er det ingenting jeg har krav på?

LittleJ.

Elsker forumet
Når det kommer til penger?
Jeg har ei snuppe på åtte mnd, og venter nr 2 i august.
Samboer jobber i nordsjøen, å tjener jo greit, MEN han hadde jo masse dyre 'leketøy' før han traff meg, å når man får seg dyrer hobbyer er man ikke akuratt rikere enn andre..
så, jeg går nå på skole å får litt i stipend, men til høsten, da går jeg ikke på noe skole å får jo en baby til. får jo KUN barnetryga liksom. tro det eller ei men økonomien strekker liksom ikke helt til, iallefall ikke når han må forsørge 4 stk på EN lønn. båten er jo ikke bare bare å få solgt, selvom vi prøver..
så det jeg lurer på er om det er noe jeg har krav på av penger? syntes det er litt dumt at han må forsørge oss fire, når vi ikke har så mye penger pga masse lån osv.
jeg kan jo ikke gå å kjøpe meg tøy eller noe, for det har jeg jo ikke råd til...
har jeg krav på noe?? [X(][8|][:-]

om eldste ikke skal i barnehagen når hun blir 13 mnd, så har du krav på kontantstøtte.

ORIGINAL: *yummymummy*

om eldste ikke skal i barnehagen når hun blir 13 mnd, så har du krav på kontantstøtte.

ja, det vet jeg når jeg tenker meg om. men det skal hun, noen dager i uken bare da.
men har jeg ikke krav på noe annet? [8|] som feks bo støtte eller no?

ORIGINAL: Gollemor

Du får vel engangspengene..? eller om du tar permisjon fra studiene får du jo penger..

tok permisjon i fjor for å fullføre iår, derfor jeg har fått penger nå [:)] men til høsten er jeg ferdig så da får jeg ikke noe mere, er privat skole på ett år egentlig. å har gått to nå..
å engangsstønaden får jeg ja, men den går til å betale ned låne mitt, OG babyting selvfølgelig, så den blir jo borte med engang...

Skal NAV forsørge deg heller enn ham??

Nei vettu hva.. Og jobber han i nordsjøen er han jo hjemme 8 måneder i året tilsammen, da kan du jo se om du kan få tatt noen vakter som assistent eller noe for å bringe litt penger til fellesskapet..

Du får vel engangssøtnad også da, men så lenge du ikke jobber og har samboer får du ikke mer nei.

Skal utdanningen din avsluttes nå eller tar du permisjon fra den? Hvis du fortsatt er student til høsten så har du rett på noen penger fra lånekassen i allefall [:)]

Hvis du avslutter studiet ditt nå så ville jeg jobbet hardt for å komme meg inn på et nytt studie til høsten, som du tar perm fra, for du må ha hatt rett på studielån/stipend de siste 6 mnd før fødselen om jeg husker riktig. (det er forresten ingen krav til at du fullfører studiet etter perm)

ORIGINAL: LittleJ.

ORIGINAL: *yummymummy*

ja, det vet jeg når jeg tenker meg om. men det skal hun, noen dager i uken bare da.
men har jeg ikke krav på noe annet? [8|] som feks bo støtte eller no?

Ettersom samboeren din tjener bra så får du nok ikke noe mer en barnetrygd og evt kontantstøtte.

ORIGINAL: Froskegele

Skal NAV forsørge deg heller enn ham??

Nei vettu hva.. Og jobber han i nordsjøen er han jo hjemme 8 måneder i året tilsammen, da kan du jo se om du kan få tatt noen vakter som assistent eller noe for å bringe litt penger til fellesskapet..

skjønner hvordan du ser på det, hehe. men jeg syntes det er kjedelig selv å ikke kunne komme med noe hjelp om du skjønner, til strøm å husleie å slikt. for jeg vil jo være selvstendig på en måte..
men kommer meg jo ikke ut i jobb før neste år, så .. bare lurte på om det var mulig å få noe bostøtte eller noe lissom..

ORIGINAL: Tweak

Skal utdanningen din avsluttes nå eller tar du permisjon fra den? Hvis du fortsatt er student til høsten så har du rett på noen penger fra lånekassen i allefall [:)]

Hvis du avslutter studiet ditt nå så ville jeg jobbet hardt for å komme meg inn på et nytt studie til høsten, som du tar perm fra, for du må ha hatt rett på studielån/stipend de siste 6 mnd før fødselen om jeg husker riktig. (det er forresten ingen krav til at du fullfører studiet etter perm)

har hatt permisjon fra den. så den skal avsluttes nå :)

Du får vel engangspengene..? eller om du tar permisjon fra studiene får du jo penger..

tok permisjon i fjor for å fullføre iår, derfor jeg har fått penger nå [:)] men til høsten er jeg ferdig så da får jeg ikke noe mere, er privat skole på ett år egentlig. å har gått to nå..
å engangsstønaden får jeg ja, men den går til å betale ned låne mitt, OG babyting selvfølgelig, så den blir jo borte med engang...

Hva du bruker engangsstønaden på spiller da ingen trille. Det er mye penger, og du kan da ikke forvente at siden du har høyere forbruk, så bør du få mer??

Nav/staten/whatever kan jo ikke noe for at typen din har sløsa bort pengene sine på dyre hobbyer vel? Surt, men sånn er det. Du får jobbe litt når han er hjemme fra sjøen da.

Hva du bruker engangsstønaden på spiller da ingen trille. Det er mye penger, og du kan da ikke forvente at siden du har høyere forbruk, så bør du få mer??

så du mener at 34 tusen skal vare i hele permisjonstiden min å dekke for meg å to barn?
gi meg nøklen på hvordan jeg skal få DET til!

ORIGINAL: *lykkeligst*

Nav/staten/whatever kan jo ikke noe for at typen din har sløsa bort pengene sine på dyre hobbyer vel? Surt, men sånn er det. Du får jobbe litt når han er hjemme fra sjøen da.

Nei, vet jo det. men vi prøver å selge osv, men er ikke lett...

Jeg ville søkt meg inn på et studie nå og tatt permisjon fra det...

ORIGINAL: *Annie86*

men jeg vil jo ut i jobb når neste permisjon er ferdig. må jeg ikke gå på skolen etter permisjonen liksom?
holder det bare med å ha en skole plass for å få penger? [&:]

ORIGINAL: Tweak

Signerer denne[:)]

ORIGINAL: *Annie86*

men jeg vil jo ut i jobb når neste permisjon er ferdig. må jeg ikke gå på skolen etter permisjonen liksom?
holder det bare med å ha en skole plass for å få penger? [&:]

Jepp!![:)]

så du mener at 34 tusen skal vare i hele permisjonstiden min å dekke for meg å to barn?
gi meg nøklen på hvordan jeg skal få DET til!

Nei, men det bør jo samboeren din hjelpe med! Han er far til barna, og skal da forsørge de han og! [;)]

Selv om du fullfører en utdanning nå, så kan du velge å melde deg opp til en til, for så å søke permisjon fra den. Ingen som sier at du ikke kan gå mer skole.

Back
Topp