Er det negativt med unger som er tidlig ute??

ORIGINAL: MammaMø og Kråka

Jeg syns ikke det er negativt på noen måte, bare morro!
Men må innrømme at jeg syns selv det er veldig behagelig med barn som er mer bedagelige rent motorisk [8D] [:D] Skjønner rett og slett ikke hvorfor noen skal bli sjalu på at andre barn kan flere "triks" enn deres egne [8|] Visst det er big deal så får de legge seg i hardtrening med dem da [8D] [:D] Hehe.. neida... Alle lærer i sitt eget tempo, og jeg syns at man hverken skal bremse dem eller pushe dem, de skal få utvikle seg i sitt eget tempo. Punktum. [:)]

Vær stolt av Emmeli og det hun kan du, og ikke bry deg om hva andre måtte synes og mene [;)]

Signerer denne! [:)] Og hvis jeg skulle blitt nedfor eller misunnelig fordi andre kan mer enn Malene, så hadde jeg fått stoore problemer altså.. [:-][8D] Det der jevner seg ut etter hvert! Bare vent å se!! [>:][:D]

ORIGINAL: Halkatla

Emil var en sånn motorisk flink unge da han var baby. Og jeg satt igjen med den samme følelsen som du mest sannsynlig sitter med nå. "Synst ikke de at ungen min er flink??"

Fikk alltid høre i en litt nedlatene tone at "Ja, han Emil han er jo så tidlig ute med alt han!" Og jeg kunne omtrent ikke skryte av gutten, for jeg fikk jo aldri noe feedback tilbake på at "Det er jo helt supert!"

Alle vil vel høre at ungene våre er flinke og hvor søte de er osv.
Men, det er ikke alltid like kjekt at ungene er tidlig ute med alt. For, de skiller jo seg ut feks. når man er på barselgrupper på HS eller hjemme hos folk.

Men men. Jeg prøvde alltid å se positivt på det. At ungen min var tidlig ute med det meste gjorde jo det at jeg måtte ta forskjellige kamper ganske så tidlig, så når de andre sine unger begynte å stavre rundt, ja så var min gutt kjempe flink og lydig! Så kunne deres unger bare gå der å sjangle og min være så flink atte! [:D][:D][:D]

Nå med unge #2, så er jeg litt glad for Henrik ikke er sååååå tidlig ute som Emil. Greit nok at han går rundt bordet og kommer seg fremover på to bein, men han er litt mer forsiktig denne karen [:D] 

Men, om det er nødvendig å være missunnelig på andre sine unger fordi de er raskere ute med ting - det vei tikke jeg. Noen ganger tenkte jeg på at det hadde jo vært litt greit om Emil satt stille og fredlig akkurat sånn som andre unger på hans alder da han var baby, men sånn var jo han ikke da.

Jeg er uansett veldig stolt over mine unger! Uansett om de går når de er 10mnd. eller ikke har begynt å prøve på det ennå og er snart 10mnd.! [:D]

Akkuratt samme som her

litt interessant å lese dette her... tror jeg hadde følt det litt på samme måte hvis jeg hadde en unge som var veldig tidlig ute - folk er RARE og kan si så ufattelig mye dumt. tror nok det er sjalusi som ligger bak ja - og noen mennesker er mer sjalu enn andre. snål opplevelse på babysvømminga i går (vi var på en annen gruppe enn den vi pleier), der daniel ålte seg rundt på gulvet inni dusjen der. så kom det en mamma bort med gutten sin som jeg tror er litt eldre enn daniel. så sier hun "se der du - sånn skal det gjøres" jeg ble litt sånn halvveis paff, for jeg trodde hun mente det litt sånn sarkastisk, så jeg svarte "ja, han har ikke helt knekt den krabbekoden enda. usikker på om han kommer til å krabbe heller, for han har begynt å reise seg". så sa hun dama at ungen hennes "han bare ligger der på magen å kikker han" mens hun himler med øynene litt sånn oppgitt. og så begynner hun å legge ut om de andre ungene sine som alle var sååå treige. prøvde å si at "alle er jo forskjellige, så han kommer seg nok frem etterhvert skal du se", men hun var bare så pessimistisk. litt trist syns jeg, når det blir den veien også - at ungen skal hele tiden bli sammenligna og aldri leve opp til forventningene.

ungene tar jo ting i sitt eget tempo, så vi må jo bare prøve å henge med så godt vi kan.

og dere som har de tidlig utvikla barna - hva sku dere gjort liksom? holde de tilbake...? det går jo ikke an!

Jeg skjønner hva du mener, Tuva var ganske tidlig ute med det meste, i alle fall i forhold til jevnaldrende barn vi kjente. Og da satt jeg igjen med samme følelse som deg. Mens Nora er ganske mye tregere i utviklingen. Merker at det til tider kan stresse meg litt, at jeg venter og venter på at hun skal gjøre det samme som Tuva gjorde på den alderen.,.. Men jeg må bare prøve å ikke tenke sånn, hun må jo få utvikle seg i sitt eget tempo. Men hun har generelt vært senere til alt enn de fleste babyene her på augustforumet, og da må jeg innrømme at jeg sitter med en litt vond følelse over at hun ikke klarer det som deres babyer klarer... Men jeg vil ikke kalle det misunnelse, bare et ønske om at hun også skal klare det. Alle rundt oss maser utrolig mye om hun kan krabbe for eksempel, og det er slitsomt å måtte si nei måned etter måned...

Virker som man får rare kommentarer og mas uansett[8|]
Her er det et forferdelig mas om at hun snart må lære seg å sitte og krype[:'(]

alle småtisser utviklere seg i sitt eget tempo, noen veldig tidlig andre lærer det senere.. ikke noe grunn til å stresse, eller bremse ned..[;)][;)]er alltid like stas uansett alder.. men skjønner at noen kan bli litt misunnelig på hverandre, er jo helt forståelig..[;)][:)]

ORIGINAL: svansen

alle småtisser utviklere seg i sitt eget tempo, noen veldig tidlig andre lærer det senere.. ikke noe grunn til å stresse, eller bremse ned..[;)][;)]er alltid like stas uansett alder.. men skjønner at noen kan bli litt misunnelig på hverandre, er jo helt forståelig..[;)][:)]

hmmm... tenkte jeg, små-tisser de?? [8D]

ORIGINAL: Primrose

litt interessant å lese dette her... tror jeg hadde følt det litt på samme måte hvis jeg hadde en unge som var veldig tidlig ute - folk er RARE og kan si så ufattelig mye dumt. tror nok det er sjalusi som ligger bak ja - og noen mennesker er mer sjalu enn andre. snål opplevelse på babysvømminga i går (vi var på en annen gruppe enn den vi pleier), der daniel ålte seg rundt på gulvet inni dusjen der. så kom det en mamma bort med gutten sin som jeg tror er litt eldre enn daniel. så sier hun "se der du - sånn skal det gjøres" jeg ble litt sånn halvveis paff, for jeg trodde hun mente det litt sånn sarkastisk, så jeg svarte "ja, han har ikke helt knekt den krabbekoden enda. usikker på om han kommer til å krabbe heller, for han har begynt å reise seg". så sa hun dama at ungen hennes "han bare ligger der på magen å kikker han" mens hun himler med øynene litt sånn oppgitt. og så begynner hun å legge ut om de andre ungene sine som alle var sååå treige. prøvde å si at "alle er jo forskjellige, så han kommer seg nok frem etterhvert skal du se", men hun var bare så pessimistisk. litt trist syns jeg, når det blir den veien også - at ungen skal hele tiden bli sammenligna og aldri leve opp til forventningene.

ungene tar jo ting i sitt eget tempo, så vi må jo bare prøve å henge med så godt vi kan.

og dere som har de tidlig utvikla barna - hva sku dere gjort liksom? holde de tilbake...? det går jo ikke an!

merkelig ja..... det går vel både den ene og den andre veien.. Syns at alle burde være glade på alles vegne, for det den ene lærer i dag, lærer den andre i morgen.... eller en annen dag! [:D]

ORIGINAL: vand

hmmm... tenkte jeg, små-tisser de?? [8D] de s

hehe. kanskje jeg skrev feil...småttiser.. nei ikke vet jeg [8D][8D] babyene hvertfall

..

ORIGINAL: vand

hmmm... tenkte jeg, små-tisser de?? [8D] de s

hehe. kanskje jeg skrev feil...småttiser.. nei ikke vet jeg [8D][8D] babyene hvertfall

hahaha! tror kanskje det blir småttisser..... eller??? [8D]

Back
Topp