Nurkis
Gift med forumet
ORIGINAL: Lissyjane
ORIGINAL: lumina og Erik
ORIGINAL: Nurkis
jeg tror ikke det er helt ordrett det som har blitt sagt... tror egentlig ikke de på amk ville svart på den måten.... og de var vel ikke akkurat så årleite de som ringte heller da..
Sant nok.
Men hvem kan planlegge hvordan man snakker i desperasjon? Sett deg inn i situasjonen. Jeg kunne nok sagt noe sånt, dersom jeg holdt på å miste f.eks sønnen min, og AMK-operatøren var lite behjelpelig.. Er det like ille å si "Skjønner du ikke, **** ligger og dør, kan du sende en faens ambulanse??" f.eks?
AMK-operatøren oppførte seg fullstendig uproffesjonelt.. Det er til å bli kvalm av. Å begynne å pirke på hvordan man snakker, når man ringer inn til nødnummeret for å melde fra om en bevisstløs kvinne med hjerteproblemer..
"Det heter ikke forpult ambulanse"
Og provosere med "Tror du at du får hjelp når du oppfører deg sånn??"
Fysj..[&:]
Mennesker som skal jobbe med å ta imot nødanrop MÅ være proffesjonelle, de må kunne forstå og lese situasjoner riktig, de må ha empati.. Og når vi lever i et flerkulturelt samfunn, så må de være klar over mulige kulturkræsj, språkproblemer etc..
Ikke bare det,men folk som ikke snakker så godt norsk har lett for å ty til banning,fordi de ikke vet hvordan ellers de skal formulere seg for å få frem at dette er grusomt viktig. Nei dette var faktisk utrolig uproffesjonelt.
men de på amk må jo få vite hva som har skjedd og de som ringte var ikke der engang jo... de var på vei dit sier de jo...