Er det kun .....

Soul

Forumet er livet
.............ibux en ikke skal ta når en er gravid? Hva me paracet osv..... 
og kan man ta inntil så mangen som står på pakningen eller er det andre regler for gravide?

har fått så utrolig irriterende og vonde munnsår/after som gjør så vondt at jeg verken kan drikke eller spise. Jeg har hatt det samme i april i fjor og det er dessverre ingenting en kan gjøre med det, det går vekk etter noen dager, max 2 uker...... MEN må liksom ta paracet eller aspirin for det gjør sååå vondt!

Vet desverre ikke, men dytter for deg!!

Kan da gi deg et lite tips, ettersom jeg har disse sårene i munnen (og det året rundt, og 2-5 stk samtidig)! På meg funker tannkremen aquafresh! Da går de raskere bort, og kommer sjeldnere igjen... Men nå er det jo ikke sååå ofte du har de da, og bra er det! De er jo j'''''vonde!!!!

ORIGINAL: Julia09

Vet desverre ikke, men dytter for deg!!

Kan da gi deg et lite tips, ettersom jeg har disse sårene i munnen (og det året rundt, og 2-5 stk samtidig)! På meg funker tannkremen aquafresh! Da går de raskere bort, og kommer sjeldnere igjen... Men nå er det jo ikke sååå ofte du har de da, og bra er det! De er jo j'''''vonde!!!!

åååh, tusen takk - det var et bra tips! da skal jeg gå å kjøpe aquafresh i dag! heldigvis har jeg kun hatt det en gang før ja... men har lest at når du en gang har fått det så kommer det igjen og igjen??? er vel det som skjer hos meg nå, kommer vel te å få de hver mars/april fremover [:'(][:'(][:'(] - og JAAA de er j....... vonde!!!

ORIGINAL: Soul

og kan man ta inntil så mangen som står på pakningen eller er det andre regler for gravide?

har fått så utrolig irriterende og vonde munnsår/after som gjør så vondt at jeg verken kan drikke eller spise. Jeg har hatt det samme i april i fjor og det er dessverre ingenting en kan gjøre med det, det går vekk etter noen dager, max 2 uker...... MEN må liksom ta paracet eller aspirin for det gjør sååå vondt!

jo du kan gå t legen å få en salve så hette kenacort-T 0.1% den e døds effektive å fynke etter kort tid. den må fås på resept

Jeg har også hatt sånne vonde munnsår inni munnen. Da har jeg brukt Corsodyl munnskyllevann. Du får kjøpt det på apoteket. Det hjelper i hvert fall når jeg har sånne vonde og store sår i munnen:) Lykke til

ORIGINAL: Sols

Jeg har også hatt sånne vonde munnsår inni munnen. Da har jeg brukt Corsodyl munnskyllevann. Du får kjøpt det på apoteket. Det hjelper i hvert fall når jeg har sånne vonde og store sår i munnen:) Lykke til

det bruker jeg allerede [:D][:D][:D] men takk for tipset!

ORIGINAL: Emilieprinsessåmi

jo du kan gå t legen å få en salve så hette kenacort-T 0.1% den e døds effektive å fynke etter kort tid. den må fås på resept

åh? jeg var jo hos legen sist jeg hadde det og han sa at når du har after så er det ingenting en kan gjøre.. eneste jeg fikk var corsodyl munnskyllevæske og sterke paracet på resept.

anbefaler deg å prøve den jeg skreiv den er kjempe effektiv, bruker den selv så vet den fynker[;)][;)][;)]

anbefaler deg å prøve den jeg skreiv den er kjempe effektiv, bruker den selv så vet den fynker[;)][;)][;)]

DET tipset tar jeg også med meg... Spurte tannlegen jeg, hun sa også at det ikke var noe å gjøre! [>:]

DET tipset tar jeg også med meg... Spurte tannlegen jeg, hun sa også at det ikke var noe å gjøre! [>:]

den er bare kjempe bra, har hatt problemer med masse sår inni munnen, men nå har jeg skjeldent eller aldri får eg smører meg med en gang jeg kjenner d er på vei[;)][;)][;)][;)]

så deilig da, og faktisk kunne bli kvitt de!!

så deilig da, og faktisk kunne bli kvitt de!!

jepp[:D][:D]

hmm.. hva skjer om man tar ibux da??

er det farlig for lille spira??[8|]

ORIGINAL: nissemor87

hmm.. hva skjer om man tar ibux da??

er det farlig for lille spira??[8|]

ja, jeg mener jeg leste det en plass, men husker ikke hvorfor....

blodet blir tynnere av ibux blant anna. Jeg ringte legevakta igår for jeg var superdårlig å det eneste jeg kunne ta var et gram paracet[&:] Jaja det hjalp jo litt det da

en skal jo helsit ikke ta noe form for tabletter under graviditeten, om en tar ibux 1 gang så kan vel ikke d skadde. men paracet er d eneste en kan/skal ta under graviditet eller amming. er "farligere" å ta en ibux under graviditeten eller under amminga fikk jeg beskje om av legen her om dagen.

Ibux skal ikke brukes under svangerskapet, det kan øke risikoen for abort og misdannelser, særlig i 1 og 2 trimester. Så bruk paracet jenter[:D]

flott, takk for alle svar og råd [:D][:D][:D][:D]

en skal jo helsit ikke ta noe form for tabletter under graviditeten, om en tar ibux 1 gang så kan vel ikke d skadde. men paracet er d eneste en kan/skal ta under graviditet eller amming. er "farligere" å ta en ibux under graviditeten eller under amminga fikk jeg beskje om av legen her om dagen.

Er sikker på at du skrev dette i beste mening, men må bare si i fra likevel: [8D]

Nå uttaler du deg strengt tatt -veldig- generelt! Det finnes uhorvelig mange gravide som tar tabletter eller medisiner i en eller annen form hver eneste dag, uten at fosteret tar skade av det. Noen trenger medisiner gjennom hele svangerskapet. Noen trenger til og med operasjon, narkose, antibiotikakurer intravenøst, blodfortynnende osv.osv en eller annen gang i løpet av svangerskapet - men det går som regel bra det også. Det finnes nemlig (heldigvis) medisiner som ikke er skadelig for fosteret.

Det som er viktig, er å sjekke med lege eller annet kvalifisert helsepersonell først.

Og: 1 tbl Ibux -kan- skade/føre til SA. Selv om sjansen er større for at den ikke gjør det; så hadde jeg fått store problemer med å leve med meg selv om jeg visste at den ene tabletten kan ha medvirket til at det gikk galt..

Paracet er trygt å ta - det er testet av millioner av gravide før oss; og det er ikke rapportert om skadevirkninger for fosteret. [:)]

Om dere vil sjekke medisiner selv, så er www.felleskatalogen.no kjekk å ha!

Oi, dette ble langt - men kjenner jeg blir litt engasjert av feil-info.. [;)]

Back
Topp