er det mulig!!!! amk-samtaler...

ORIGINAL: giggsy

Jeg vedder på at ikke alt er med her, advokaten til disse nekter jo å frigi alt så... [:-] 

Det står at sykehuset nekter å frigi det.

ORIGINAL: *yummymummy*

bare meg som stusser VELDIG på hvordan pårørende i bilen, som ikke engang VAR der, visste hva som skjedde, dersom ingen av pårørende i leiligheten hadde mobiltelefon, og ikke hadde mulighet for å ta kontakt med AMK selv?? Litt merkelig at de visste hva som skjedde der, uten å ha telefonkontakt med de i leiligheten[&:]

Kanskje de som var i leiligheten ikke snakket norsk foreksempel...[:-][8|]

Har ikke hørt opptakene, men kan bare si at med hånden på hjertet så støtter jeg ¨både politiet og ambulansepersonellet i denne saken!!

Det er mere bak enn hva som kommer frem i media... Dere hører KUN de pårørende sin versjon.. Og de oppførte seg virkelig ikke bra!! De var svært truende!

Flere vitner som har meldt seg og støtter AMK blandt annet.. og synes de har fått unødvendig mye pepper i denne saken... disse vitnene var til stede under hele opptrinnet

Det som mange tydeligvis ikke er klar over er at det finnes ikke ubegrenset med ambulanser å sende ut. Noe som ikke er uvanlig, ifølge mennesker som jobber ved amk-sentraler, er at innvandrere ringer og krever ambulanser for ubetydelige saker hvor de egentlig bare kan reise på legevakten selv (jada det er sikkert nordmenn som praktiserer dette også). De som sitter og tar imot telefonenen må få info om hva som skjer på stedet for å vite om nettopp denne saken trenger akutthjelp. Ja de må avgjøre hastegrad. "Svigermor er veldig syk" er lite beskrivende for hva som skjer. [:-] Her har man også en god grunn til å faktisk lære seg språket i landet man bor i, sånn at man kan gjøre seg forstått ved slike nødsituasjoner. Hadde vært en fordel om noen som var i leiligheten med kvinnen hadde ringt, og ikke en som befinner seg på andre siden av byn og som egentlig ikke aner hva som skjer, annet enn at "svigermor er syk og har besvimt".

Man må sette dette i en større sammenheng.. Om dere hadde visst hvor mange telefoner AMK får hver eneste dag om at det MÅ komme ambulanse NÅ med desperate folk som hyler og skriker... Og så når amk spør litt mer så viser det seg at det er en som har falt på glatta og vrikket en fot... Det er tusenvis på tusenvis av useriøse oppringninger til amk sentralene i Norge DAGLIG - mange skjønner ikke hva amk sentralens jobb er og klarer ikke å skjønne at det er mange andre som er myyye sykere enn dem selv... Dette må amk operatørene håndtere hver eneste dag og vurdere alvorlighetsgrad og hvilken respons som skal gies... Man kan ikke sende ambulanser i hytt og gevær, man må ha informasjon som kan si noe om HVOR det er nød, HVEM det gjelder og HVA som er skjedd... Ut i fra denne informasjonen handler amk ved å sende ut luftambulanse, ambulanse,andre instanser som brann og politi og noen ganger (ganske mange ganger faktisk) får innringer beskjed om å heller ringe til fastlege eller legevakt....
Ut i fra det som har kommet ut i media så langt kan jeg ikke se at amk kunne handlet annerledes, og dessverre har pårørende seg selv å takke for at det har endt som det har... De ønsker jo nå å IKKE frigi resten av kommunikasjonen mellom amk og pårørende og man kan jo anta at det er mye som er sagt som de ønsker at ikke skal komme ut....

ORIGINAL: Pearl

Man må sette dette i en større sammenheng.. Om dere hadde visst hvor mange telefoner AMK får hver eneste dag om at det MÅ komme ambulanse NÅ med desperate folk som hyler og skriker... Og så når amk spør litt mer så viser det seg at det er en som har falt på glatta og vrikket en fot... Det er tusenvis på tusenvis av useriøse oppringninger til amk sentralene i Norge DAGLIG - mange skjønner ikke hva amk sentralens jobb er og klarer ikke å skjønne at det er mange andre som er myyye sykere enn dem selv... Dette må amk operatørene håndtere hver eneste dag og vurdere alvorlighetsgrad og hvilken respons som skal gies... Man kan ikke sende ambulanser i hytt og gevær, man må ha informasjon som kan si noe om HVOR det er nød, HVEM det gjelder og HVA som er skjedd... Ut i fra denne informasjonen handler amk ved å sende ut luftambulanse, ambulanse,andre instanser som brann og politi og noen ganger (ganske mange ganger faktisk) får innringer beskjed om å heller ringe til fastlege eller legevakt....
Ut i fra det som har kommet ut i media så langt kan jeg ikke se at amk kunne handlet annerledes, og dessverre har pårørende seg selv å takke for at det har endt som det har... De ønsker jo nå å IKKE frigi resten av kommunikasjonen mellom amk og pårørende og man kan jo anta at det er mye som er sagt som de ønsker at ikke skal komme ut....

Nemlig![:)]

ORIGINAL: Linnen83

Jeg er tydeligvis den eneste her som synes amk gjorde det riktige, de skal redde liv ja, men ikke ofre sitt eget jeg synes han fremstod veldig truende. Samtidig skal amk ha litt mer informasjon før de sender ut en ambulanse, og det skal vi faktisk være glade for så ikke ambulansene hadde vært opptatt på tull. Dessuten er ikke dette en enkelt person som avgjør dette, sitter alltid en kordinator også som også bestemmer om ambulansen skal ut!

Jeg er helt enig , de har ikke så mangen ambulanser til rådighet og de opplever nok en del tulle tlf så jeg synes de gjorde det riktige.
Jeg ringer ofte AMK sentralen pga jobben og de er alltid behjelpelige.

Back
Topp