Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Eldiss!
Det er vel lov å gjøre folk arveløse? Hvis det står opplyst skriftelig i et testament feks. Men pent gjort er det kanskje ikke[8D]
ORIGINAL: Eldiss!nei farsarv eller morsarv har de rett på,men hvis en ikke har noen ting stående på seg selv så kan det bli til at en ikke arver. Si slik at far har giftet seg på nytt så kan kona han nå er gift med sitte i særeie dermed så kan det bli at barn ikke arver noe
Det er vel lov å gjøre folk arveløse? Hvis det står opplyst skriftelig i et testament feks. Men pent gjort er det kanskje ikke[8D]
ORIGINAL: Labambie
Si at en far har to sønner. Kan han skrive ut den ene sønnen av testamentet? Jeg trodde virkelig alle hadde krav på farsarv etter loven? [8|]
ORIGINAL: Fridasinmamma
Jeg kjenner i alle fall en som er blitt gjort arveløs (kan jo være at pappaen ombestemmer seg da men)... og han har en bror til.. og en søster.. de står i testamentet.. men ikke han jeg kjenner..
Men om det er lov vet jeg ikke.. men regner vel egentlig med det.. om det er skrevet et testamente.. men om det ikke er skrevet noe.. så arver vel alle barna.. hmmm.. ikke helt sikker jeg..
ORIGINAL: veteran
ORIGINAL: Fridasinmamma
Jeg kjenner i alle fall en som er blitt gjort arveløs (kan jo være at pappaen ombestemmer seg da men)... og han har en bror til.. og en søster.. de står i testamentet.. men ikke han jeg kjenner..
Men om det er lov vet jeg ikke.. men regner vel egentlig med det.. om det er skrevet et testamente.. men om det ikke er skrevet noe.. så arver vel alle barna.. hmmm.. ikke helt sikker jeg..
det testamenet vil bare gjelde for 1/3 av arven. Man kan ikke ved testamentet gjøre noen arveløse som ligger under pliksarven.