Er det lov

Agrestic1

Elsker forumet
å stenge strømmen til folk som ikke har betalt regninga, når det er barn i husholdningen? Fikk høre om ei nå, trodde det var regler for sånt?[8|]

aner ikke..[:-]

Hmmm, si det...

Men går utifra de har fått opptil flere advarsler, og til slutt en advarsel om at strømmen blir skrudd av da og da om ikke betaling skjer...

før vet jeg det var regler på at hvis det bodde barn under 12 år i et hus så kunne de ikke stenge,men nå tror jeg de har lov

Har ikke peling... men forundrer meg ikk om de kjører samme policy på alle uansett... Du får ikke en vare du ikke har betalt for, liksom....

ORIGINAL: bondekone

før vet jeg det var regler på at hvis det bodde barn under 12 år i et hus så kunne de ikke stenge,men nå tror jeg de har lov

Kjenner ikke til detaljene.

Ja minns å ha hørt det jeg og, men da har det nok kommet nye regler ja.

joda, det vet jeg de har gjort før, så sikkert lov.... og ihvertfall i sommerhalvåret, er jo ingen risiko for å fryse ihjel nå.
Men 145 dager er feil... man får garantert purring med stengingsvarsel først.

Det er hvert fall lov å kaste ut de som har barn om de ikke betaler husleie. Regner med at stenging av strøm ikke er noe videre problem heller...

Først må det gå en stund uten betaling, og så må de varsle om stenging av strøm og så må de begjære stenging av strøm til namsmann/lensmannskontor før det tar er par uker til gjennomførsel skjer.

Har man barn og ikke betalt strømmen bør man ta kontakt med sosialkontoret!

nei... folk med barn må også betale strøm regningen. hvis de mener de er viktig å ha strøm så regner jeg med at folk betaler regningen sin. og ikke legger skylda på strømselskapet so stenger strømmen.,

Ja de har nok lov til det. Først får man jo en helt vanlig faktura, betaler man ikke den så får man purring med advarsel om at strømmen kommer til å bli stengt. Så de kutter nok ikke strømmen bare etter 14 dager.

ORIGINAL: Lissyjane

Jeg tror de endret reglene når de fant en gammel mann død i leiligheten sin rett før vinter nå. Men kanskje det ikke er lov lov under en viss grad...

Ja de stenger ikke hvis det er kaldere enn så og så mange minus grader.

ORIGINAL: Lissyjane

Jeg tror de endret reglene når de fant en gammel mann død i leiligheten sin rett før vinter nå. Men kanskje det ikke er lov lov under en viss grad...
Fortsatt tillat, men vanligst å stille sakene i bero frem til det blir varmere i været [;)]

før så hadde man ikke lov.... det vet jeg for svigerfar har jobbet hos en strømleverandør i åresvis, men det er jo mulig at de har forandret regelene.

tror det er noe med at hvis det er så så mange minus så kan de ikke.Men nå i varmen er det jo ikke fare for liv om de er uten strøm en stund....Og det skal litt til før de stenger den da,så har nok gått ei stund siden de skulle ha betalt gitt....

De har nok det. Vi havnet veldig på etterskudd før jul i fjor, hadde en strømregning på 4000 kr. Da var det nesten så de kom å klippet strømmen. Midt i desember.

Back
Topp