er det ingenting jeg har krav på?

Er det mulig??
Syntes virkelig ikke du har din rett på å klage i denne saken her altså.
Tror nok gubben din får selge unna og legge de dyre hobbyene sine på hylla for en stund.
Jeg skal fortelle deg en ting jeg frøken, 34 000 kr er 10 000 kr mer enn det 2 av mine familiemedlemmer får utbetalt tilsammen i mnd. (Og ja, de bor under samme tak.)

Hvis du går på skole og har gått skole i 6 av de 9 månedene du er gravid, så får du jo foreldrestipend fra lånekassen.
Ellers får du jo engangsstødnad og barnetrygd.

jeg som de fleste andre her mener at du ikke har noen grunn til å klage.
Har du snakket noe med mannen din om dette? Tar ikke han hensyn til familien da? han kan jo feks droppe noen av de dyre hobbyene sine og heller forsørge familien sin, hvis det er økonomien det står på..

Vi bor i et velferdsland, men for all del - det finnes faktisk grenser.. Dere har råd, men prioriterer feil ! NAV er ikke pliktig til å rette opp i feilene..

ORIGINAL: Destiny85

Hvordan dere skal klare dere på 34 000 kr?

Prøver du være morsom eller?[&:]

Sjeldent jeg reagerer når folk snakker om penger, men er du klar over hvor heldige dere er?

EN av dere tjener jo alene mer eller like mye som en vanlig familie har samlet, og du skjønner ikke hvordan dere skal klare dere?

I så fall burde du kanskje planlagt det siste svangerskapet bedre...[8|]

Nå var det vel snakk om 34.000 som en engangsutbetaling, da - med mindre engangsstønaden har blitt et gjentagende fenomen, da...? Lese før man svarer og alt det der ...

Helt enig i at HI neppe har noe problem utover det som evt. måtte gå utover selvfølelsen hennes siden hun ikke kan bidra økonomisk på en stund, men slik er det nå i perioder, og jobbe kan hun vel kanskje gjøre når mannen er hjemme, hvis det finnes muligheter til det.

ORIGINAL: Bouncy the Butthead Slayer

Sjeldent jeg reagerer når folk snakker om penger, men er du klar over hvor heldige dere er?

EN av dere tjener jo alene mer eller like mye som en vanlig familie har samlet, og du skjønner ikke hvordan dere skal klare dere?

Nå var det vel snakk om 34.000 som en engangsutbetaling, da - med mindre engangsstønaden har blitt et gjentagende fenomen, da...? Lese før man svarer og alt det der ...

Helt enig i at HI neppe har noe problem utover det som evt. måtte gå utover selvfølelsen hennes siden hun ikke kan bidra økonomisk på en stund, men slik er det nå i perioder, og jobbe kan hun vel kanskje gjøre når mannen er hjemme, hvis det finnes muligheter til det.

Ja, da har jeg misforstått. Men jeg vet om flere som jobber i nord-sjøen og de har utbetalt mer enn 18 000 kr i mnd for å si det sånn..

Lønn på Nordsjøen
Lønnen varierer etter selskap. Man kan beregne ca. 32-34 000,- i måneden pluss tillegg som begynner lønn.

http://offshoreutdanning.no/praktisk/vanlige-spoersmaal/

Ja, da har jeg misforstått. Men jeg vet om flere som jobber i nord-sjøen og de har utbetalt mer enn 18 000 kr i mnd for å si det sånn..

Lønn på NordsjøenLønnen varierer etter selskap. Man kan beregne ca. 32-34 000,- i måneden pluss tillegg som begynner lønn.

Hvis man regner 36% skatt så er det ikke igjen mer enn 21.760,- etter at den er trukket fra. Nå vet jeg ikke hvor mye tilleggene pleier å ligge på, eller hvordan lønna til HI sin samboer faktisk er - men akkurat dette eksempelet var vel ikke så fryktelig mye å skryte av. Regner med at de går opp i lønn forholdsvis raskt, da, siden alle er så fornøyde med lønna til nordsjø-samboerne sine?

Lønn på NordsjøenLønnen varierer etter selskap. Man kan beregne ca. 32-34 000,- i måneden pluss tillegg som begynner lønn.

FØR skatt ja..

Synes dere skal gå gjennom økonomien og se hva dere kan klare dere uten det året du skal være hjemme i permisjon.
Ville også gjort som flere andre har sagt før meg, søk om å komme inn på et studie og ta fødselspermisjon.
I tillegg kan du forsøke å ta litt ekstravakter i f eks omsorg/helse-tjenesten når mannen din er hjemme fra jobb.

Lykke til :)

ORIGINAL: LittleJ.

ORIGINAL: Gollemor

ORIGINAL: LittleJ.

ORIGINAL: Gollemor

Du får vel engangspengene..? eller om du tar permisjon fra studiene får du jo penger..

tok permisjon i fjor for å fullføre iår, derfor jeg har fått penger nå [:)] men til høsten er jeg ferdig så da får jeg ikke noe mere, er privat skole på ett år egentlig. å har gått to nå..
å engangsstønaden får jeg ja, men den går til å betale ned låne mitt, OG babyting selvfølgelig, så den blir jo borte med engang...

Hva du bruker engangsstønaden på spiller da ingen trille. Det er mye penger, og du kan da ikke forvente at siden du har høyere forbruk, så bør du få mer??

så du mener at 34 tusen skal vare i hele permisjonstiden min å dekke for meg å to barn?
gi meg nøklen på hvordan jeg skal få DET til!

Engangsstønaden skal "deles" opp i 3 deler: 1 del til babyutstyr og resterende 2 til livsopphold i 2 mnd etter fødsel. Du kan søke om sosialhjelp da, men du kan måtte regne med å bli vurdert sammen med samboer fordi han har god inntekt og dermed ikke få noe. Jeg vil anbefale deg å ta noen vakter med jobbing når samboeren din er hjemme. Da kan du bidra i felleskapet du også. Bostøtte kan du ikke få, det er forbeholdt mennesker med en samlet inntekt under ca 200 000,-

ORIGINAL: BUtterfly86

Er det bare jeg som reagerer på at det er såå mange som føreslår å søke seg inn på skole for å få penger i fra lånekassen?? Synes det blir veldig smålig å gjøre det på den måten... [8|]
Skaff deg en liten deltidsstilling og vurder hva der faktisk bruker penger på. Så ordner det seg nok skal du se [:)]

Du er VIRKELIG ikke alene om å reagere på den nei!!!! Men dersom du gjør det på den måten, vil ikke de pengene bli overført til lån, siden hun ikke er der eller fullfører?

Skjønner at du syns det er kjipt å ikke tilføre noe økonomisk, men sånn er det.,...

Men om du har permisjon fra skolen nu siden du har fått barn, og skal fortsette til høsten. Men da kommet neste barn, må du jo kunne ha permisjon fra skolen ett år til.?

Skolen slutter jo ikke av seg selv

Back
Topp