Er det kolikk?

Uff, stakkars deg :( her var det som å skru på en bryter mellom kl 17 og 19, så varder hyyyyyl fram til kl 1, seinest kl 3. Vippestol med vibrering var veldig nyttig for oss.

Du kan gi kamillete med sprøyte :) sukkervann er også gull verdt. Du kan også prøve å gi en liten fingertupp med maltekstrakt feks kl 16.

Ler godt av den delen av kolikk "definisjonen"... "Mer enn 3 timer, 3 dager i uken..."
Hadde det bare vært 3-4 timer... Og at det som regel går over ved 3 mnd... NOT!

Nei, noen er heldige da. Og får en mild og overkommelig utgave.

Jeg må si meg litt enig :p tre timer tre dager i uka er ikke så veldig voldsomt.. Uansett ille nok når det står på..

Føles veldig lenge nå ja, men vi er iallefall halvveis! :P lykke til hos kiropraktor da, gjerne oppdater med hvordan det gikk!
Mannen her har måtte ta B med på et par kjøreturer, må jeg innrømme. Bare for at jeg skal beholde sinnsroen. :p

Ja :p Ha ha. Uff !
Skal oppdatere ! :-)
At han tar han på kjøretur skjønner jeg veldig godt. Hodet føles ut som det eksploderer noen ganger, og i hvertfall når storesøster skal fortelle alt mulig i tillegg til M som gråter :o

Stakkars dere m baby m mageproblemer :-( opplevde det m mellomste... Utviklet nesten angst for at det skulle skje m nr tre :-p slapp heldigvis det denne gangen.
Sender mange gode tanker og klemmer

Ja :p Ha ha. Uff !
Skal oppdatere ! :-)
At han tar han på kjøretur skjønner jeg veldig godt. Hodet føles ut som det eksploderer noen ganger, og i hvertfall når storesøster skal fortelle alt mulig i tillegg til M som gråter :o
Ja, måtte bite tennene hardt sammen istad da jeg sto og byssa B på 3.timen - mannen er jo så syk, så han får ikke gjort noe, og storesøster synger og danser i bena på meg. Tror jeg skal ta meg en husmorferie til høsten. :p

Hyler og skriker de masse? Mi jente er også veldig urolig på kvelden. Hun hyler ikke så voldsomt og lenge, men er rolig, kaver, griner plutselig, fiser mye og sover kun 5-10 minutt av gangen. Fra 18.00-19.00 til 22.30-23.00. Da sovner hun endelig. Kan være rolig også innimellom.

Dette er vel bare en urolig unge eller kan det og være kolikk?

Det høres ut som Iben og hun har kolikk :-( Klokken 19 begynner det her. Og nå tok hun nettopp puppen etter mange timer med gråt. Håper hun sovner etter pupp nå :-)

Iben er også blid som sola på dagtid.

Hyler og skriker de masse? Mi jente er også veldig urolig på kvelden. Hun hyler ikke så voldsomt og lenge, men er rolig, kaver, griner plutselig, fiser mye og sover kun 5-10 minutt av gangen. Fra 18.00-19.00 til 22.30-23.00. Da sovner hun endelig. Kan være rolig også innimellom.

Hvis de kommer i flere grader denne kolikken så kanskje? Her gråter hun liksom NON stop, vi må bysse og bære for at hun i det hele tatt skal få pause. Klarer ikke ta puppen fordi hun gråter så veldig. Får et par pauser hvor hun smiler og er seg selv, men de varer i typ 3 min før det er på'n igjen. Syns det er så merkelig hvordan det plutselig bryter ut klokken 19. Helt rart. Men er vel sånn med kolikk at luften samler seg opp og liksom angriper på kveldstid i følge HS.

Et tips jeg har fått er å bade de 39 graders vann. Vet ikke om det hjelper, men verdt et forsøk?

Hvis de kommer i flere grader denne kolikken så kanskje? Her gråter hun liksom NON stop, vi må bysse og bære for at hun i det hele tatt skal få pause. Klarer ikke ta puppen fordi hun gråter så veldig. Får et par pauser hvor hun smiler og er seg selv, men de varer i typ 3 min før det er på'n igjen. Syns det er så merkelig hvordan det plutselig bryter ut klokken 19. Helt rart. Men er vel sånn med kolikk at luften samler seg opp og liksom angriper på kveldstid i følge HS.

Ja sånn er det her også! Men varier om hun griner non stop eller om hun har tydelig ubehag, sånn type vrir seg og klager veldig. Fikk ett tips av HS om å gi henne en flaske med pumpet mm på kvelden når hun er urolig for da klarer hun ikke spise ordentlig .. Og det har hjulpet veldig her. Bare 2 kvelder jeg har prøvd da.

Har du hørt om swadling? På kveldene blir ofte babyer urolige og bevegelsene spastiske. Gå på youtube å søk: how to swaddle a baby. Helt genialt. Så finnes det apper som imiterer White noise.

Prøv å swaddle henne i et mørkt soverom før hun pleier å bli urolig. (kanskje hun er overtrøtt rett og slett? Det blir min om vi ikke legger ham før syv) Sett på White noise og stryk hånden over nesen til babyen sovner.

Det Gjør vi hver kveld. Da går jeg bare inn hver gang han er sulten, som pleier å Være hver tredje time.

Bare et tips!

Jeg tenker kolikk. Kolikk er jo fellesbetegnelse for magesmerter, og jeg vil jo tro hun har det siden hungulper og fiser en del :(

Skal vise bilder av øvelsen manuell terapeuten lærte meg i dag som får ut luft effektivt ❤️ Iben har ikke grått i kveld. Første gang på minst 4 uker hun har sovet på ettermiddagen også :-)

Var på helsestasjonen i går for å veie, vært litt usikker på om jeg har nok melk da Mie er så urolig på kveldene.. Hun hadde lagt på seg godt.
Helsesøster mente det kanskje kunne være kolikk. Og jeg begynner å tenke i de banene jeg og.

På dagtid er hun veldig "snill" . Sover sånn litt av og på. Liker best å sove på meg, og når hun ligger alene så blir det Max 30 min .. Men Smiler og prater masse.
Så blir klokka fem seks. Og det er som å slå på en bryter..
Hyling , skriking , ikke noe søvn mer en 10 min avgangen, er kjempe urolig og slik holder det på i 3-4 timer. Hun er så normal på natten..
Gruer meg så sykt til ettermiddagene nå, er så utrolig ukoselig og slitsomt.

Er det flere barn som er sånn? Og er det kolikk det her?

Sniker fra sept15. Høres likt ut som vi hadde det. Men hylingen begynte da 21 og varte til rundt 01..da var hun utslitt..vi og..

Løste seg før hun var 3 mnd for oss. Kiropraktor og melkefri diett på meg + nutramigen som mme.

Back
Topp