Er det hormonene eller de rundt meg som er problemet?

Camillae

Betatt av forumet
Takk gud for slike steder som dette, der vi kan få ut all frustrasjon som enten kommer fra hormonene eller alle de teite tingene folk gjerne kan finne på å si!

Vi valgte å dele glad nyheten med besteforeldrene til sambo i dag selvom vi hadde tenkt å vente litt :) De ble jo veldig glad og hun sa hun skulle begynne å strikke baby klær :) Meeen så kommer jo de kommentarene du reagerer på....

Hadde en MA i desember så jeg tok en tidlig ul i uke 8 og har bestilt en til som jeg skal ha i uke 11. Vi fortalte at vi hadde vært på ul og sett hjerte slå og da sier den kommende oldemoren at det må vi ikke bruke penger på, jeg må bare være tolmodig og vente og se til oul. Jeg kjente at jeg ble sint når hun sa det. Jeg må no få velge dette helt selv uten at de skal be meg avbestille den neste ultralyden! Så, er det hormonene eller er det flere som hadde reagert på sånne kommentarer?
Blir så lei meg når andre som aldri har mistet bare ber meg være tolmodig :(

Er nok hormoner som gjør at en reagerer så kraftig... Men vend det døve øret til og gjør det som er riktig for det... Har en sånn mormor selv...

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

De som er litt oppi åra "vet jo alltid best". Husk at de er fra en generasjon som aldri brukte penger på ting som ikke var livsnødvendig, og de kan derfor sikkert ikke forstå hvorfor man velger å bruke penger på tidlig UL. Du må bare snu det døve øret til, jeg hadde nok ikke blitt så fornærma hvis noen sa det til meg. (Hadde bare tenkt at; "Jaja, deg om det. Jeg gjør som jeg vil uansett" og ikke tenkt noe mer på det :))

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Det er nok hormonene som gjør at du blir så lei deg for sånne kommentarer ja. Men ikke bry deg! Før i tiden tok de ikke ul vet du, så når man ikke er vant til at det går an så tenker man kanskje at det er unødvendig. Men det er jo en grunn til at man bruker det mer og mer. Det kommer garantert flere råd fra fortiden etter hvert. Bare vent til du får høre at babyen blir bortskjemt og at du må amme etter klokka minimum må det gå 3 timer mellom hver gang. Det er bare å venne seg til å gi blaffen i sånne råd fra eldre.

Det er nok litt blanding, men mest hormoner. Besteforelder er bare sånn. De vil spare penger og de vil vi skal gjøre det samme. Ikke ta det til deg, for det er garantert ikke vondt ment. Hadde hun visst du ble lei deg, hadde hun nok sagt hun ikke mente det sånn. Det er lett å ta alt til seg med så mye hormoner i kroppen. Kjenner jeg og blir følsom og tar mer ting til meg nå enn før, men prøver å tenke meg litt om før jeg reagerer (ikke alltid så lett men prøver så godt jeg kan)
Etter jeg fikk dattera mi satt min mormor og lente seg nedi når jeg amme og begynte å kommentere hva hun menter jeg burde gjøre og ikke gjøre. Hun amma ingen av sine bare fordi "de sugde så hardt" DAA! Dumme høne! seff gjør de det! alle babyer gjør det!
ANYWAYS! Om de kommenterer noe mer så si " ja ja vi tjener egen penger så vi bestemmer selv hva pengene brukes på. Å se sin egen baby inni magen er ikke det verste vi kan bruke penger på".

Ja det er vel bare sånn det er med den eldre generasjonen.. Prøver så godt jeg kan å bare ignorere kommentarene de kommer med, men det er uheldigvis ikke alltid like enkelt :(

Ja det er vel bare sånn det er med den eldre generasjonen.. Prøver så godt jeg kan å bare ignorere kommentarene de kommer med, men det er uheldigvis ikke alltid like enkelt :(
Kjenner meg igjen der.. Er ekstremt nærtagende når jeg er gravid! At noen sier "du kan jo gi han en Skalk" om min gutt på 7 mnd kan jeg få til å bety "du vet ikke hvordan du skal ta deg av ungen din, han må jo få mat, dette vet jeg bedre enn deg" Hahaha! Helt forferdelig :p blir lei meg for den minste ting!

Godt det ikke bare er meg, haha :D Reagerte veldig når kommende oldemor sa at jeg kunne jo bare ta meg en øl med de andre for det gjorde de jo når hun gikk gravid o_O

Back
Topp