Er det mulig?!?!?!

LykkeligMamma83

Forelsket i forumet
Sitter og ser på Ekstreme barneselskap på TLC. Bruker egentlig ikke se på de programmene, men nå ble det bare sånn..
Folk er virkelig gale!!! Er en mamma som planlegger bursdagsselskap for sønnen sin, og hun kjøpte akkurat godis for 1030 dollar!!!!!! Også vil hun ha flytende sjokolade rennende ned fra husveggen!! Fatter ikke at det går an jeg.... Dukker helt sikkert opp mye mer galskap i løpet av programmet regner jeg med... Fytti rakkern!!

Flere enn meg som er glad i de gode, gamle hjemmebursdagene eller??

Hjemmelagde kaker, boller og brus blir supert barneselskap det! Man kan gjøre ting kjæmpebra uten at det trenger å koste flere titalls tusen mener nu æ =)

Æ blir helt sjokka når æ ser kor bortskjemt enkelte e... ka e det som har skjedd med verden? Så nettopp på Teenage Boss (fra nrk) og den 15 årige dattra brukte ca. 11 000 kr på en måned!! SHIT sir æ bare... da får du alt du peker på =p Det ska nu sies at den hær familien hadde bra økonomi (80 000 kr ETTER SKATT) men det e væll ingen grunn til at barnan ska få absolutt alt dæm vil ha?!?! Æ e rysta!

Nei... USJ! Hvordan skal den dattera bli da hu blir større??! Tør nesten ikke tenke på det en gang. Hu blir sikkert fin å ha med å gjøre når hu blir ungdom/voksen tenker jeg!! 
Fatter ikke hva slike foreldre tenker på, eller rettere sagt: hva de tenker med!! 

Den festen kostet jaggu nesten 32000 dollar - i tillegg til at gutten fikk en diger klatrevegg til 4800 dollar i bursdagsgave.... Det hadde akrobater, hoppeslott, lilla pølser, voldsomme mengder godteri av alle slag, egen makeup-artist, 5-etasjers bursdagskake, gavepakker med trøfler til alle foreldrene, innleide dansere osv osv....... 

Blir helt matt jeg....

Det tar jo helt av! Får virkelig ikke håpe den voldsomme trenden der også kommer hit - selv om det har endret seg en del de siste årene.. Det er mye kino- og bowlingbursdager osv nå.. Liker ikke helt den trenden der heller jeg.. Skal man da få dårlig samvittighet for at man ikke har råd til sånne bursdager?? Barna forventer mer og mer.. Og det er litt skremmende..

Og vi tar jo etter ganske mange tradisjoner o.l. fra USA, så det er vel bare et spørsmål om tid til enkelte bruker festplanleggere til barnas bursdager...
Uff......

Æ syns vi ser det litt ellers allerede! Folk som kjøper masse merkeklær til babyen og bare skal ha det som e dyrest og nyest modell; som f.eks stellebord og vogn. Æ e ganske sikker på at søstra mi og mannen bruker utrolig mye peng på ting som sønnen ikke trenger, dæm har jo økonomi til det men æ syns det e unødvendig. Selvfølgelig vil æ at barnet mitt skal ha alt det trenger og det skal det få, men æ har en klar mening om at det ikke trenger å være dyrt og nyest for at barn skal være lykkelig =)

GlædeMæMasse skrev:
Æ syns vi ser det litt ellers allerede! Folk som kjøper masse merkeklær til babyen og bare skal ha det som e dyrest og nyest modell; som f.eks stellebord og vogn. Æ e ganske sikker på at søstra mi og mannen bruker utrolig mye peng på ting som sønnen ikke trenger, dæm har jo økonomi til det men æ syns det e unødvendig. Selvfølgelig vil æ at barnet mitt skal ha alt det trenger og det skal det få, men æ har en klar mening om at det ikke trenger å være dyrt og nyest for at barn skal være lykkelig =)

Jeg er SÅÅÅ enig!!! Fins mye fint til en billigere pris også.. Det er farlig å legge seg til den "skjemme-bort"-vanen (eller uvanen !!). Hva skjer når de da blir større, og mere bevisst på merker og priser?? Da tror de at det skal være sånn, og vil fortsette å ha det som de er vant til...

Farlig farlig...

Merker jeg er litt i overkant engasjert nå!! ;)

Hehe, det e bra at det e fler enn mæ som e engasjert på det hær området! Æ tenker nu at klær bruker jo ikke akkorat babyan så utrolig mange gang før dæm vokser ut av dæm. Ser bare på sønnen til søstra mi, han har masse klær som aldri blei brukt fordi han hadde altfor mye =p Familien til kjæresten min hadde dårlig råd når han va liten, og han har aldri vært vant til å få dyre og fancye gava, men han har hatt en fantastisk barndom alikevæll =) Æ håper bare æ klarer å gi mine onga en like flott barndom, men æ overbevist om at det ikke har nån sammenheng med kor mye æ bruker på klærne og lekan dæmmes i hvertfall!

Vi har heller ikke råd til masse dyre ting til barna (eller oss selv). Om barna har det godt eller ikke kommer ikke an på prisen på tingene vi har og det vi kjøper. Så lenge de har klær som holder dem varme, mat og drikke når de trenger det, og viktigst av ALT masse, masse kjærlighet og omsorg, så tror ikke jeg at barna kan få det noe bedre.. :) <3

Vi er så heldige at vi har arvet masse klær hele veien, og har kjøpt veldig lite selv. Det har kommet ubeskrivelig godt med. Og som du sier, de rekker nesten ikke bruke klærne, før de vokser ut av dem. Vi har klær som sønnen vår ikke har rukket å bruke, fordi han en periode vokste veldig fort, og nesten hoppet litt over en str. Genialt å ha arvetøy da!! 

Vi får satse på kjærlighet og omsorg framfor dyre kjøp og bortskjemthet!! 

Back
Topp