Er det mange som skal til syden i sommer?

Lykkemor`

Glad i forumet
Vi skal til Kypros 14 juni i 14 dager! Bestilte turen før jeg viste at jeg var gravid! Jeg har vært litt usikker på hele turen, men har bestemt meg for å dra! Men nå lurer jeg på om det holder med en uke, i tanke på varmen! Er jo ikke sikkert det blir noe problem uansett.
(Jeg er i uke 24 da)

Når reiser dere i forhold til svangerskapet og hvor lenge skal dere være der? :)

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Vi skal Ikke ;) Hadde ett litt trøblete svangerskap sist med en del sykehustid, så jeg vil være i NORGE i sommer dersom det skulle bli noe styr :p :p Har uansett mange planer hjemme i år med flere bryllup etc som vi skal i, så velger å vente me syden :p

Tenkte litt på å utsette det til den lille kom, men så har jeg en gutt som gleder seg veldig til å dra! Så da har ikke mammaHjerte samvittighet til å ikke dra :)

Vi har veldig lyst, men så lenge jeg er så mye dårlig nå, og jeg ikke får lov å reise om jeg er sykemeldt, må vi ha litt is i magen å se når det nærmer seg :(

Tenkte litt på å utsette det til den lille kom, men så har jeg en gutt som gleder seg veldig til å dra! Så da har ikke mammaHjerte samvittighet til å ikke dra :)

Skjønner deg veldig godt :) Du må nesten bare kjenne på dette selv. I aller fleste tilfeller er det jo ikke noe problem :) Juni er nå ikke like varm som juli da ;) Så det er jo en fordel :)

2 uker i Kreta i juli :) er første mann eg går med, så vet ikke hvordan d vil gå :) har gått fint hittil, så hår nok sikkert til gull ;) hehe

iPhone via app

Tror vi skal :-) Er vanligvis flere uker i Spania hvert år, men i fjor fikk vi ikke reist fordi vi kjøpte en hund (umulig å reise bort i valpetiden :P). Så nå kjenner jeg at kroppen skriker etter sol og varme! Reiser mest sannsynlig i uke 25, så blir vel kun 9-10 dager. Resten av ferien skal vi bruke her hjemme i Norge, og hos svigerfamilien i Stockholm.

Jeg er ekstremt glad i varme og sol fra før, så satser på at jeg klarer å være i Spania i juni før den verste sommervarmen setter inn der. Vi har eget hus der nede, så det blir ikke noen stressende charterferie på hotell med gale turister og dårlig hotellmat :P Tror det blir deilig med litt sol på kroppen, og en uke med avslapping og kos - siste sjansen vi har til å reise på ferie uten barn :-)

Vi skal egentlig i september, når vi kommer hjem da er det 6 uker til termin:)
Men har ikke bestemt oss helt enda, turen fikk jeg i julegave og da var jeg jo ikke gravid :)

Vi har bestilt oss tur til Barcelona. En uke tidlig i juni. Jeg er da ca 23 uker, så regner med det burde gå bra :) Litt sol og varme ser jeg iallefall frem til! ;)

Vi drar hele familien til malaga om to uker:) skal være en uke, også drar jeg til italia i juni det blir knall. etter det må jeg holde meg hjemme for sikkerhetsskyld

Reiser på middelhavscruise i slutten av august, en uke! Da er jeg 34 uker på vei ned og 35 på vei hjem:/ så jeg satser alt på at termindatoen jeg har kommet frem til er gaaanske rett på OUL, for i uke 36 så får man under ingen omstendigheter fly! Turen var planlagt og betalt lenge før graviditeten:P

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Så godt å se at det er flere som har planer :) , da blir jeg enda sikkrere på at vi drar :D Blir nok veldig deilig å komme bort til varmere strøk :)

Reiser på middelhavscruise i slutten av august, en uke! Da er jeg 34 uker på vei ned og 35 på vei hjem:/ så jeg satser alt på at termindatoen jeg har kommet frem til er gaaanske rett på OUL, for i uke 36 så får man under ingen omstendigheter fly! Turen var planlagt og betalt lenge før graviditeten:P

Oi, Guri malla! Tøff du, som drar så langt ute i svangerskapet! Men utrolig deilig med cruise da :)

Jeg var på kypros i juni i fjor, var ikke gravid, men det var heeeelt jævlig varmt!:p hehe.. vi bodde på stranda på dagen, klarte ikke lenger enn til klokken 1-2 og deretter var det hotellrommet med aircondition frem til sola gikk ned:p hehehe.. men jeg og min søster takler jo ikke varme what so ever! Så er ikke alle som syns det var så ille som oss da:p men sist jeg var gravid så gikk jeg på sommeren, og varmen blir ekstra værre da altså:/

Vi driver i disse dager å ser på hva vi gjør til sommeren.. Bhg er stengt de to siste ukene i juli så vi skal ha norgrsferie da siden jeg takler sydentemp i juli dårlig i gravid tilstand.. Men veldig godt mulig at det blir en uke på oss til syden i midten av juni ;) Vurderer tyrkia men har ikke vært der før og er særdeles skeptisk.. Har egentlig lyst til Italia, men prisforskjellen er stor..

Vi blir nok hjemme her i somme, finne på lit kos i nærhete av oss, men jeg kunne tenkt meg en liten tur til oslo i sommer, men vi får se.. Har ikke bestemt oss for noe særlig enda.

Reiser på middelhavscruise i slutten av august, en uke! Da er jeg 34 uker på vei ned og 35 på vei hjem:/ så jeg satser alt på at termindatoen jeg har kommet frem til er gaaanske rett på OUL, for i uke 36 så får man under ingen omstendigheter fly! Turen var planlagt og betalt lenge før graviditeten:p

Har du sjekket om du får være med på cruise når du er såpass langt i svangerskapet?
Hørte om ei som måtte avlyse turen fordi hun var 5-6 måneder på vei, og fikk da ikke lov til å være med på cruiset..
Men vet ikke hva slags båt eller cruise det var da, kan jo være ulike regler fra båt til båt :)

Kjærsten har egentlig tatt ferie de to frste ukene i juli, men jeg har veldig lyst til å ta en uke i syden i sommer, og da er det nok best å reise i juni. Vi får se..
Men er det slik at det ikke er lov til å reise noe sted når man er sykemeldt? Selv om det er pga graviditet? Må man holde seg i Norge hele sykemeldingsperioden? :smiley-angry017

Har du sjekket om du får være med på cruise når du er såpass langt i svangerskapet?
Hørte om ei som måtte avlyse turen fordi hun var 5-6 måneder på vei, og fikk da ikke lov til å være med på cruiset..
Men vet ikke hva slags båt eller cruise det var da, kan jo være ulike regler fra båt til båt :)

Kjærsten har egentlig tatt ferie de to frste ukene i juli, men jeg har veldig lyst til å ta en uke i syden i sommer, og da er det nok best å reise i juni. Vi får se..
Men er det slik at det ikke er lov til å reise noe sted når man er sykemeldt? Selv om det er pga graviditet? Må man holde seg i Norge hele sykemeldingsperioden? :smiley-angry017

Oi tuller du? Nei det har vi ikke sjekka, bare flyet:/ hadde nå ikke kommet på å sjekke cruiset en gang! Men da får jeg gjøre det, takk!

Oi tuller du? Nei det har vi ikke sjekka, bare flyet:/ hadde nå ikke kommet på å sjekke cruiset en gang! Men da får jeg gjøre det, takk!

Ja, greit å sjekke for å sikkerhetsskyld! Men satser og håper på at du får være med :)

Du kan reise utenlands hvis du er sykemeldt, men du må sende søknad til nav og de må godkjenne.
Vil anbefale å sende søknad i god tid da det ofte er lang behandlingstid.

Back
Topp