Er det mulig

Lille_Spire2017<3

Glad i forumet
Tilgangsansvarlig
VIP
Januar 2017
Å ha uvi i bare noen timer?? Var sikker på at jeg fikk det i går på dagen, hadde alle symptomer som jeg pleier å få når jeg får uvi. Og tenkte jeg skulle kjøre ned på legevakta for å starte behandling skulle bare spise middag først. Mens jeg lagde maten drakk jeg masse masse vann og fly på do i et sett og da etter at jeg hadde spist var alle symptomer borte, har venta på dem i dag men ingenting enda? Jeg hadde vel symptomene i 3 timer ca før de forsvant... Eller bør jeg bestille en time hos legen i morgen bare for å sjekke det opp??

Hadde sjekka det opp :) man kan ha UVI uten å merke noe også :)

Ville også sjekket opp, er vanlig å ha asymptomatisk uvi som gravid. Dumt å gå ubehandlet. :)

Sikkert dumt spørsmål, men hvis man har asymptomatisk uvi, hvordan får man da mistanke om man har det? Man er jo på kontroll og tar urinprøve i uke 8-12, og så er jo ikke neste kontroll av mor før uke 24. Hva da om man får uvi i tiden mellom uten symtomer og går ubehandlet? Det er da vel ikke helt heldig?

Sikkert dumt spørsmål, men hvis man har asymptomatisk uvi, hvordan får man da mistanke om man har det? Man er jo på kontroll og tar urinprøve i uke 8-12, og så er jo ikke neste kontroll av mor før uke 24. Hva da om man får uvi i tiden mellom uten symtomer og går ubehandlet? Det er da vel ikke helt heldig?

Du får ikke sjekket det opp... Jeg har sjelden hatt symptomer på uvi under sv.skapene. Nå har jeg en kjent gravidhistorikk, så jeg får tettere oppfølging enn vanlig

Det går an å kjøpe selvtest på apoteket :-) I en pakke er det tre tester, der står det forklart hva man skal gjøre og den viser om du har uvi eller ikke! Så du kan teste om du er i tvil, og hvis den viser uvi så kan du jo kontakte legen og si at du VET du har det ;)

Man vil jo før eller siden oppleve symptomer, regner jeg med. Bakteriene formerer seg og blir flere, og det kan spre seg til nyrene. Så man bør i alle fall være langt mer obs på det, for eksempel følelsen av å måtte tisse kontra om man føler seg ferdig når blæra er tom, om man på tisse igjen like etterpå og det er lite urin, om det svir eller man har ubehag i det hele tatt, selv om symptomene kommee i svakere form eller bare enkeltvis. Så leverer man bare en urinprøve til dyrking.

Her ringte legen min helga etter min første kontroll for å si at de hadde funnet litt hvite blodmegemer i urinen min, trengte ikke være noe, men siden vi akkurat var reist på ferie kunne jeg levere ny urinprøve når vi kom hjem, så lenge jeg ikke merket noe. Symptomene kom noen dager senere.

Får helt sikkert komme innom med en urinprøve på legekontoret for å sjekke, men tranebærjuice hjelper. Jeg bruker stort sett å drikke det og ta tranebærkapsler når jeg får uvi,det er også forebyggende.

Får helt sikkert komme innom med en urinprøve på legekontoret for å sjekke, men tranebærjuice hjelper. Jeg bruker stort sett å drikke det og ta tranebærkapsler når jeg får uvi,det er også forebyggende.
Visse typer tranebærpiller er abortfremkallende. Så sjekk på helsekost før du spiser det.

Husker jeg en gang (var ikke gravid!) drakk en halvliter pils så fort jeg kunne (var på VT-rally på en post) og hadde før dette tydelige tegn på UVI. Tisset et par ganger etterpå og UVI symptomene forsvant. Kan jo hende man på en måte får "skyllet" ut bakteriene som ligger der og irriterer, men ville nok idag uanz sjekket hos legen.:p

Back
Topp