Er det lite??

friele

Elsker forumet
Med 4 måltider for en 5 mnd gammel baby?

Jenta mi spiser nå 5 måltider..Mme og bittelitt grøt til frokost,mme til lunch,middagsglass og mme til middag og mme med grøtpulver i til kvelds.Så får hun drømmemåltid ca i ellve tiden på kvelden med mme med grøtpulver...

Men de siste dagene har hun vært lite intressert i mme,hun bare styrer og vaser når hun spiser.Virker ikke så sulten noen andre ganger enn frokost...

Jeg har så veldig gode rutiner på maten,og sovinga,så jeg har ikke lyst å ødelegge noe,men det virker på meg som hun får ett måltid for mye.Slik var hun sist vi måtte kutte ned på ett måltid og...

Men hvis jeg kutter ut drømmemåltidet,blir ikke det for få måltider??? Det blir jo bare 4 i døgnet..Og alle rutiner blir skrudd opp om jeg prøver å kutte det ut,vet ikke helt hva jeg skal gjøre jeg....

Drømmemåltid?[:D]

Nei jeg synes ikke det hørtes lite ut (tvert i mot ville jeg sagt), men kommer jo an på hvor mye grøt og hvor mye mme hun får i seg i de måltidene hun får.

Til forkost drikker hun ca 200ml mme først,så litt grøt etter det.Hun er ikke så glad i grøt enda,så det blir lite...
Til lunch er det litt over 200ml mme.
Middag er det ett halvt glass grønnsakspure å ca 150ml mme.
Til kvelds er det litt mer enn 200ml mme med en ts grøtpulver i.
Drømmemåltidet er 200ml eller mer med mme med grøtpulver i.

Så det jeg lurer på er om jeg skal kutte ut drømmemåltidet,men føler det blir så få måltider da.
Skulle bare fått i henne mere grøt,men hun liker det ikke så godt..

Da Thia var 5 mnd fikk hun kun morsmelk, så det tulla di får høres ikke lite ut.

ORIGINAL: friele

Til forkost drikker hun ca 200ml mme først,så litt grøt etter det.Hun er ikke så glad i grøt enda,så det blir lite...
Til lunch er det litt over 200ml mme.
Middag er det ett halvt glass grønnsakspure å ca 150ml mme.
Til kvelds er det litt mer enn 200ml mme med en ts grøtpulver i.
Drømmemåltidet er 200ml eller mer med mme med grøtpulver i.

Så det jeg lurer på er om jeg skal kutte ut drømmemåltidet,men føler det blir så få måltider da.
Skulle bare fått i henne mere grøt,men hun liker det ikke så godt..

Det er ikke noe stress med grøt enda, hun er jo bare 5 mnd. Ta det i hennes tempo, noen barn soiser ikke grøt i det hele tatt.

Back
Topp