker fra juli. Hvor gammel er du? Fikk du innvilget kun på bakgrunn av den videoen? Og over 35?

Jeg var på privat UL i uke 8 og sa at jeg ønsket nipt (jeg er 35). Jeg fikk innkalling kort tid etterpå. Fikk beskjed på Haukeland om at alle over 35 får det der nå :happy: Men usikker på om det skjer automatisk enda, eller om man forsatt må spørre om det.

Jeg var på privat UL i uke 8 og sa at jeg ønsket nipt (jeg er 35). Jeg fikk innkalling kort tid etterpå. Fikk beskjed på Haukeland om at alle over 35 får det der nå :happy: Men usikker på om det skjer automatisk enda, eller om man forsatt må spørre om det.
Fått innkalling til Rikshospitalet i starten av januar, er da 14+2 så synes egentlig det er litt sent, men får ikke før siden jeg ikke har krav på det før 1.januar. Veldig frustrerende da de sa de hadde ledige timer før. Får bare håpe alt står bra til:)

Fått innkalling til Rikshospitalet i starten av januar, er da 14+2 så synes egentlig det er litt sent, men får ikke før siden jeg ikke har krav på det før 1.januar. Veldig frustrerende da de sa de hadde ledige timer før. Får bare håpe alt står bra til:)

Dumt at de skal være så firkantet på det når det er ledige timer :sorry: Det er ikke mange dagene over grensen da så får håpe det går greit likevel. UL er jo uansett veldig kjekt når de går så nøye gjennom og ser at alt er bra :love017

Jeg tok 12+6 og alt så bra ut på UL, var helt utrolig å se noe, som lignet på en liten klatt på forrige UL :happy090, så helt ut som en liten baby plutselig :love017 Venter forsatt på svar på blodprøvene, 2 uker siden på mandag så krysser fingrene for at det kommer svar da :smiley-angelic001

Back
Topp