Er det mulig?

Sweetypie

Forelsket i forumet
Jeg har lyst til å gå ned ca 5 kilo hver måned. Tilsammen vil jeg gå ned ca 20 kg. Men er ikke så flink til å slanke meg. Men hvis jeg sykler 10 km hver dag og spiser sunt, ikke spise sjokolade og godis. Og holde meg unna brus. Er det mulig å gå ned så mye da?

Kom med deres erfaringer jenter;)

5kg i mnd er over 1kg i uka.
Det er ganske mye det!

Men jeg tror du kan greie det om du er veldig streng med deg selv!

Les opp om lavkarbo du, funket så det suste for meg iallefall :) Det anbefales vel egentlig at man ikke går ned mer enn 1kg/uke men det spørs egentlig litt på hvor overvektig du er.

Jeg har kun klart å gå ned 1 kg pr uke med skikkelig slankekosthold.
Da hadde jeg totalkontroll på alle kalorier.

Så for meg er nok 5 kg pr mnd litt mye. Klarer nok lettere 0,5 kg på uke[:)]

Da e nok muligt, men du må nok vera rimelig motivert for å klara da.

Du skrive sjøl du e ikkje flink te å slanka deg, ka meine du me da?
Sykle du te vanligt, for om du ikkje gjere da, og plutselig skal begynne å sykle 10km dagligt, då tippa eg du holde ut 4-6 daga, så e du dritleie.

Men eg e ingen ekspert asso, e da nåke eg IKKJE kan, så e da å slanka meg, e veldig spontan å lika å starta nye ting, men går og veldig fort leie [8D]

Lykke til iallefall!!![:)]

Jeg brukte vektklubb.no sist jeg slanket meg. Gikk ned 1kg i uka uten å anstrenge meg all verden. Gikk på omlegging av kostholdet til noe MYE bedre og litt trim hver dag. Vektklubb.no var kjempe motiverende siden jeg skrev inn hva jeg spiste hver dag. De legger opp til at man skal kunne kose seg litt i blandt slik at man ikke sprekker.

Husk på at muskler veier mer enn fett.

Jeg las om en "matplan" en dag. Der kun du gå ned en kg pr. uke. Har du lyst, kan jeg jo sende den til deg senere i kveld? :)

Jeg gikk ned 20 kg på under 3 uker. Kom igang med nutrilett shake, skjerpa matinntaket
alvorlig også jogga jeg 30 min hver dag!

Har holdt vekta også [:D]

ORIGINAL: S@ra

Jeg gikk ned 20 kg på under 3 uker. Kom igang med nutrilett shake, skjerpa matinntaket

????????????????????? Er det i det hele tatt fysisk mulig å gå ned 20 kg på 3 uker?????

ORIGINAL: *UtspyttaLaban*

Da e nok muligt, men du må nok vera rimelig motivert for å klara da.

Du skrive sjøl du e ikkje flink te å slanka deg, ka meine du me da?
Sykle du te vanligt, for om du ikkje gjere da, og plutselig skal begynne å sykle 10km dagligt, då tippa eg du holde ut 4-6 daga, så e du dritleie.

Men eg e ingen ekspert asso, e da nåke eg IKKJE kan, så e da å slanka meg, e veldig spontan å lika å starta nye ting, men går og veldig fort leie [8D]

Lykke til iallefall!!![:)]

Det jeg mener når jeg sier at jeg ikke er flink til å slanke meg er at jeg kan f.eks være kjempe flink i en uke. Ikke spise godteri og brus, bare spise sunt. Men så sprekker jeg, spiser masse sjokolade og junk food.

ORIGINAL: Hyppolyta

Jeg brukte vektklubb.no sist jeg slanket meg. Gikk ned 1kg i uka uten å anstrenge meg all verden. Gikk på omlegging av kostholdet til noe MYE bedre og litt trim hver dag. Vektklubb.no var kjempe motiverende siden jeg skrev inn hva jeg spiste hver dag. De legger opp til at man skal kunne kose seg litt i blandt slik at man ikke sprekker.

Husk på at muskler veier mer enn fett.

Høres interessant ut, kanskje jeg skal prøve meg på det [;)] Men slikt koster vel penger?

ORIGINAL: Annikeen

Jeg las om en "matplan" en dag. Der kun du gå ned en kg pr. uke. Har du lyst, kan jeg jo sende den til deg senere i kveld? :)

Ja gjerne [:D] Sender du meg som pm da eller?

Oi så mye på så kort tid. Er det i det hele tatt mulig? Bra at du har holdt vekta:)

ORIGINAL: Sweetypie

Oi så mye på så kort tid. Er det i det hele tatt mulig? Bra at du har holdt vekta:)

Ja det er virkelig mulig. Jeg gjorde det! [:D]  Orka ikke mer av det overflødige.. Fra 74kg til 54 kg.

du kan fint ta en sjokoladebit eller to, og fortsatt I SNITT gå ned inntil 5kg pr md....

hvis du er streng med deg selv vil du ha størst vekttap først, før det roer seg litt..

Nå er det egentlig ikke anbefalt å gå ned mer enn 4 kg pr mnd, for man går så lett opp igjen hvis kroppen ikke får tid til å stabilisere seg.

Da jeg gikk ned mest i forrige runde (før 2 graviditeter) trente jeg 6 dager i uka (ikke like hardt hver dag), spiste 1 kindersjokolade hver dag, men passet på at jeg ikke fikk i meg over 1600kcalorier pr dag den første mnd. gikk ned 16kg på 3 mnd. så stabiliserte jeg i noen mnd før jeg gikk løs på flere kg.

.............

skal snart i gang igjen, jeg og.. Sliter litt med energi og motivasjon, men har satt meg en dato og et mål, så får vi se....

ORIGINAL: Luthien05

du kan fint ta en sjokoladebit eller to, og fortsatt I SNITT gå ned inntil 5kg pr md....

hvis du er streng med deg selv vil du ha størst vekttap først, før det roer seg litt..

Nå er det egentlig ikke anbefalt å gå ned mer enn 4 kg pr mnd, for man går så lett opp igjen hvis kroppen ikke får tid til å stabilisere seg.

Da jeg gikk ned mest i forrige runde (før 2 graviditeter) trente jeg 6 dager i uka (ikke like hardt hver dag), spiste 1 kindersjokolade hver dag, men passet på at jeg ikke fikk i meg over 1600kcalorier pr dag den første mnd. gikk ned 16kg på 3 mnd. så stabiliserte jeg i noen mnd før jeg gikk løs på flere kg.

.............

skal snart i gang igjen, jeg og.. Sliter litt med energi og motivasjon, men har satt meg en dato og et mål, så får vi se....

Går jeg ned 4 kg pr måned er jeg kjempe fornøyd:)

16 kg på 3 måneder, oi sann det er mye da! Hva trente du og hvor lenge av gangen?

For å gå ned i vekt må du ha kontroll på hvor mange kcal du får i deg på en dag! Hvor mye du trenger, eller hvor lite du trenger for å gå ned er individuelt, men finnes kaluklatorer på det rundt om på nettet.

Du kan tenke sånn at du skal ikke spise mer enn du forbruker, ingen ting er så usunt at du ikke kan spise litt av det og ingen ting er så sunt at du kan spise ubegrenset av det. Men tar du deg en neve potetgull og noen knekker sjokolade, så bør du spise mindre middag evt droppe kvelds maten.

Det beste er å legge en plan på hva du skal spise når og hvor mye du kan spise av det, og hold deg til den planen så langt det går. Utskeielser bor holdes til helgene, men bare vist du har vært flink i uken, har du skeiet ut i ukedagen, så bør du ta en strafferunde i helga.[;)]

Gå tur hverdag, er det møkka vær, kjøp hoppetau eller en ministepper og ta deg noen runder på stue gulvet, finnes også mange tips om enkle styrke øvelser du kan gjøre hjemme og det koster ikke så mye for en treningsball og noen vekter.

5 kg på en mnd krever at du har en plan både når det gjelder mat og trening, som du bør holde deg til. Men husk det hjelper fint lite og trene mye vist maten er feil, å spise riktig er viktigs, så kommer trening.[;)]

ORIGINAL: Sweetypie

ORIGINAL: Annikeen

Ja gjerne [:D] Sender du meg som pm da eller?

Ja, det kan jeg gjøre :)

Back
Topp