Er det mulig???

Jackoline

Elsker forumet
Blir så provosert av å tenke på noe jeg hørte på nyhetene her om dagen, og det er spesielt to ting jeg tenker på.

Det ene er Høyres forslag om at 4 åringer skal begynne på skolen - er ikke den litt drøy kanskje??
Det andre er Venstres forslag om at det skal bli forbud mot å dra til Syden mer enn en gang i året... Kan ikke folk få bestemme det selv, and by the way - hvor mange har råd til flere syden turer i løpet av et år??????

Bare et lite hjertesukk over at staten snart skal legge beslag på oss fra vi blir født, og at de skal bestemme hva vi kan og ikke kan i ferien vår..... hmpf[:@]

Ja den med legalisering av deling av filer på nettet var ikke dum, men det andre... God ide om du kan "gi bort" kvota di da[:D]

Det var vel ingen av de som var noen reelle forslag da, sånn i bunn og grunn. Det var mer ytringer fra enkeltpersoner som kan knyttes til de nevnte partiene..

Det ble ikke sagt at alle fireåringer skulle begynne på skolen, ble sagt at det skulle være MULIG for fireåringer å begynne, etter en vurdering fra eksperter i samråd med foreldrene til den aktuelle fireåringen.
Om det skal bli sånn, så må denne skolegangen i så tilfelle legges opp til en kort skoledag, med mye lek, og så en type SFO-ordning etterpå.

Det med sydenturene var noe Lars Sponheim kom med som privatperson, det var et forslag til hva hver enkelt kan gjøre for å begrense klimautslippene.. Reise 2-3 uker om gangen istedet for å reise 2-3 ganger i året. Det er mange som reiser så mange ganger, svigers her er i syden 5-6 ganger i året.. [8|]

Men for all del, jeg er helt med på at staten ikke skal få kontrollere oss, og de bør i hvert fall ikke få bestemme over ferien til hver enkelt. Så langt tror jeg aldri de kommer med det forslaget..

Hehehe, nei sikkert ikke. Jeg blir bare litt revet med av sånne sprøe utsagn... Stort sett så kommer det fra enkelt personer i et parti, og det er jo ikke bare bare å få sånne ting i gjennom... blir bare litt oppgitt noen ganger[:)]

Sprø utsagn er vel mildt sagt, jeg satt maten i halsen da jeg hørte det syden-tur utsagnet første gangen, og tenkte på mine stakkars svigerforeldre som sikkert kommer til å forgå av kjedsomhet hvis de ikke kan reise.. Hehe.. [:D]

Oppførsel og etikette jah, snakker du av erfaring? tenkte på 4-åringen til din kjære samboer? Hehe..
En kombi av læring og lek må jo være helt perfekt.. Det er jo ikke så mye læring i bhg, annet enn sang og regler.. Og sosialiseringen..
LITT mer kan de jo gjerne bringe inn, etter min mening, men alt med måte.. [:)]

Det er så mye DRITTUNGER der ute, at jeg får helt mark når jeg møter de.
Sånne super-nanny-unger som bare skriker og bråker hele tia! Hvis mine unger begynner å mase og skrike seg til alt mulig når vi er i butikken, så skal jeg pent ta de med meg ut og reise hjem. Jeg får helt dilla!!
Men det er jo som oftest foreldrene sin egen feil at ungene blir sånn, jeg skjønner ikke helt hvordan det kan aksepteres, men det må jo bli opp til hver enkelt..

Og unger er så ondskapsfulle og, det er nesten litt trist.. Huff..

Nei, jeg har bestilt en snill unge!! Hehe.. [:)]

Håper det ikke blir tomt for de før august da... [8|][:D]

Klage jah.. Det er jo nesten det eneste man kan gjøre, det kommer jo ikke akkurat med returrett heller (au?) [8|][:)][:D]

ORIGINAL: ~ savannah ~

Mulig jeg leser litt for mye mellom linjene nå Teddy, men er du uenig i noe av din stesønns oppdragelse? [:)]

*humre*

tenkte det samme, men fant ut at jeg ikke skulle spørre... [:D]

Jeg begynte på skolen da jeg var 4 for vi bodde da i Scotland men det var mer som barnehage vi gjorde masse gøye ting. det er jo akkurat som de som begynner i første klasse nå det er mer lek en læring.

Back
Topp