Er det mOOOOliiiig!!!!

Dollface

Forumet er livet
VIP
Rett før jul fikk vi en BITTELITEN stein i frontruta, som kjapt ble til en 30-40 cm lang sprekk...... Sånn i løpet av 10 minutter liksom... 
Fikk fiksa det.. egenandel på 2000 kroner...
Hurraaaa... Bilen er jo helt ny.. drit kjipt å måtte skifte frontrute etter 6 mnd liksom....

Så sitter jeg og kjører her en dag og hører bare et gedigent "stein i ruta"smell... kikker og kikker, men ser ingenting... Tenker at den må ha treffi akkurat på lista eller noe...

Før i dag. Nok en sprekk.. Dog bare 5 cm.... Men gud veit hvor lang den har tenkt å bli....

Sukk... Finnes det virkelig magnetiske frontruter som tiltrekker seg stein? For jeg vil helst bytte ut min med en som IKKE er sånn.........

Er du forsikret hos IF? Tror de er det eneste selskapet som har så høy egenandel... Er så typisk at det skjer rett etter at man har fått ny rute eller dagen før EU kontroll :(

2000 kr tror jeg gjelder alle forsikringsselskaper i egenandel.
Jeg har terra og der er det også 2000.

Men å fikse en steinsprut er gratis enkelte steder..gjør det med en gang det skjer! Skjønner det er vanskelig etter 10 min da så klart. Men kanskje de kan fikse den på 5 cm?

Gulda skrev:

Men å fikse en steinsprut er gratis enkelte steder..gjør det med en gang det skjer! Skjønner det er vanskelig etter 10 min da så klart. Men kanskje de kan fikse den på 5 cm?

Sannheten:
Så lenge det har blitt en sprekk er egenandelen alltid på 2000... vi har Codan på bilen, og jeg har tidligere hatt Gjensidige... Tar du det før det blir sprekk, så kan du slippe unna å betale noe som helst... Har en kompis som jobber hos Hurtigruta, så om det hadde kunnet blitt billigere på noe vis hadde jeg fått det biligere...

Gulda: Skal ringe kompisen og høre om det går an å forsegle det på noe vis.. så kan vi drøye med å bytte ruta.. for den er absolutt ikke i synsfeltet.. Har jo leasa bil, så det må byttes før innlevering, men det er over 2 år til, så det er jo ingen hast så lenge sprekken ikke blir større..

Gulda skrev:

Stemmer. Vi hadde Terra tidliger.
Nå har vi gjensidige og 2000 i egenandel.

Vi fikk steinsprut her rett over nyttår, 1cm inn på ruta på pasasjersida... den vokste før vi rakk å blunke!
Nå er den vel 30 cm lang....

Det er så kjipt med steinsprut...
På forrige bilen fikk vi ørten steinsprut, men de sprakk aldri...

Peppa gris skrev:

Gulda skrev:

Vi fikk steinsprut her rett over nyttår, 1cm inn på ruta på pasasjersida... den vokste før vi rakk å blunke!

hva slags bil har du? Kanskje det er en svakhet i bilrutene fra den bilprodusenten?
Vi har nissan qashqai...

Dollface skrev:

Gulda skrev:

Sannheten:
Så lenge det har blitt en sprekk er egenandelen alltid på 2000... vi har Codan på bilen, og jeg har tidligere hatt Gjensidige... Tar du det før det blir sprekk, så kan du slippe unna å betale noe som helst... Har en kompis som jobber hos Hurtigruta, så om det hadde kunnet blitt billigere på noe vis hadde jeg fått det biligere...

Gulda: Skal ringe kompisen og høre om det går an å forsegle det på noe vis.. så kan vi drøye med å bytte ruta.. for den er absolutt ikke i synsfeltet.. Har jo leasa bil, så det må byttes før innlevering, men det er over 2 år til, så det er jo ingen hast så lenge sprekken ikke blir større..

Aha! 

Dollface skrev:

Peppa gris skrev:

Gulda skrev:

hva slags bil har du? Kanskje det er en svakhet i bilrutene fra den bilprodusenten?
Vi har nissan qashqai...

Avensis. Tror ikke det er noen svakhet i ruta, for den steinen som kom flyende var "stor". Jeg satt på pasasjersida, og så den kom....:/
Det ble et ganske stort hakk med engang. Vi var på vei til mine besteforeldre, og når vi kjørte hjem igjen, hadde hakket begynt å sprekke.
Den er helt på pasasjersida og vokst kanskje 15-20 cm mot fører, mest nedover.. men fortsatt langt unna fører.

Har bare eid bilen i noen få måneder....

Tryg har har ikke egenandel på ny frontrute :) Har en lang sprekk i frontruta mi selv jeg. Den var ca 10 cm forrige uke, men blir stadig lengre :(

Looney skrev:
Tryg har har ikke egenandel på ny frontrute :) Har en lang sprekk i frontruta mi selv jeg. Den var ca 10 cm forrige uke, men blir stadig lengre :(

er noen forsikringer som har glassforsikring uten egenandel.. :)
Men vi har altså 2000... det vet jeg siden vi bytta ruta i desember.......
Men skal opp der i morgen og se om de kan fikse det uten at vi må bytte den...

Looney skrev:

Åh, GOD lesing, jeg har Tryg på vår bil.  Husker at forsikringen vi valgte skal dekke steinsprut også, og null egenandel liker jeg. 

Vi er unge og blakke, og dette er første gangen vi eier en bil, så null bonus og alt det der, 
men siden jeg er medlem av utdanningsforbundet ble det ikke så ille for delkasko eller hva det heter. 

Back
Topp