Er det noe matvarer du ikke orker nå som du er gravid?

Vêr ikke om det regnes som en matvare, men jeg tåler ikke brus :/ Før var jeg avhengig av Pepsi Max, og nå er det det siste jeg kunne tenkt meg. Prøver jeg meg på et glass (spesielt lettbrus) blir jeg kvalm, får sure oppstøt og brekningsfølelse.. Heldig med den :)

Blir rett og slett dårlig av hvitløk. Hvitløksbrød var det beste jeg visste før jeg ble gravid. .. Nå klarer jeg ikke lukta engang :-P :-(

Sent from my GT-S7580 using BV Forum mobile app

Nudler. Har ikke greid å spise det siden jeg var gravid for 4 år siden. Blir uvel bare av tanken på de.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Blir dårlig av hvitløkspulver lukta..og spisskumin. Er jo krydder da..men orker ikke mat hvor dette e blitt bruka som i karbonadedeig :-/

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Mye. Men godis og kaffe.
Stekt egg og stekt mat generelt.
Periodevis fikset jeg ingen mat pga lukt.

Klare ikkje noke snop eller brus. D som frista e frukt og sunn mat. Åt en liten bit sjokolade og var kvalm i monge timer etter på.

mor til to gull, 05 og 12

Frem til uke 12 ca klarte jeg ikke lukta eller synet eller tanken på kjøttmat, særlig biff og stekt/grillet kjøtt. Jeg som er såå glad i det til vanlig :-P Og bearnaise saus klarte jeg ikke lukta av. Siden kvalmen har roet seg litt, så er jeg ikke like ekstrem på matvarene lenger heller.

Hadde helt avsmak på egg en stund. Men nå er det godt igjen. :) Og så klarer jeg ikke tanken på Pepsi Max, som jeg egentlig elsker. :P Ellers er jeg ikke så veldig giret på søtsaker eller chips faktisk lengre. Like greit kanskje. :P

Skulle ønske brus og godteri:p

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

veldig mye, har blitt skikkelig sær og kresen. Nesten ikke lyst på noen ting. Sikkert derfor jeg ikke har gått opp et gram enda jeg er 16 uker på vei.

KYLLING! !! Æææsj! (Normalt sett, kunne sikkert spist kylling hver dag) Hvitløk er ikke spesielt godt.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Sjokolade :o helt utrolig. Gjør ikkeno :) men spiser annet godt!

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Kaffe, lettbrus og potetgull er ikke favoritter lenger.. Helt greit igrunn ;)

Mat med mye fett, brus, alt av godteri (bortsett fra salt lakris) og hvitløk. Ganske greit egentlig, blir mye sunn mat fremover :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Har ikke sånn ekstrem avsmak på noe, men er liksom ingenting som frister. Er på butikken og ser noe og tenker at jo ja, det kan jeg faktisk tenke meg til middag. Kommer hjem, laget til og spiser to biter før det er stopp :-/

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app

Back
Topp