Er det meg eller er det han????

Snuppaa

Forelsket i forumet
Jeg må bare blåse ut.. og jeg tåler helt fint hvis dere mener det er min feil og ikke hans. Bare svar ærlig hva dere mener om saken...

Skal prøve å korte den ned litt. Men for å si dette da; jeg var sammen med bf i 3 år. Ble slutt pga han dro i militæret. Jeg syns vi diskuterte mye, han tok lite kontakt osv osv... Forholdet ble tilslutt ikke noe bra.

Etter 1 år treffer jeg en ny gutt. Han har to barn fra før og bor ca en og en halv time fra meg. Vi ses stort sett bare helger, men det syns jeg er helt greit i starten.
Vi har nå blitt sammen... MEN vi er skrekkelig uenig når det gjelder hvor mye kontakt vi skal ha når vi ikke ses. (som jeg og x-en var. Derfor tror jeg at jeg krever for mye???)
Jeg syns forholdet er så bra når vi ses og når vi ikke ses føles det bare dårlig
Han mener jeg krever for mye... F eks. liker jeg å sende et par sms i løpet av dagen, mens han HATER sms skriving. Han ringer heller. Og det har jeg funnet meg i. Samme var det med x-en. Han hatet også sms..
Stort sett ringer han meg en halvtimes tid etter jobb før han henter barna sine i bhg osv. Og noen dager snakker vi i tillegg litt på msn på kvelden.
Noen dager hører jeg ikke fra han. Men det er sjeldent.

Jeg sier egentlig ikke at vi har så lite kontakt. Men jeg syns det er litt leit han ikke kan sende sms. Han gjorde det jo helt i starten.. Han har sagt han ikke vil ha sms mens han er på jobb, for da svarer han uansett ikke. Men han svarer ikke ellers heller..
Også er jeg bedre på å ta kontakt enn han. Jeg føler meg faktisk litt glemt noen dager... og jeg syns det er leit så tidlig i forholdet.

Hvor mye prater dere med kjæresten deres? Hva er mye? Hva er lite?
Flere som har litt avstandsforhold her? Hvordan hanskes dere med det?
Hvor mye prater dere?

Jeg er en som gjerne skriver sms, men jeg har skjerpet meg og sender ingen til han når han jobber. Men får heller ingen av han. Sjeldent ellers også....

Jeg er veldig glad i han og jeg vet han er glad i meg. Ting går ganske så bra ellers.
Men vi er SÅ uenig rundt dette med kontakt... Vi har tilogmed krangla om det.
Jeg sier at enhver jente ville satt pris på om kjæresten skrev noe koselig eller noe, men det er han helt ræva på og jeg kan ikke kreve det heller.
Han sier at om jeg setter meg tilbake og slapper av uten å kontakte han, så kommer det helt sikkert noen koselige ord til meg... men kan ikke si jeg har opplevd det ennå.

Irriterer meg at vi skal være uenig om noe sånt som detteSkal sies han er litt eldre enn meg og... Kanskje han er ennå mer avslappet rundt dette med forhold.

vi er gift så vi sees jo hver dag hjemme, men som regel ringes vi eller sms i løpet av dagen.

for det første: slutt å sammenlign den nye med exen din! det ødelegger mye for deg tror jeg.

også må du bare godta at han ikke er en sms-skriver. så lenge han ringer deg istede og prater på msn så er det bare teit av deg å lage nummer av at han ikke vil skrive smser syns jeg..

tror du og dere sammen vil få det mye bedre hvis du stresser ned angående sms, og bare godtar at han ikke liker det men at han liker deg selvom [:)]

jeg skjønner hvordan du føler det, for jeg er av samme typen. Blir veldig fort usikker på han om han ikke er like "ivrig" som meg. husker jeg syns det var vanskelig når jeg traff sambo, selv om vi jobbet sammen og var mye sammen[8D]

men trur kanskje du bare må høre på hva han sier og være litt "kostbar". Han gir deg jo grunner til hvorfor han ikke svarer (er på jobb, liker ikke skrive ol).

nyt heller bare den første spennende nyforelska tiden du uten å tenke så mye på det[:)]

ORIGINAL: 3xS

for det første: slutt å sammenlign den nye med exen din! det ødelegger mye for deg tror jeg.

også må du bare godta at han ikke er en sms-skriver. så lenge han ringer deg istede og prater på msn så er det bare teit av deg å lage nummer av at han ikke vil skrive smser syns jeg..

tror du og dere sammen vil få det mye bedre hvis du stresser ned angående sms, og bare godtar at han ikke liker det men at han liker deg selvom [:)]

ja vet... sammelikner de ikke ellers. men mener... JEG hadde det samme problemet med x-en. Og da kommer jeg frem til at da må det jo være meg som krever for mye da.

Jeg har slutta sende han sms på jobb og alt.. slik han selv ønsker. Men likevel sitter jeg iblant å håper på å få en sms fra han. eller at han sku være mer flink på å si noe hyggelig...

ORIGINAL: Snuppaa

ja vet... sammelikner de ikke ellers. men mener... JEG hadde det samme problemet med x-en. Og da kommer jeg frem til at da må det jo være meg som krever for mye da.
Jeg har slutta sende han sms på jobb og alt.. slik han selv ønsker. Men likevel sitter jeg iblant å håper på å få en sms fra han. eller at han sku være mer flink på å si noe hyggelig...

jepp. han er mann. menn flest tenker ikke på å skrive dulledallesmser eller brev til sine kjære. men de er ikke mindre glad i oss for det [:D]

ORIGINAL: CogJ

Vi ble sammen da jeg bodde i bergen og han i trondheim.. Vi sendte sms hver dag, kanskje 10 ganger for dagen..
Han var fortsatt i militæret etter jeg sluttet, fikk hele tiden meldinger av han.. Kunne gå noen dager uten lyd fra han da de seilte men det var pga null dekning på sjøen[:)] Jeg sa klart i fra at hvis han skulle være sammen med meg så måtte han svare på meldinger osv.. (han skrev aldri meldinger før) Jeg får alltid svar hvis jeg sender men han sender ikke alltid når han er på jobb.. Han ringer alltid når han er ferdig på jobb for å høre om vi trenger noe..

Jeg syns han kunne møtt deg på halvveien.. minst en melding for dagen slik at du vet han er i live (det argumentet brukte jeg[8D])

ja når det gjelder han her hadde jeg vært drit happy for bare en meld om dagen.... men javel, så er han ikke sånn at han liker sende sms da. men er mye jeg ikke liker her i livet og. noen ganger gjør jeg det likevel...

jepp. han er mann. menn flest tenker ikke på å skrive dulledallesmser eller brev til sine kjære. men de er ikke mindre glad i oss for det [:D]

hehe... sant nok. er vel bare jeg som har trøbbel med å innfinne meg i at sånn her er det og sånn blir det[8|] litt kjipt at om det skulle være noe, så MÅ jeg ringe.... kan ikke sende sms og forvente svar. han er jo litt trassig og da. det mener jeg[8D] han skal absolutt ikke svare fordi nå har han sagt klart ifra at han ikke er glad i sms...

Å si at mannfolk ikke kan skrive sms,og at de "bare ikke er sånn" er for tynt spør du meg..
Jeg syns man kan skrive en sms eller to til dama man skal være forelsket i i løpet av en dag..
Virkelig..

jeg synes at om han mener du er verdt det kunne han tatt seg tid til å sende en mld eller to i løpet av en dag.. det tar så liten tid, men gjør så mye for deg.. noe han burde se nå... mannen har vel lunsj en gang for dag?? sorry at jeg sier det, men jeg nekter å tru at han må bruke begge henda hele lunsjen for å trøkke trynet fult.. så dette bunner vel rett og slett i trass fra hans side.. ikke at han ikke har mulighet...

ORIGINAL: Flyvende møllkuler

jeg synes at om han mener du er verdt det kunne han tatt seg tid til å sende en mld eller to i løpet av en dag.. det tar så liten tid, men gjør så mye for deg.. noe han burde se nå... mannen har vel lunsj en gang for dag?? sorry at jeg sier det, men jeg nekter å tru at han må bruke begge henda hele lunsjen for å trøkke trynet fult.. så dette bunner vel rett og slett i trass fra hans side.. ikke at han ikke har mulighet...

nemlig.... han er trassen. akkurat som jeg skrev over her.. jeg ville gjort ting for han selv om jeg kanskje ikke akkurat likte de. man skal gi og ta syns jeg...like mye.
syns nesten det er småfrekt jeg... at når jeg sender en koselig sms, så TOTALT overser han den. en dag her måtte jeg spørre om han levde.... og da blir det jo som mas fra min side... man må jo begge gjøre en innsats for forholdet.

nemlig.... han er trassen. akkurat som jeg skrev over her.. jeg ville gjort ting for han selv om jeg kanskje ikke akkurat likte de. man skal gi og ta syns jeg...like mye.
syns nesten det er småfrekt jeg... at når jeg sender en koselig sms, så TOTALT overser han den. en dag her måtte jeg spørre om han levde.... og da blir det jo som mas fra min side... man må jo begge gjøre en innsats for forholdet.

sender deg pm nå jeg

Men altså.... dere som har kjærester....

Hvor mye må dere prate i løpet av en dag???

Eller hvor ofte prates dere?

Evt dere som har samboer og han evt skal reise bort osv og..

sender deg pm nå jeg

ja [:)]

ORIGINAL: biba**

vi bor sammen, er forlovet og skriver meldïnger og ringer hverandre mange ganger om dagen.
Han kan sende melding og ringe mens han er i jobb, mens jeg bare kan ringe i pausen (når jeg jobber), og jeg ringer ham alltid i pausen.

Hvis han er ute på byen eller bare med kamerater så ringer han flere ganger eller sender melding, og begge to synes det er koselig.

Jeg vet ikke hva som er normalt, men jeg ville blitt skuffet om han ikke kunne ta seg noen sekunder å svare på en melding.

ja... jeg har ikke behov for å prate like mye somd et du og din mann gjør. For det er jo ulikt fra par til par såklart. Men er noe med det at han KUNNE jo gjort en liten innsats når han VET jeg liker det...
jeg har ikke bare vært skuffet. til tider er jeg så sint[:'(] men jeg vil ikke gi han opp pga dette liksom. alt er så bra ellers...

må bare si at min sambo er sånn som ikke liker å skrive sms eller ringe når han er på jobb. heller ikke å prate tomprat i tlf hvis vi er på ulike steder. men nå som vi har vært sammen i 7 år og jeg har gitt opp å mase på han om det så er det som regel han som ringer eller sender mld først [8D]

Eg forstår deg utrolig godt, og vett kordan sånne ting kan ødelegga skikkelig... alle vil jo ha oppmerksomhet o.l. fra personen de e sammen med! Han burde nå innse det, og innse kor mye bedre du hadde hatt d om han bare gadd å sende ein liten melding ein gang i blandt! Det e IKKJE mye å forlange....

og som d blei sagt over her, så burde han nå i det minste klare å møte deg halvveis... unnskyld at eg seie d, men dette e bare dårlig fra hans side...

Kanskje litt dumt å sammenligne dette forholdet med det forrige, det betyr trøbbel[;)]

Men for meg er det helt naturlig å snakke med typen HVER dag!
Samboern er som regel borte hele uka pga jobb, og vi melder og snakker med hverandre ofte[:)] nesten litt for mye[8D] MEn det har aldri gått en dag hvor vi ikke har snakket sammen i det hele tatt[>:]

ORIGINAL: Wondermama

Eg forstår deg utrolig godt, og vett kordan sånne ting kan ødelegga skikkelig... alle vil jo ha oppmerksomhet o.l. fra personen de e sammen med! Han burde nå innse det, og innse kor mye bedre du hadde hatt d om han bare gadd å sende ein liten melding ein gang i blandt! Det e IKKJE mye å forlange....

og som d blei sagt over her, så burde han nå i det minste klare å møte deg halvveis... unnskyld at eg seie d, men dette e bare dårlig fra hans side...

enig enig... jeg føler han er trassig. jeg skal snakke med han om dette på tirsdag. syns vi trenger prate litt om hva vi kan forvente oss av hverandre i dette forholdet.

vi bor sammen, er forlovet og skriver meldïnger og ringer hverandre mange ganger om dagen.
Han kan sende melding og ringe mens han er i jobb, mens jeg bare kan ringe i pausen (når jeg jobber), og jeg ringer ham alltid i pausen.

Hvis han er ute på byen eller bare med kamerater så ringer han flere ganger eller sender melding, og begge to synes det er koselig.

Jeg vet ikke hva som er normalt, men jeg ville blitt skuffet om han ikke kunne ta seg noen sekunder å svare på en melding.

ja... jeg har ikke behov for å prate like mye somd et du og din mann gjør. For det er jo ulikt fra par til par såklart. Men er noe med det at han KUNNE jo gjort en liten innsats når han VET jeg liker det...
jeg har ikke bare vært skuffet. til tider er jeg så sint[:'(] men jeg vil ikke gi han opp pga dette liksom. alt er så bra ellers...

ja, forstår deg.

Samboeren min har sagt at menn ofte mister interessen hvis man er for innpåsliten (ikke at du er det da, synes du er helt normal), men kanskje du burde gjøre litt samme mynt, hvis han ringer så ta mobilen, si at du har ikke tid til å snakke nå, men at du ringer senere.
Og vent leeeenge før du ringer igjen slik at han får føle hvordan det er å vente.
Da blir han galen

VET DU? jeg skal ærlig innrømme at i starten ble det litt mye mellom oss... da sendte han også noen meldinger faktisk, men tilogmed jeg syns det ble for mye. nå hadde jeg vært glad for to hyggelige sms i uka liksom og det sier jo litt...[;)]

Igår snakka vi bittelitt etter jobben... Og hele kvelden gikk. Jeg klarte å ikke sende noen sms(før gjorde jeg det). Og da var dte han som kontakta meg på msn på kvelden. Jeg tror at om jeg slipper han til, så gir han mer av seg selv. Jeg vet ikke, men jeg HÅPER det. Uansett syns jeg iallfall det er drit frekt av han å overse de gangene jeg skriver noe koselig til han! Han bare overser det.....

Mens når vi treffes...ja da er alt bra. Han virkelig liker meg og behandler meg kjempe bra. Han burde huske at det kan ikke være dårlig i uka og bra i helgene.

Back
Topp