Er det lov?

AnnLykkelig

Juni12s Inkluderende
VIP
Aprilbarna`15
Er det lov til å bli kraftig provosert da man ser to mindre barn i bilen, typ mellom 3-5 år, kjøre bil uten å sitte fastspent? Mor snakket i mobilen uten å bry seg. Far stoppet på en bensinstasjon og kjørte videre uten å spenne de fast!!!
Kjenner jeg blir så sint!!

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
 
Arg! !!

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
 
Ja, DET er lov!!! Tankeløst:eek:


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Ja det er så absolutt lov!!!
Skjønner virkelig ikke at noen kan gjøre sånt i det opplyste samfun vi har idag
 
Fullstendig lov. Jeg hadde tatt nummeret og ringt politiet!

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Absolutt lov!!!

Da vi kjørte ut fra kaia i Oslo i dag så vi et besteforeldrepar med en liten gutt i baksetet uten bilstol... Riktignok med belte på men...

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3
 
Absolutt lov!!!

Da vi kjørte ut fra kaia i Oslo i dag så vi et besteforeldrepar med en liten gutt i baksetet uten bilstol... Riktignok med belte på men...

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3
fy fader hadde je hørt noen kjørte med dattera mi uten skikkelig bilsikring hadde dom aldri fått ha henne med seg mere......
 
fy fader hadde je hørt noen kjørte med dattera mi uten skikkelig bilsikring hadde dom aldri fått ha henne med seg mere......
Samme her..

Men så vet jeg jo ikke om han hadde bilpute da, det kan jo være... Var kanskje på alder med storebror her.

Men likevel...

Kanskje foreldrene har godkjent det og...
Var en norsk bil som kom av danskebåten, så de har nok vært på tur de og...

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3
 
Samme her..

Men så vet jeg jo ikke om han hadde bilpute da, det kan jo være... Var kanskje på alder med storebror her.

Men likevel...

Kanskje foreldrene har godkjent det og...
Var en norsk bil som kom av danskebåten, så de har nok vært på tur de og...

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3
hjelper da ikke om det er bare pute når de er så små syns je da..... men skjønner at alle ikke tenker på samme måte dessverre....

Og det forundrer meg ikke om foreldrene syns det var greit heller, dessverre mange som ikke er så "nøye" på sikring i bil........
Lar meg stadig sjokkere i barnehagen til Sol Anette, hu har vært den eneste av de som begynte i høst som sitter bakovervent, og de eldste har akkurat blitt 4 år nå.....
Og nå ser jeg at flere av de nye som er yngre enn henne heller ikke sitter bakover..... av 16 barn der så tror jeg det er 4 som sitter bakover, og det burde vært ca 99 % om man følger anbefalingen.......

snakket med ped leder om dette(hun har også barn der) og hun har observert akkurat det samme.....(hennes datter sitter bakover)
 
Mye rart ute å går når det kommer til sikring i bil...
Men vi har måtte hatt tre turer uten stol eller pute til T, sist var når gipsen måtte byttes seint på kvelden. Men da satt jeg i tillegg bak og holdt han fast. Men når det ikke gikk buss og vi ikke har rett på ambulanse når han tisser ut gipsen, da måtte vi gjøre det beste ut av det.

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
 
Mye rart ute å går når det kommer til sikring i bil...
Men vi har måtte hatt tre turer uten stol eller pute til T, sist var når gipsen måtte byttes seint på kvelden. Men da satt jeg i tillegg bak og holdt han fast. Men når det ikke gikk buss og vi ikke har rett på ambulanse når han tisser ut gipsen, da måtte vi gjøre det beste ut av det.

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
For slike tilfeller skulle det vært mulig å bestille taxi med bilstol i...:)


Sent from my iPhone using Tapatalk -
 
Back
Topp