Er det greit?

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Kjedet meg litt i dag og endte opp med å se skam:p

Så lurer på en ting. Om en venninne liker en gutt, men gutten liker ikke henne med deg. Er det da greit å bli sammen med han?

Hehehe sånn har jeg ikke tenkt på mange år. Men i skam så er det greit, de er jo "meant to be" jo :p men det kommer vel ann på om det er greit for venninnen kanskje?

Er "skam" en dokumentarserie? Har aldri sett det..

Nei, i utgangspunktet ikke. Det handler jo litt om solidaritet og respekt for venninnen din.

Hvis det blir de to så er det jo det. Kan ikke la det stå i veien for en "livspartner". Men jeg tror ikke det gjelder når man er 17 år...

Joda, det er greit. Hvis han ikke liker henne, ville det jo ikke blitt noe allikevel, og voksne mennesker kommer seg over en "crush."
Når man er 17(?), gjelder selvfølelig andre regler, for de forholdene varer jo sjeldent lenger enn noen mnd, om det.
Da er det chicks before dicks, eller en tilsvarende klisjé. :P

Etter russetida er det greit.
Før russetida er det unødvendig drama i hverdagen.

Jeg tenker at det kommer litt an på. Akkurat denne greia her er det jo snakk most venninnen faktisk lå med han. Da er det vel strengt tatt ikke supergreit. Iallfall om venninnen setter ned foten. Men de fant jo fint ut av det i Skam.

Husker jeg hadde en slik story på VGS selv. Men der var jeg veldig uenig i reglene. en venninne av meg firsta den kjekkeste fyren på skolen. Hun var dødelig forelsket, men også supersjenert. Så hun turte aldri å ta kontakt med han.
Jeg kjente han gjennom storebror sitt miljø, og han var tydelig interessert i meg. Såpass at han avklarte at det var greit med broderen. Men min venninne insisterte på at det var brudd på alt av regler om jeg ikke holdt meg unna.

Veldig uenig som sagt, men holdt meg unna. Og det var sikkert greit sett i retrospektiv. Men jeg syns fortsatt det er en merkelig greie at den som ser en kjekkas først eier i hele venneflokken.

Kan jo ikke styre følelser så at to blir forelsket i samme må jo være greit?

Jeg tenker at det kommer litt an på. Akkurat denne greia her er det jo snakk most venninnen faktisk lå med han. Da er det vel strengt tatt ikke supergreit. Iallfall om venninnen setter ned foten. Men de fant jo fint ut av det i Skam.

Husker jeg hadde en slik story på VGS selv. Men der var jeg veldig uenig i reglene. en venninne av meg firsta den kjekkeste fyren på skolen. Hun var dødelig forelsket, men også supersjenert. Så hun turte aldri å ta kontakt med han.
Jeg kjente han gjennom storebror sitt miljø, og han var tydelig interessert i meg. Såpass at han avklarte at det var greit med broderen. Men min venninne insisterte på at det var brudd på alt av regler om jeg ikke holdt meg unna.

Veldig uenig som sagt, men holdt meg unna. Og det var sikkert greit sett i retrospektiv. Men jeg syns fortsatt det er en merkelig greie at den som ser en kjekkas først eier i hele venneflokken.
Enig med deg. Husker noen jenter trodde de hadde førsterett fordi de rakk å si først at de synes han en fyr var kjekk.

Uff. Var i den situasjonen på ungdomsskolen. Var med venninna mi til han også for å hjelpe henne. Men han sa kun ja til at hu var med, om jeg var med. Kleint hele greia egentlig :p

Jeg fortalte det da til hu og hu sa da til meg jeg kunne være sammen med han om jeg ønska det. Hu fikk øynene opp for annet kjapt også. Fint å være ungdommer da :p

Jeg er gift med han venninnen min hadde sagt at hun ville ha :p Hu var så nølende og sjenert at jeg endte opp med å bli sammen med han istedenfor (jeg skulle prøve og koble de to), men gikk fint det :)

Joda, det er greit. Hvis han ikke liker henne, ville det jo ikke blitt noe allikevel, og voksne mennesker kommer seg over en "crush."
Når man er 17(?), gjelder selvfølelig andre regler, for de forholdene varer jo sjeldent lenger enn noen mnd, om det.
Da er det chicks before dicks, eller en tilsvarende klisjé. :P

Her er de fleste sammen med ungdomskjæresten sin enda, og jeg var kjærester med min ungdomskjæreste i 4 år, vi skulle til og med ha barn sammen. Så alle jeg kjente den gangen og nå var i seriøse forhold da de var unge :)
Så vi har de samme reglene som i dag ;)

Likte venninna di han og han deg?
Nei men hvis hun hadde gjort det så hadde det jo vært kjipt om hun stod i mellom at vi ble livspartnere. Ser ikke noe forskjell før og etter russetid så lenge det handler om kjærlighet og ikke bare ons

Back
Topp