Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: lnie
ORIGINAL: Lissyjane
Legge ut link[:)]
http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/amk-til-politietsannsynnligvis-er-dette-bare-en-bagatell-3091397.html
ORIGINAL: Heijdii
Synes faktisk det er greit, nå ser hvordan helsevesenet er på sitt værste!![:'(]
Det er ikke greit at en person mister livet fordi en på amk sentralen ikke klarer å gjøre jobben sin[;)] Dette er ikke helsevesenet. Dette er en ENKELTperson sin avgjørelse[;)]
ORIGINAL: Nurkis
jeg tror ikke det er helt ordrett det som har blitt sagt... tror egentlig ikke de på amk ville svart på den måten.... og de var vel ikke akkurat så årleite de som ringte heller da..
ORIGINAL: Linnen83
Jeg er tydeligvis den eneste her som synes amk gjorde det riktige, de skal redde liv ja, men ikke ofre sitt eget jeg synes han fremstod veldig truende. Samtidig skal amk ha litt mer informasjon før de sender ut en ambulanse, og det skal vi faktisk være glade for så ikke ambulansene hadde vært opptatt på tull. Dessuten er ikke dette en enkelt person som avgjør dette, sitter alltid en kordinator også som også bestemmer om ambulansen skal ut!
ORIGINAL: Galleri
Jeg er tydeligvis den eneste her som synes amk gjorde det riktige, de skal redde liv ja, men ikke ofre sitt eget jeg synes han fremstod veldig truende. Samtidig skal amk ha litt mer informasjon før de sender ut en ambulanse, og det skal vi faktisk være glade for så ikke ambulansene hadde vært opptatt på tull. Dessuten er ikke dette en enkelt person som avgjør dette, sitter alltid en kordinator også som også bestemmer om ambulansen skal ut!
Helt enig[:)]
Jeg begynte nesten rett og slett og le! Er det faen meg mulig? Jeg har ikke ord rett og slett. De er jo tett i huet. Ja han kunne spart seg fitter og sånn,men hallo. De kunne vel sendt en ambulanse i firstplacen. Og det flaueste er at dette er ikke den første gangen de nekter å hjelpe en innvandrer. FLAUT!!!!!
ORIGINAL: LiljaLilly
ORIGINAL: Galleri
Helt enig[:)]
Jeg også.
Det er utrolig trist at hun mistet livet...
Ting kunne sikkert vært gjort på en annen måte.
Jeg syns det var fryktelig forvirrende å finne ut HVOR de skulle sende ambulansen ved å lese den loggen.
De fikk jo lite info om hva det egentlig var som feilte damen også.
Syns også at innringer oppfattes som truende, så skjønner de vil sende politi først.
ORIGINAL: lumina og Erik
ORIGINAL: Nurkis
jeg tror ikke det er helt ordrett det som har blitt sagt... tror egentlig ikke de på amk ville svart på den måten.... og de var vel ikke akkurat så årleite de som ringte heller da..
Sant nok.
Men hvem kan planlegge hvordan man snakker i desperasjon? Sett deg inn i situasjonen. Jeg kunne nok sagt noe sånt, dersom jeg holdt på å miste f.eks sønnen min, og AMK-operatøren var lite behjelpelig.. Er det like ille å si "Skjønner du ikke, **** ligger og dør, kan du sende en faens ambulanse??" f.eks?
AMK-operatøren oppførte seg fullstendig uproffesjonelt.. Det er til å bli kvalm av. Å begynne å pirke på hvordan man snakker, når man ringer inn til nødnummeret for å melde fra om en bevisstløs kvinne med hjerteproblemer..
"Det heter ikke forpult ambulanse"
Og provosere med "Tror du at du får hjelp når du oppfører deg sånn??"
Fysj..[&:]
Mennesker som skal jobbe med å ta imot nødanrop MÅ være proffesjonelle, de må kunne forstå og lese situasjoner riktig, de må ha empati.. Og når vi lever i et flerkulturelt samfunn, så må de være klar over mulige kulturkræsj, språkproblemer etc..