Er det mulig??

Lykkeliten_84

Forumet er livet
VIP
å få bivirkninger av vaksinen etter 1 dag? Eller, vi tok vaksinen på torsdag og i kveld har elste mann spydd seg helt tom, og nå går det på å spy opp magesyre. Får helt vondt av han, han er helt tom for energi og skikkelig blek og dårlig...får skikkelig dårlig samvittighet...hva bør jeg gjøre...
[&o]

Er ikke så mye du kan gjøre enn å prøve å få i han litt og litt væske innimellom spyinga..............mest sannsynlig er han blitt smitta før vaksineringen, og nå bryter det ut.
Har han feber?

Men for all del, er du usikker eller redd for gutten din, ring legevakta[:)]
Bedre med en tlf for mye og en avslappet mamma, enn å høre på råd fra bvkjærringer som gjør en mamma enda mer bekymra[;)]

Høres ut som en kraftig immunreaksjon, altså ikke en bivirkning men en forventet virkning som skal være der (dog kanskje litt i kraftigste laget).

(Egentlig høres det mere ut som et sammentreff: Omgangssyke / magevirus er veldig intensivt i spredning/smitte for tiden i Norge).

Han var helt fin før han tok vaksinen, og i brosjyren jeg fikk utdelt av helsestasjonen er oppkast et mindre normalt bivirkning av vaksinen (1 av 10 av 1000 kan bli rammet)..og ja..ingen feber. Veldig sliten, vondt i armen...

Skal ikke gi han noe i dag, gir han litt fred så prøver jeg sakte men sikkert å gi han noe i morgen...

Men kan ikke bivirkninger oppstå etter 1-2 dager etter vaksinasjonen?[:-][8|]

Håper jo det gir seg[&o]

ORIGINAL: Kal-El

Høres ut som en kraftig immunreaksjon, altså ikke en bivirkning men en forventet virkning som skal være der (dog kanskje litt i kraftigste laget).

(Egentlig høres det mere ut som et sammentreff: Omgangssyke / magevirus er veldig intensivt i spredning/smitte for tiden i Norge).

Det tenkte jeg også, men siden han ikke har feber og ikke diare eller noen andre symptomer som oppstår ved omgangsyken håper jeg jo at det skal være en bivirkning...mindre vanlige (kan inntreffe hos 1 av 10 av 1000 vaksinerte, står det...: oppkast, magesmerte...osv osv...

ORIGINAL: Vesle_mor

ORIGINAL: Kal-El

Det tenkte jeg også, men siden han ikke har feber og ikke diare eller noen andre symptomer som oppstår ved omgangsyken håper jeg jo at det skal være en bivirkning...mindre vanlige (kan inntreffe hos 1 av 10 av 1000 vaksinerte, står det...: oppkast, magesmerte...osv osv...

Ja, fullt mulig. Visste ikke at oppkast var en av dem. På en annen side: Rent statistisk vil jeg tippe at ca. hver 1-10 av 1000 til en hver tid ha / få omgangssyke / oppkast uten diare/feber hver dag, uavhengig av vaksinasjon eller ikke.

Kan godt hende det er omgangsyken også..i stad våknet minste mann opp og hadde oppkast, er ca 1 uke og to dager siden han tok vaksinen..så muligens omgangsyka...[:'(] Venter i grunnen bare på at vesle jenta skal våkne snart å spy seg selv ut, men krysser mine fingre på at det ikke skjer...

Men kan jeg amme minsten selv om han har oppkast? Vil det ha en positiv effekt på oppkasten, eller omvendt?

Væææær så snill å svar [:o][&o]

Back
Topp