Er det mange som ikke har vært på TUL enda eller som ikke skal ha i det hele tatt?

Hade aldrig overlevt uten TUL! Imponert över dem som klarar det! Nå är jag litt lugnare tack vare dopplern, annars hade jag trolig hatt en till booket ca nå... Men lurer på om jag skal ta ett i uke 14? :happy:

Har ikke vært og skal nok ikke heller..

Bestilte egentlig en time men så kunne jeg få legetime samme dag så avbestilte. Legen sjekka jo ikke noe sånn men hadde behov for en liten prat [emoji6]

Ny legetime når jeg er 12+4 så håper ho prøver finne hjertelyd da [emoji173]️

Hade aldrig overlevt uten TUL! Imponert över dem som klarar det! Nå är jag litt lugnare tack vare dopplern, annars hade jag trolig hatt en till booket ca nå... Men lurer på om jag skal ta ett i uke 14? :happy:

Hahah enig med deg! Derfor jeg lurer på om noen klarer det [emoji13]
Jeg har hver uke nå frem til uke 15 [emoji13]

Har ikke vært og skal nok ikke heller..

Bestilte egentlig en time men så kunne jeg få legetime samme dag så avbestilte. Legen sjekka jo ikke noe sånn men hadde behov for en liten prat [emoji6]

Ny legetime når jeg er 12+4 så håper ho prøver finne hjertelyd da [emoji173]️

Du føler ikke behov for en UL? [emoji5]

Hahah enig med deg! Derfor jeg lurer på om noen klarer det [emoji13]
Jeg har hver uke nå frem til uke 15 [emoji13]

tillbaka till hver uke? Trodde det var annenhver uke nå? Men koselig å få titta in da! Hade alla fått det gratis hade väl ingen sagt nej till det! Koster ju litt å ta det priva :p så har jag ju to friske barn och ukompliserte svangerskap bak
mig så mindre stresset nå som jag har sett den lilla en gang :Heartpink

Haha! Jeg blir nervevrak ila. en uke bare så jeg skjønner deg veldig godt [emoji85][emoji13]
Vurderer å kjøpe dopler, å bruke den til å finne hjertelyd, men det er ikke garantert å finne før i uke 12, og på 12+4 skal jeg jo på ny ultralyd. Gaaaaaaaah. Hjelper overhodet ikke at tiden SNEGLER seg avgårde..

tillbaka till hver uke? Trodde det var annenhver uke nå? Men koselig å få titta in da! Hade alla fått det gratis hade väl ingen sagt nej till det! Koster ju litt å ta det priva :p så har jag ju to friske barn och ukompliserte svangerskap bak
mig så mindre stresset nå som jag har sett den lilla en gang :Heartpink

Jo, altså gyn mente vi kunne hoppe over ul i uke 12. Jeg har en neste uke 10+1 deretter 12+4. Har bestilt en privat i mellom der for å ha i tilfelle jeg freaker helt ut. Skal avbestille dersom jeg føler meg rolig. Den i uke 15 er også privat. Da skal vi prøve å se kjønn med litt bedre utstyr [emoji1][emoji1]

Var ikke på TUL sist(min første) og har ikke planlagt noe denne gang heller. Tror ikke vi har råd til TUL nå uansett, blir trangt ut året, og i januar kommer OUL. Har et ukomplisert svangerskap bak meg, og det er eneste gangen jeg har vært gravid tidligere.

På en måte jo men samtidig ikke.... har også litt meg jeg ikke har 1200kr å bruke på det akkurat nå...

Hadde ikke noe annet enn OUL sist heller [emoji5]
Er litt der jeg også. Tror ikke jeg ville ha dratt på privat TUL. Men nå "må" jeg pga dobbeltest, så da er det jo veldig kjekt.

Høres kanskje litt gnitent ut, men syns 1200,- er mye å betale for et resultat man uansett ikke kan gjøre noe fra eller til med. Er jo selvsagt veldig koselig og beroligende å se liv og hilse på den lille tidlig også altså, men ja, tror ikke jeg hadde gått privat.

Tenker at jeg bestiller en rundt uke 12, sånn at jeg vet det er noe der til vi skal fortelle :) ikke behov før. Går det ad undas, så går det ad undas [emoji16]

Jeg har enda ikke hatt ultralyd, er idag 11+1. Skal ha TUL neste uke når jeg er 12+3. Til tider har jeg vært litt urolig og lurt på om alt er bra, men føler meg stort sett veldig gravid, så det har gjort at jeg har klart å vente. Jeg har også slått meg til ro med at jeg uansett ikke hadde kunnet gjøre noe hvis det går galt.

Hadde nok ikke hatt det om jeg ikke hadde måtte pga oppfølging. Har ikke hatt det tidligere og ikke følt veldig behov for det heller. Kan hende jeg hadde tenkt annerledes hvis svangerskapet hadde vært normalt og siden jeg er litt eldre og nervøs denne gangen :bag::hilarious:

Hadde ikke med første, og blir nok ikke her nå heller. Også vanskelig med få som tar privat UL i området, må fort reise 1,5 t + kostnad.... JM fant hjertelyd i uke 13+4 med forrige, håper hun prøver rundt uke 11-12 denne gangen, også er det jo ikke lenge til OUL da ❤️

Er veldig gravid, så tenker det mest sannsynlig går bra ❤️

Jeg har ikke vært. Etter MAen i uke 11 så synes jeg det ikke er noe vits for min del å se liv noe tidligere enn etter uke 12. Kan jo være på Ul den ene dagen og se hjerteaktivitet også miste dagen etter.

Kunne sikkert fått, men jeg har litt problemer med å sløse med offentlige midler. Det er jo ikke noe forebygging i å se at ting står bra til. De kan uansett ikke iverksette noe særlig tiltak for å stoppe noe som skal gå dritt.

Men det er bare min personlige mening om meg og mitt altså. :) Mener ikke at dere andre som får TUL sløser med midler. Men synes det er helt greit at tilbudet er den ene ultralyden rundt uke 18, også må folk som ikke får ekstra oppfølging betale om de vil se bare for å se.

Med første hadde jeg bare OUL også oppfølging pga svangerskapsdiabetes da. Den gangen hang jeg ikke på noe forum, og ingen jeg kjente hadde vært på tidlig ultralyd. Tror man blir veldig påvirket av forum der altså. :) De private gylekologene gnir seg nok i henda av den trenden. :)

Last edited:
Back
Topp