Så trist da.Takk for meg. TUL i dag å påvist MA
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Så trist da.Takk for meg. TUL i dag å påvist MA
Takk for info! Jeg fikk innkalling fra St. Olav til «ultralyd/NIPT» i posten for en uke siden, så da skjønner jeg hvorfor jeg fikk det i stedet for KUB som jordmor snakket om.Snakket med St.Olavs i dag.
De har visst sluttet å gå via KUB til NIPT.
Eller rettere sagt: Blodprøvedelen da.
UL er fortsatt en del av undersøkelsen, men blodprøvene går rett på NIPT.
Forståelig egentlig, for de sparer jo en ekstra runde på alle som må gjennom begge.
Det var det jeg oppdaget også, og så måtte jeg flytte på timen min, så da spurte jeg samtidig.Takk for info! Jeg fikk innkalling fra St. Olav til «ultralyd/NIPT» i posten for en uke siden, så da skjønner jeg hvorfor jeg fikk det i stedet for KUB som jordmor snakket om.![]()
Jeg er over 40.
Hadde TUL privat, da jeg er gravid gjennom ivf. De bestille også KUB til meg. Fikk timeavtalen tilsendt senere samme dag. TUL 7+5. KUB 12+3. Har bestilt legetime mellom der.
Sniker fra juli. Hvor gammel er du? Fikk du innvilget kun på bakgrunn av den videoen? Og over 35?Jeg har fått time på Rikshospitalet i november. I innkallingen henvises det til en video og der sier de at gravide over 35 år har rett på utvidet fosterdiagnostikk.
https://oslo-universitetssykehus.no...et#metoder-uten-inngrep-ikke-invasive-metoder
Jeg er 45 så er vel en ganske høy risiko her. Ble henvist av gynekolog ved første ultralyd i uke 7. Men såvidt jeg skjønner skal jo alle over 35 få det tilbudet nå.Sniker fra juli. Hvor gammel er du? Fikk du innvilget kun på bakgrunn av den videoen? Og over 35?
Sniker fra juli. Hvor gammel er du? Fikk du innvilget kun på bakgrunn av den videoen? Og over 35?
Fått innkalling til Rikshospitalet i starten av januar, er da 14+2 så synes egentlig det er litt sent, men får ikke før siden jeg ikke har krav på det før 1.januar. Veldig frustrerende da de sa de hadde ledige timer før. Får bare håpe alt står bra tilJeg var på privat UL i uke 8 og sa at jeg ønsket nipt (jeg er 35). Jeg fikk innkalling kort tid etterpå. Fikk beskjed på Haukeland om at alle over 35 får det der nåMen usikker på om det skjer automatisk enda, eller om man forsatt må spørre om det.
Fått innkalling til Rikshospitalet i starten av januar, er da 14+2 så synes egentlig det er litt sent, men får ikke før siden jeg ikke har krav på det før 1.januar. Veldig frustrerende da de sa de hadde ledige timer før. Får bare håpe alt står bra til![]()