Er det noe som er normalt..

Chibi

Hoot hoot!
når det gjelder kynnere? Er det like normalt å ha det ofte som å ha det sjeldent?

Jeg får kynnere så fort jeg reiser meg opp om morran, og har det jevnt og trutt ut hele dagen. Noen ganger blir det litt vondt helt nederst i magen, men ikke sånn "grine vondt" [8D] Føles som svake mensensmerter.

Skal man slappe av når man får kynnere? Ta det med ro liksom? For hvis jeg må sette meg ned hver gang jeg får det, så får jeg ikke gjort en dritt i løpet av en dag.. Og så fort jeg reiser meg opp så kommer de igjen [8D]

Jeg har det same her.. men jeg er andregangs så da kjenner man det enda mer, men husker godt jeg hadde ganske vonde kynnere sist også. Var innom sykehuset 4 ganger før jeg faktisk fødte di siste ukene for kynnerene var så sterke. Når jeg har noen som tar skikkleig får jeg nesten hjerteklapp og blir tungpustet.. [:D] Mye rart man skal igjennom.. men eneste tipset fra jordmor er å ta det med ro, og jeg er helt enig med deg - man får jo ikke gjort noe. Håper jeg ikke går over tiden da jeg bare er 33+1 og det da kan bli noen lange kjedelige uker fremover.

FrkFares, forje svangerskap, når begynte du å få desse vonde da ? hvor lenge før du fødte ?

Lurer i grunn på det samme jeg.. har det samme problemet :0)
ORIGINAL: Chibi

når det gjelder kynnere? Er det like normalt å ha det ofte som å ha det sjeldent?

Jeg får kynnere så fort jeg reiser meg opp om morran, og har det jevnt og trutt ut hele dagen. Noen ganger blir det litt vondt helt nederst i magen, men ikke sånn "grine vondt" [8D] Føles som svake mensensmerter.

Skal man slappe av når man får kynnere? Ta det med ro liksom? For hvis jeg må sette meg ned hver gang jeg får det, så får jeg ikke gjort en dritt i løpet av en dag.. Og så fort jeg reiser meg opp så kommer de igjen [8D]

Bra det ikke bare er meg som lurer! [:D]

Ja er i grunn greit å vite att en ikke er alene om ting :0)
Har nevnt for både jordmor å lege dette mad kynnere så fort jeg reiser meg. og har ikke fått noe beskjed om å slappe av, men når det blir ubehagelig eller små vondt, kan det være lurt å sitte litt...
ORIGINAL: Chibi

Bra det ikke bare er meg som lurer! [:D]

Jeg har hatt kratige kynnere fra rundt uke 29 nå, og 32 sist(måtte sjekke helseskjemaet.. hehehe)... sist fødte jeg i uke 38+5.. Men, det trenger ikke være en indikasjon på at man føder før termin selv om man har slike kynnere.

Jeg hadde veldig mye kynnere med nr to. Nå har jeg nesten ikke hatt noe.

Jeg hadde kraftige og ubehagelige kynnere hele mitt forrige svangerskap.. Mot slutten kunne jeg ikke vri på meg i sofaen før de kom.. Og de kunne til tider være så vonde at jeg ikke klarte å røre meg.. [8|] 
Men jeg fødte ikke før 40+3 forde[8D] Så det trenger ikke bety at man føder før..

Denne gangen begynte de i uke 12 og de er der enda[8D] Blir jo vondere og mer ubehagelige jo lenger ut i sv.skapet jeg kommer.. Og nå grenser de innimellom til å være vonde.. Men nå setter jeg mer "pris" på de enn forrige gang, for jeg er sikker på at de var mye av grunnen til at jeg hadde en lett og rask fødsel.. Sånn som livmora mi hadde trent seg[:D][:D]

ORIGINAL: ToSmå2010

Jeg hadde kraftige og ubehagelige kynnere hele mitt forrige svangerskap.. Mot slutten kunne jeg ikke vri på meg i sofaen før de kom.. Og de kunne til tider være så vonde at jeg ikke klarte å røre meg.. [8|] 
Men jeg fødte ikke før 40+3 forde[8D] Så det trenger ikke bety at man føder før..

Denne gangen begynte de i uke 12 og de er der enda[8D] Blir jo vondere og mer ubehagelige jo lenger ut i sv.skapet jeg kommer.. Og nå grenser de innimellom til å være vonde.. Men nå setter jeg mer "pris" på de enn forrige gang, for jeg er sikker på at de var mye av grunnen til at jeg hadde en lett og rask fødsel.. Sånn som livmora mi hadde trent seg[:D][:D]

Jeg får tenke sånn jeg og! [:D]

Back
Topp