Er det jeg som overdriver?

Greit nok det at jeg ikke kan be andre la være å røyke i sitt eget hjem, men det er da lov å bruke huet?? [8|]

Dessuten forundrer det meg at så mange fortsatt røyker inne. Det gjorde jeg aldri da jeg røyka. Syns det smakte bedre ute[;)]

Jeg hadde tatt ungen under armen og gått! Det værste jeg vet når datteren min har vært hos svigers og kommer hjem og stinker røyk. Greit de kanskje ikke har røyket inne mens hun er der med det setter seg i klærene og huden hennes.. Ikke akseptabelt så hun må dusjes og vaskes med engang.. Noe jeg har sagt i fra om:P Liker heler ikke når svigermor har vært ute og røyket og kommer rett inn og tar på jenta, hun kan da pokker meg vaske nevene først!

Det har aldri vært noe problem før de siste gangene egentlig.. De har selv sagt at de ikke vil røyke inne når vi er på besøk og har respektert våre meninger om det. Men det er de siste gangene dette har vært et problem. Når jeg, eks-røyker som jeg er sliter med å få puste. Lukker opp dører og faktisk har problemer med å være der inne! Da synes jeg det faktisk bør ringe noen bjeller altså!

Denne lille jenta vår på to år er jo livet hans stakkars, men jeg kan bare ikke ta a med meg dit!

Synes ikke du overdriver. Jeg har røyka tidligere, men sluttet før vi ville bli gravid. Men det er jo ikke helt uten grunn at de advarer for passiv røyking og til og med har forbudt at voksne skal røyke i bil, når barn sitter på. Har litt av samme problemet her i familien, men kommer til å insistere at barnet blir holdt røykfritt, så bare stå på ditt!!! LYKKE TIL!!!

ORIGINAL: carolineS

Trenger meningene deres etter en diskusjon med svigermor i dag!

Nå har det seg sånn at oldeforeldrene til Nora er stor-røykere. Sist vi var der så satt de i over en time og dampet rett i ansiktet vårt. Vi spurte gjentatte ganger om de kunne vente til vi hadde reist, men det tok 5 min så var det i gang igjen.

Vi reiste til slutt når de ikke ville gi seg! Det har aldri vært noe problem tidligere, men jeg liker ikke at min 2-åring skal bli utsatt for røyk da til og med jeg hadde problemer med å puste der inne.

I følge min svigermor(som jeg har et kjempe godt forhold til) overdriver jeg "til de grader" da jeg ikke har så veeeldig lyst til å reise ut dit ofte når de ikke klarer å holde seg i "nakkeskinnet"

Hva synes dere? Jeg som overdriver?

Du overdriver så absolutt ikke!! Jeg hadde aldri funnet meg i det!

Har selv røykt for noen år tilbake,men syns det er temmelig ubehagelig å sitte i en røyk-sky idag,og enda verre er det nok for de små. Merker bare når svigermor har vært ute å røyket... Fysj,for ei ekkel lukt! [&:][:'(] Jeg blir seriøst kvalm!! [:'(] Er så ille at jeg holder pusten når jeg gir henne en klem.... [&:]

ORIGINAL: smuule

Jeg hadde tatt ungen under armen og gått! Det værste jeg vet når datteren min har vært hos svigers og kommer hjem og stinker røyk. Greit de kanskje ikke har røyket inne mens hun er der med det setter seg i klærene og huden hennes.. Ikke akseptabelt så hun må dusjes og vaskes med engang.. Noe jeg har sagt i fra om:P Liker heler ikke når svigermor har vært ute og røyket og kommer rett inn og tar på jenta, hun kan da pokker meg vaske nevene først!

Når de er babyer kan de hvertfall vaske seg på hendene først.

ORIGINAL: Vugge

ORIGINAL: smuule

Blir ikke det å dra det litt vel langt?.. Det smitter ikke... [8|]

Nei, det smitter ikke, men jeg har lest at spedbarn opp til ett års alder har lettere for å dø kribbedød hvis de blir utsatt for passiv røyking. Og en utånder faktisk nikotin opp til en halv time etter en har stumpet siste røyken. Synes det var skremmende, jeg!!!

Back
Topp