ER DET MULIG å vera så dum

Bra for deg Stine!!! Det samme gjelder meg og sambo har sagt han skal slutte når jeg blir gravid!![:D] jeg slutta ei uke etter at jeg slutta med pilla og har ikke tat ett trekk siden 7.mai [:D]

Takk [:D]

KJEMPE BRA !!! [:D]

hvem er det som har rett til å si at noen ikke fortjener barn,fordi om dem røyker eller ei.....??
det finnes mennesker som ikke skulle hatt barn av helt andre grunner enn det.

og hvem sier at foreldre som røyker ,ikke kan være gode foreldre?
Da ville store deler av sist generasjon vært "dårlige" foreldre.

poca

jeg rettferdig gjør ikke røyking ,for all del!! ikke misforstå....
Men syns ikke det er nødvendig å si at alle som røyker og har/er med barn er dårlige foreldre.

poca

les innlegga ein gang til tror eg, for det er det ingen her som har sagt heller...[:)] nattaklem.

Eg såg ei idag, då måtte eg le..ho var gravid, og hadde ein liten i barnevogn..og ho røyka , men det morsomme var at ho febrilsk vifta bort røyken frå barnevonga...HALLOOOO var frista til å be ho vifte litt foran magen også..

men så teit å vifte bort frå vogna liksom..kva tenker ein med då?? for kvart trekk ho tar så krymper fosteret seg, men for all del vift bort røyken frå vogna, det er jo skadelig...skikkelig smart dame det der...
min mann hadde også akkurat sett ho stå ved ein spilleautomat( hater dei automatene , sku vert forbudt) og ho puttet på masse penger, og ho hadde også ein sønn..han bad om 40 kr til eit blad..og svaret var NEI sånt har me ikkje råd til...HALLO igjen, skikkelig flink å prioritere den dama ja...

det var snakk om at mangen ikkje burde hatt barn...og denne dama stod også og spillte på automat..og det var mykje penger ho la på...og sønnen kunne ikkje få eit blad til 40 kr, for det var for dyrt...det seier seg sjølv kor hennes prioriteringer er då...

oppsummerer litt, for tror ein del her leser litt av innlegga og misforstår... god natt[:)]

gutten kunne fått det bladet, når hun brukte masse penger på autumater syns jeg. hun har sikkert barn for pengens skyld, så hun kan bruke det på seg selv. det er inntrykket mitt da.

god natt, iza og sov godt[:)]

ORIGINAL: iza

ja det er desverre ikkje alle som burde hatt barn...[:@] og det er ofte sånn at dei som er "sånn" blir gravid så lett som ingeting..

jeg reagerte på overkrifta..ER DET MULIG å være så dum....
jeg så også det som fisken skrev,og må si meg enig med henne.

syns heller ikke jeg overrreagerte på det jeg sa i forrige innlegg.....for jeg syns det å kalle noen for "sånne" mennesker,er utrolig fordoms fullt....og å si her at de som røyker mangler skruer i hode og med andre ord kalle dem dumme,er totalt unødvendig...jeg husker desverre ikke hvem som skrev det. Det vil da si at den som skrev dette rakker ned på de som faktisk røyker her og vil,men har store problemer med å slutte. Det har ikke noe som helst med at dem ikke vil.... det at det ble snakket stygt om foreldre som røyker og da ikke er egnet som foreldre, er også veldig unødvenig. Det vil da si at de som er her og har foreldre som røyker, har uegnet foreldre??????? Kanskje man bør tenke seg litt om før man poster ett innlegg og trekker frem meninger som faktisk er veldig uhøflige ovenfor ganske mange her.

beklager hvis jeg totalt missforstår,men det var dette jeg følte da jeg leste enkelte innlegg..

poca

jeg er helt enig i hva du sier godhjerta,jeg sjønner hva du mener med å gjøre forskjell på marnet i magen ,og det utenfor..er helt enig....røyking er ikke bra...og det vet de fleste som røyker også,og de fleste gjør hva de kan for å slutte. Det jeg reagerte på,er at noen regel rett rakker ned på andre for ting dem gjør,og jeg kan garantere,at ikke en enste av menneskene her inne,er feilfrie.

Å si "SÅNNE" mennesker skulle ikke hatt barn,og "hun må ha en skrue løs i hode" + "burde få hode sjekka"...Jeg syns bare det er unødvendig.

jeg er ikke ute etter krangel,men syns man kan passe på hva men egentlig sier om mennesker man ikke engang kjenner.

og når det gjaldt det at den kvinnen spillte på automaten,og det presteres å si at "hun har sikkert bare barna for pengens skyld"...Det er å tør over streken....Hva i all verden er det som sier at hun ikke er like glad i barna sine som alle andre?? Jeg må si meg enig i at prioritering er ikke riktig,men hvem i alle dager har rett til å si noe sånnt om andre mennesker???

poca

forstår kva du tenker poca..men tror du misforstår litt, og beklager viss du følte at dette "tråkket deg for nær" ..

EIN TING! INGEN HER SEIER AT FOLK SOM RØYKER IKKJE ER GODE FORELDRE!!!
Dette er ein link på denne dama sin oppførsel, Og JA eg meiner virkelig at ein person er dum og lite gjennomtenkt når vedkomne står og vifter bort røyken frå vogna og GLEMMER den i magen! kva er poenget!!
Og ja eg meiner at ho er dum som står med 3 barn og spiller på automater! Har du noken som helst erfaring med kva desse spilleautomatene gjere med folk? er du klar over kor mangen familier som lider der foreldra spiller bort pengene!? ( nei eit blad til 40 kr,- har me ikkje råd til...for mamma skal spille bort de 2000,- her så då er me blakk )

DETTTE var ein link som var rettet mot denne dama , IKKJE MOT FOLK SOM RØYKER!!!!
kan eg gjere det meir klart no? Og NEI ein skal IKKJE dømme folk, men ein har vel lov å meine at ein person virker dum og lite gjennomtenkt..og utifra det inntrykket der, så meiner eg "sånne" folk ( altså som er lite gjennomtenkt, litt enkel, og prioriterer så feil) burde kanskje ikkje fått barn før dei kan ta ansvar. Og eg meiner at ho ikkje viste ansvar ved dei tinga ho gjorde!
Og når det er sagt så ønsker eg IKKJE noke krangling her, ALLE her inne har sine meininger, og me respekterer kvarandres meininger.
Så viss du poca vart sint på meg, så skal du få lov til det, heilt i orden. Ønsker alle ein fin dag.

Jeg er SÅ enig med deg poca! Kunne ikke skrevet det bedre selv..

heisann, har du lese mitt innlegg også lindaen? eg er også einig med Poca, men det hadde passet betre under ein anna link, for det stemmer ikkje overens med den diskusjonen her, tror eg har forklart meg godt nok i sist innlegg...
Ha ein fin dag[:)]

skjønner godt hva du mener ang spilleautomater, ja, iza! skulle helt klart ikke eksistert...
skjønner også din reaksjon, hadde nok reagert likt som deg! spillegalskap kan ødelegge en familie mye mer enn foreksempel utroskap...
har alderi røkt, så jeg kan vell ikke uttale meg om hvor vanskelig det er å slutte, men ser da folk i omgangskretsen som har prøvd i mange år, for så brått stoppe når testen er positiv....

JEG synes igrunn at røykere er dumme..
Nei, jeg røyker ikke selv, har aldri vert så dum på det området.
Ja, vi gjør alle feil, og jeg gjør helt sikkert dumme ting jeg også.
Og selv om jeg er glad i pappa'n min, og synes han er verdens beste pappa (så langt, mannen min har jo ikke fått muligheten til å vise at han er minst like god pappa), så synes jeg han er dum som røyker.

Det var bare min mening.. håper ikke jeg har tråkka på altfor mange "liktær" med detta innlegget..

det var den solstråla eg trengte det[;)] takk[;)] ha ein flott dag alle sammen, RØYKERE også[:D]

Enig med deg jeg Fiorelina. Jeg har vært røyker for mange år siden, og gremmes over det nå. Har også foreldre som har vært røykere, men ikke i svangerskapene. Min far måtte desverre ofre et ben for røyken, og han kan skrive under på at der er det IKKE verd! Han angrer bittert den dag i dag[:@].

Men hvorfor i himmelens navn sitter vi på et diskusjonsforum og diskuterer ett menneske kun Iza kjenner? Les: DETTTE var ein link som var rettet mot denne dama , IKKJE MOT FOLK SOM RØYKER!!!!
kan eg gjere det meir klart no? Og NEI ein skal IKKJE dømme folk, men ein har vel lov å meine at ein person virker dum og lite gjennomtenkt..
Er enig i med fisken og poca jeg! Iza "vet" åpenbart at denne dama ikke skulle hatt barn osv. fordi stakkarsen ikke fikk et blad til 40 kr. Hva vet vel vi om hun hadde kjøpt 5 blad tidligere på dagen!!! og fordi hun røykte med barnevogn. Synes også dette er forkastelig, men himmel og hav - skal vi sitte å dømme på generelt grunnlag eller på grunnlag av ei dame kun Iza kjenner? Blir så provosert!

Ja! Endelig!! Noen som har tatt mitt poeng (Bast ): Skal ALLE andre mene at denne dama er DUM og ikke fortjener barn bare fordi Iza mener det??

Back
Topp