Er det mange av dere som har døpt ?

Tvillingmamma91

Forumet er livet
Aprilbarna`15
Har dere døpt ungene deres enda ? Eller skal dere ha navnefest ?
Evt hvorfor ?

Her er det dåp til søndag og jeg er i full gang med alt som skal gjøres :D

Han ble døpt 4 juli når jeg og pappaen giftet oss. I stedet for å utsette bryllupet som mange mente vi burde. Siden det kom til å bli Såååå vanskelig for meg å planlegge å gjennomføre med så ny baby og særlig siden jeg var førstegangs så visste jeg jo ingenting om hva jeg gikk til. Men jeg fikk det til. Til tross for ekstremt dårlig form etter fødsel siden jeg nesten blødde ihel.

Jeg er så evig glad det ble bryllup og dåp. Og ikke begravelse for meg. Er så fælt å tenke på at jeg kanskje ikke hadde fått giftet meg med min store kjærlighet og ikke fått oppleve livet med min nye lille kjærlighet

Vi døpte han sist søndag. :) Han skrek mens han ble døpt, hehe. Han var trøtt, da. Måtte vekke han ti minutt før vi måtte dra. Han sluttet å gråte da presten holdt han opp, da. Da så han helt sjokkert ut. :P

Han ble døpt 4 juli når jeg og pappaen giftet oss. I stedet for å utsette bryllupet som mange mente vi burde. Siden det kom til å bli Såååå vanskelig for meg å planlegge å gjennomføre med så ny baby og særlig siden jeg var førstegangs så visste jeg jo ingenting om hva jeg gikk til. Men jeg fikk det til. Til tross for ekstremt dårlig form etter fødsel siden jeg nesten blødde ihel.

Jeg er så evig glad det ble bryllup og dåp. Og ikke begravelse for meg. Er så fælt å tenke på at jeg kanskje ikke hadde fått giftet meg med min store kjærlighet og ikke fått oppleve livet med min nye lille kjærlighet
Hørtes fint ut :) ja får takke for det ! Sykt hvordan man kan være så heldig

Vi døpte han sist søndag. :) Han skrek mens han ble døpt, hehe. Han var trøtt, da. Måtte vekke han ti minutt før vi måtte dra. Han sluttet å gråte da presten holdt han opp, da. Da så han helt sjokkert ut. :P
Haha så hærlig

Vi skal døpe jenten vår 30/8. Gleder meg veldig :-)
Jeg har vert redd for at jeg skulle bli stresset, men så langt føler jeg at jeg har kontroll. Lokalet er booket, skal på dåpssamtale neste uke, pynten er nesten ferdig innkjøpt og maten (betasuppe) er godt planlagt. Vi har og fått oversikt over hvor mange kaker vi har!

Det eneste som kan bli litt problematisk er kjolen :-P det er jo noe av det viktigste med dagen, og den er muligens ikke klar. Jenten er kanskje for stor for dåpskjolen vi har i
Familien, og da må svigermor sy ny. Men jeg slapper veldig godt av med dt og, hun har kontroll ;-)

Vi skal ha dåp nåmpå søndag vi og :) En del som må ordnes ja, skal bli godt å få det overstått :)

Ja egentlig :) får ikke gjort noe mer før i morgen da. Lurer på om jeg tar kaka i dag
Vi skal pynte lokalet i dag, også tar jeg all maten i morgen. Skal ha koldtbord, så det er heldigvis ganske greit å få unna :)

Vi hadde navnefest i juli. Ville ikke døpe da ingen av oss er veldig kristne så føler ikke vi ville holdt det man "lover" når man døper barnet. Liker tradisjoner i kirka så synes dåp er veldig koselig, men syens det ble feil grunnlag. Har hun lyst til å bli døpt når hun selv kan bestemme så skal det bli dåp her i gården også! :)

Vi skal ha dåp i sept, for vår del er det vel tradisjon. Også føler jeg at det er greit at barna blir døpt så får de heller ta standpunkt når det er konfirmasjonstid.

Vi døpte i samme kirke som søsteren min og jeg er døpt i, og så ligger mormoren og morfaren min begravet på kirkegården utforbi. Tradisjon her, så får hun velge selv til konfirmasjonen. Døpte i Sverige da jeg er halvt svensk, og der har man dåp for seg selv så vi hadde hele kirken for oss selv. Ble en veldig personlig og fin dåp.

Vi kommer nok ikke til å ha noen markering. Navnefest gjennom human-etisk forbund føles ikke rett,og angående dåp så får han heller velge til konfirmasjonen, vi ønsker ikke at han skal oppdras som kristen før han kan velge selv.

Her blir det dåp 30. August :-)

Vi hadde dåp 9 august :-)
Selv er jeg ikke kristen, men ble døpt og fikk velge selv om jeg ville konfimeres eller ikke, og jeg valgte selv å ikke gjøre det, vil derfor gi prinsen samme valg. Sambo er kristen og det er tradisjon i begge familier :-)

Back
Topp