Er det mange som ikke har vært på TUL enda eller som ikke skal ha i det hele tatt?

Vi betaler for privat ultralyd i uke 12 for å se etter misdannelser, kromosomfeil o.l. Dette er for å kunne ta en overveid beslutning om hva vi tenker vi er i stand til å takle om det skulle være noe galt.
Jeg har lest skrekkhistorier om kvinner som fullfører normale svangerskap, men barnet dør få dager etter fødsel og i store smerter pga alvorlige feil som ikke er forenlig med liv.
Veldig mange av disse alvorlige avvikene kan kun oppdages på ultralyd i uke 11/12, og vil ikke lenger være synlige på OUL i uke 18.
Det skjedde noe lignende nylig med en venninne, så jeg er ekstra nøye på å få det gjort nå. Betalte for TUL i forrige svangerskap også, er kjempefornøyd med tjenesten :)
Å oppleve at barnet ditt dør fra deg kort tid etter fødsel, nedruset på smertestillende, virker som noe jeg gjerne betaler 1200 kr for å spare barnet mitt for. Og meg selv.

Var ikke på Tul første gang,,, om det gjelds?
Viste ikke at det var en ting da xp

Skal imorgen :p <3

Og jeg hadde helt ærlig betalt omså 2000kr for privat ultralyd om jeg måtte. Det handler om min psykiske helse, og det spøker man ikke med :) Jeg har fått både gjennom offentlig og skal betale for privat om 2 uker. Har mor det bra, har beibi det bra :)

Det er helt normalt her, så for meg er det rart å ikke ha TUL.
Mamma er bekymret og tror babyen tar skade av det... Vet ikke om det er noe i det.
Neida, skal ikke være noe farlig så lenge det ikke er for lenge av gangen liksom.
Man anbefaler jo å ikke bruke dopler for eksempel i mer enn 15 minutter fordi lydbølgene varmer fostervannet.

Jeg kommer til å ha UL i uke 12, regnes det som TUL? Bor ikke i Norge, og her får man ta det når man vil (alle kostnader dekkes). Hadde sikkert ikke gjort det i Norge hvis det er så dyrt, føler meg ganske trygg, og stoler på at alt går bra med den lille:Heartred

Jeg kommer til å ha UL i uke 12, regnes det som TUL? Bor ikke i Norge, og her får man ta det når man vil (alle kostnader dekkes). Hadde sikkert ikke gjort det i Norge hvis det er så dyrt, føler meg ganske trygg, og stoler på at alt går bra med den lille:Heartred
Ja, regnes som TUL. Kun ultralyd i uke 16-20 som er vanlig her, kalt OUL. Enkelte grupper får i uke 12 for å sjekke nakkefold og sånt. Mange velger å gå privat. :)

Skal på tul i morgen 20:30, gleder meg og gruer meg, da er eg akkurat 11 veke :)

Jeg har ikke vært og skal i teorien ikke.
Ombestemte meg i går, prøvde å bestille time. Første ledige var godt ute i januar. Da er det jo for sent :p

Back
Topp