Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg sier ikke at hun prøvekjører, jeg kommenterte på en post om å «prøvekjøre før man kjøper».Kjedelig at du opplevde det slik....
Men, hun har jo ikke sex med de alle sammen, det er jo snakk om dating, bli kjent med dem!
Man må jo finne ut hvem som er riktig.
Tenk på programmer som ungkaren, der er de vel 15 damer gjerne, og 1 mann?
Og omvendt!
Hver sin smak. Jeg har aldri gått inn i et forhold uten å vite at sex’en er god. Følelser trenger heller ikke være involvert selv om man har seg.Hadde en kjæreste som jeg trodde var kjæresten min ihvertfall. Frem til jeg fant ut at han «prøvekjørte» meg. Man prøvekjører ikke folk. Det er respektløst. Man kan date, men når man tar det til et nivå at følelser er involvert og man har krøpet til køys sammen, da prøvekjører du ikke lenger. Da har du isåfall glemt å betale for bilen du har stukket av med...
Nettopp det, så lenge man er ærlig. Tenker du ikke at den som «prøvekjører» burde være ærlig om det? Særlig fint om de som sammenligner folk med biler kunne vært ærlig om det, så kunne jeg unngått den erfaringen. Og jeg venter med sex til jeg er i et forhold. Det er min personlige smak, andre får gjøre som de vil, men da får de være åpne og ærlige om det og ikke drive og skjule intensjonene sine.Hver sin smak. Jeg har aldri gått inn i et forhold uten å vite at sex’en er god. Følelser trenger heller ikke være involvert selv om man har seg.
At du hadde en kjæreste du trodde var kjæreste, men ikke motsatt har jo ingenting med dette å gjøre. Da er det kommunikasjonen som har sviktet. Så lenge man er ærlig om at man prøver litt her og der så er det absolutt ikke et problem.
Jo, man burde være ærlig. Det er jo det jeg skriver... men det er ikke prøvingen som er problemet, det er kommunikasjonen. Du kan ikke sammenligne folk som prøver her og der for å finne noe riktig og er ærlig om det, med de som prøver her og der uten å være ærlige. Det er ikke sammenlignbart.Nettopp det, så lenge man er ærlig. Tenker du ikke at den som «prøvekjører» burde være ærlig om det? Særlig fint om de som sammenligner folk med biler kunne vært ærlig om det, så kunne jeg unngått den erfaringen. Og jeg venter med sex til jeg er i et forhold. Det er min personlige smak, andre får gjøre som de vil, men da får de være åpne og ærlige om det og ikke drive og skjule intensjonene sine.
PS. Jeg har hatt min gode andel av casual dating og ingen forpliktelser, men da på premissene om at man er ærlige om det og at alle involverte er klar over situasjonen. Og slike «forhold» tar jeg aldri til et seriøst nivå.Hver sin smak. Jeg har aldri gått inn i et forhold uten å vite at sex’en er god. Følelser trenger heller ikke være involvert selv om man har seg.
At du hadde en kjæreste du trodde var kjæreste, men ikke motsatt har jo ingenting med dette å gjøre. Da er det kommunikasjonen som har sviktet. Så lenge man er ærlig om at man prøver litt her og der så er det absolutt ikke et problem.
Hvor mange har du vært ærlig med om at du «prøvekjører» de da? Han som gjorde det mot meg var ikke åpen om det. Og damen i posten her virker heller ikke å være åpen om det. Men hele måten å omtale det på, som om folk er objekter og biler, finner jeg fortsatt respektløst. Man kan si at man vil utforske forholdet før man forplikter seg, på det beste, men jeg steiler av formuleringen «prøvekjøring» eller «testing». Uansett har jeg ytterst sjeldent opplevd noen som er ærlige om at de har seg med flere på en gang. Kanskje fordi de vet at det ikke ville blitt akseptert.Jo, man burde være ærlig. Det er jo det jeg skriver... men det er ikke prøvingen som er problemet, det er kommunikasjonen. Du kan ikke sammenligne folk som prøver her og der for å finne noe riktig og er ærlig om det, med de som prøver her og der uten å være ærlige. Det er ikke sammenlignbart.

Alle jeg har hatt one Night stand med, eller hatt «helgekos» med har visst at det var testing litt her og der.Hvor mange har du vært ærlig med om at du «prøvekjører» de da? Han som gjorde det mot meg var ikke åpen om det. Og damen i posten her virker heller ikke å være åpen om det. Men hele måten å omtale det på, som om folk er objekter og biler, finner jeg fortsatt respektløst. Man kan si at man vil utforske forholdet før man forplikter seg, på det beste, men jeg steiler av formuleringen «prøvekjøring» eller «testing». Uansett har jeg ytterst sjeldent opplevd noen som er ærlige om at de har seg med flere på en gang. Kanskje fordi de vet at det ikke ville blitt akseptert.
Måten man sier ting på sier jo alt om synet man har. Jeg går for eksempel ikke rundt og kaller noen for neger bare fordi det «er en måte å si ting på». Ord har betydning og mening. Velg ordene med omhu, fordi de betyr noe. Sammenligner du folk med biler, så er det å sammenligne folk med objekter, og det blir aldri en pen omtaleform eller noe som er hyggelig for personen som er «bilen».Alle jeg har hatt one Night stand med, eller hatt «helgekos» med har visst at det var testing litt her og der.
Det er en måte å si ting på, det betyr ikke at man ser på mennesker som objekter.
Vel det er din mening.Måten man sier ting på sier jo alt om synet man har. Jeg går for eksempel ikke rundt og kaller noen for neger bare fordi det «er en måte å si ting på». Ord har betydning og mening. Velg ordene med omhu, fordi de betyr noe. Sammenligner du folk med biler, så er det å sammenligne folk med objekter, og det blir aldri en pen omtaleform eller noe som er hyggelig for personen som er «bilen».
Og one night stands er noe helt annet enn å innlede forhold med folk og date de over lengre tid. Det skjønner alle.
Nå har ikke jeg kalt henne slutty men jeg set ikke helt at man skal være misunnelig fordi man sier detSyns du skal kose deg og ikke tenke på hva andre måtte mene og tenke om saken, du er singel!
De som kaller deg sluty, tror jeg nok heller er litt misunnelige.
"Bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke gjorde"
Det er ikke humor når det går på andres bekostning. Det «skremmende» her er å tenke at man skal kunne nedverdige andre mennesker og kamuflere det som humor. Det er kun greit om begge parter synes det er morsomt. Ellers kunne jeg sittet her og slengt all slags skittenprat til deg og kalt deg for humørløs om du ikke lo av vitsene som gikk på din bekostning.Vel det er din mening.
Å sammenligne et ordtak som ikke skader noen, med ordet neger ser jeg ikke helt poenget med. Det er to vidt forskjellige ting, og om ikke du ser forskjellen på det, det syns jeg er skremmende.
Sa til samboer at jeg måtte prøvekjøre før jeg bestemte meg om jeg ville være i et forhold med han også, vi er nå sammen 6 år senere
At du ikke liker en måte å ordlegge seg på, er helt OK. Men det betyr ikke at andre mener noe vondt med det, eller ser på andre mennesker som objekter. Det er en måte å si det på en ironisk morsom måte. Helt greit at du ikke har den humoren, men det er det mange andre som har. Meg inkludert. Og da sier jeg meg ferdig med denne diskusjonen.
Igjen, så sammenligner du det med noe som ikke er sammenlignbart. Så jeg gir meg. Orker ikke diskutere med noen som drar inn alt som ikke har noe med diskusjonen å gjøre.Det er ikke humor når det går på andres bekostning. Det «skremmende» her er å tenke at man skal kunne nedverdige andre mennesker og kamuflere det som humor. Det er kun greit om begge parter synes det er morsomt. Ellers kunne jeg sittet her og slengt all slags skittenprat til deg og kalt deg for humørløs om du ikke lo av vitsene som gikk på din bekostning.
Du trenger ikke kommentere, men det hadde vært fint om du kunne tygd litt på dette før du hardnakket unnskylder det med «humor». Har vi ikke hørt dette svaret før fra alle menn som klyper ei dame i rumpa: eier du ikke humor?
Det har alt med situasjonen å gjøre. Jeg kommer med eksempler på ting som er i samme kategori, for å vise deg hvor ille denne «humoren» faktisk er. Og ikke minst hvor ille det oppleves for de som får høre at de er blitt «prøvekjørt» som en bil. Om den andre parten har denne formen for humor og synes det er greit, så er alt ok, men det er ikke ok å uttale seg slik om andre på generell basis.Igjen, så sammenligner du det med noe som ikke er sammenlignbart. Så jeg gir meg. Orker ikke diskutere med noen som drar inn alt som ikke har noe med diskusjonen å gjøre.
Men det er ikke i samme kategori, men det ser det ikke ut til at du forstår. Ordet neger og overgrep har ingenting med dette å gjøre og det er absolutt ikke sammenlignbart.Det har alt med situasjonen å gjøre. Jeg kommer med eksempler på ting som er i samme kategori, for å vise deg hvor ille denne «humoren» faktisk er. Og ikke minst hvor ille det oppleves for de som får høre at de er blitt «prøvekjørt» som en bil. Om den andre parten har denne formen for humor og synes det er greit, så er alt ok, men det er ikke ok å uttale seg slik om andre på generell basis.