Er det kynnere?

BareEnMamma

Glad i forumet
*MIA*
I dag har jeg kjent noe helt nytt. I morges gikk jeg som vanlig tur med hunden og fikk en sting/stikkende følelse på høyre side av magen, helst nede på magen. Jeg har fått slik før når jeg går tur, men nå har det ikke gått over. Det var ca i 8 tiden i morges det startet. Det kjennes også ut som mensmurring helt nederst over symfysen. Mini i magen har bevegd deg masse i dag.

Selv om det langt ifra var det jeg hadde planer om i dag, så har jeg bare slappet av, i sengen og på sofaen. Og det går bare ikke over, følelsen er der konstant. Plutselig kan stikkingen bli mye sterkere, både når jeg ligger i ro og når jeg beveger meg. Og nåde meg hvis jeg glemmer meg ut og hopper opp fra sofaen. Kjenner en del nedpress også, mye press på blæren så det blir en del tisseturer.

Er det dette som er ordentlige kynnere? Er det modning? Det kom liksom så plutselig, var frisk og rask fram til i går. Ringte føden, men ble ikke mye klokere av samtalen. Det hørtes ikke ut som rier i alle fall og det hadde jeg ikke trodd (håpt) at det var heller.

Sent from my iPhone using BV Forum

Det kan nok være kynnere :) mine kan være vonde, og gjør at det er vondt å reise seg f.eks.

Kanskje modning som du sier?
Bare jeg står rett opp og ned nå føler jeg at ungen snart skal falle ut av hufsa...:P
Mye stikking oppi "der", kynnere (både vonde og vanlige), og bekkenet og lysken er blitt mye vondere.
Men ikke tegn til at noe fødsel er på gang, så jeg går bare ut ifra at baby er på veg ned i bekkenet og trykker på det ene og det andre, og det er ubehagelig, og tidvis ganske vondt egentlig. Spesielt om det kommer brått på

Sånn er det ofte her, spesielt i dag etter mye løping etter minstemann. Er ligamentbåndet mitt som strekker på seg og gjør fryktelig vondt. Ble innlagt med det sist svangerskap fir da var det blitt betent.

Er nok ligamentsmerter, båndene som livmoren strekker seg i. Gjør ganske vondt!

Var en periode det gjorde vondt hver gang jeg nyste.

Er nok ligamentsmerter, båndene som livmoren strekker seg i. Gjør ganske vondt!

Var en periode det gjorde vondt hver gang jeg nyste.

For meg høres det ut so m ligament smerter, det strekkes ganske mye nå. Jeg har hatt kraftige og normale kynnere opp til flere ganger i timen hver dag både denne graviditeten og forrige siden uke 14/16. Så derfor jeg synes det høres ut som strekke smerter i magen. :-)

Ja det kjentes ut som strekke smerter, det er det jeg har hatt tidligere. Men da har det gått over med det samme jeg satt meg ned/stoppet opp, så derfor lurte jeg på om det kunne være noe annet fordi dette varte i hele går. Også pga mensmurringen og det økende nedpresset. Får se hvordan det er i dag :)

Er nok ligasmerter ja. Har selv hatt det noengang kort tid, andre gang ei uke i slengen :p
Når reine intreffer og de blir sterke er du ikke i tvil hva du kjenner!! :)

Ja, det tenkte jeg også. Det kom bare så plutselig, fra null slike plager til litt ekstreme :p

Var helt fin i dag fra morgenen av, og så plutselig stakk det skikkelig i andre siden etter at jeg kom hjem i 4 tiden. Hva skjer liksom? Blæh, føler meg helt invalid plutselig. Det kommer og og går, men jeg tør så vidt å bevege meg i tilfelle det kommer. Mini beveger seg også mye, håper ikke det er noe som gjør han urolig.

Back
Topp