Er det greit?

Hva jeg legger i å trene: Be oss ta med truser, la være å ha på bleie på vei til barnehagen, la henne gå uten bleie hele dagen.

Som sagt så er det greit at de gjør det når lillemor tar initiativ til det selv, men jeg vil være med på avgjørelsen om hvordan vi går framover videre, framfor å få det servert. Det ble lagt fram litt ovenfra og ned.

Det skjønner jeg provoserer. Hva med å a et møte med dem og snakke om det?

Selvfølgelig! Jeg er kjempe glad for alt de gjør. Her har de begynt med dotrening for lenge siden, helt topp.

Jeg synes det er helt greit at de gjør det i barnehagen, men jeg er litt mer betenkt når vi får beskjed om hvordan vi skal gjøre det hjemme.
Spesielt siden lillemor har hatt det litt vanskelig fordi vi måtte bo fra pappaen i noen måneder, noe som resulterte i at vi måtte gi opp bleieslutt fordi hun ikke taklet det på toppen av det hele. Siden vi har fortalt barnehagen at vi måtte begynne med bleie igjen, og at vi skulle ta opp bleieslutt igjen når vi mente hun var klar så synes jeg at de skal tenke over at vi vet bedre enn dem hva hun er klar for og ikke. Jeg føler at jeg må forsvare hvorfor vi vil vente med å slutte på natten også. Dette er jo en ny barnehage for oss, og da synes jeg det er litt ubehagelig at barnehagen ikke tar oss med på sine ideer. Hadde det vært bår gamle barnehage så hadde det vært noe annet, de kjenner både henne og oss godt.

Hvor gammel er hun da?

Sent from my iPhone using BV Forum

Hadde vært helt greit, men hadde satt pris på om det ble kommunisert på en grei måte såklart.

Det skjønner jeg provoserer. Hva med å a et møte med dem og snakke om det?
Får ikke til det. Jeg har mine problemer, bla angst og dårlig selvbilde. Dette vet barnehagen godt, og de andre barnehagene har vært veldig flinke til å passe på det. Jeg kjenner jeg blir veldig på vakt, men siden jeg nekter å la mine problemer gå ut over lillemor så tenker jeg å bite tennene sammen litt. Jeg er tross alt veldig stolt over hvor bra det går med lillemor, og hvor godt hun har klart å tilpasse seg situasjonen :-D

Jeg hadde satt pris på det .

Får ikke til det. Jeg har mine problemer, bla angst og dårlig selvbilde. Dette vet barnehagen godt, og de andre barnehagene har vært veldig flinke til å passe på det. Jeg kjenner jeg blir veldig på vakt, men siden jeg nekter å la mine problemer gå ut over lillemor så tenker jeg å bite tennene sammen litt. Jeg er tross alt veldig stolt over hvor bra det går med lillemor, og hvor godt hun har klart å tilpasse seg situasjonen :-D

Skjønner! Du har sikkert gjort en super jobb og gjør så godt du kan. :) Håper det ordner seg, men det gjør det nok. Barn slutter alltid med bleie en gang. :)

Det synes jeg ikke høres greit ut når du forteller mer,dere må ha en dialog om det

Helt greit gitt ;)

Det synes jeg ikke høres greit ut når du forteller mer,dere må ha en dialog om det
Jeg føler jo at det hadde vært lurt, men samtidig er det jo så kjekt at de er så motiverte. På den ene siden er det jo supert, og lillemor liker de ansatte veldig godt. Kanskje det er best å bare la det ligge. Det er jo bare meg det går utover, og jeg kan jo ikke la det gå utover lillemor.

Helt supert!

Min første tanke er at det må jo være bra.

Men når jeg leser litt mer skjønner jeg godt at du blir betenkt.

Men hvordan reagerer lillemor på det da? Synes hun det er stas å gå med truse og gå på do?

For hvis hun bare er positiv og er fornøyd tror jeg nok at jeg hadde latt det ligge

Min første tanke er at det må jo være bra.

Men når jeg leser litt mer skjønner jeg godt at du blir betenkt.

Men hvordan reagerer lillemor på det da? Synes hun det er stas å gå med truse og gå på do?

For hvis hun bare er positiv og er fornøyd tror jeg nok at jeg hadde latt det ligge

Hun synes det er fint, og hun sier ifra selv når hun må på do. Men hun hadde et uhell foran et par av de store jentene en dag, og da ble hun veldig opprørt. Hun er jo ikke en del av gjengen enda. Jeg er nok litt hønemor også, for lillemor er den typen som bruker litt tid på å analysere situasjonen, og stirrer dermed litt. Men vi kjører på. Personlig hadde jeg villet vente til hun ble bedre kjent der, mtp uhell, men jeg er der jo ikke på dagen.

De begynte med største hos meg. Veldig fornøyd. Med nr 2 startet de ikke men det var ny Bhg..

I barnehagen her begynte de med dotrening før de sa noe til foreldrene. Synes det er helt supert! Hun (2år ) går på do i bhg en gang til dagen (bleier ellers), og så spør jeg inni mellom hjemme. Noen ganger vil hun, andre ganger ikke. Tvinger hu aldri :)

Både og. Jeg er litt sånn at jeg syns det er så koselig med "de første tingene", så jeg ville jo gjerne fulgt barna på do første gangen! :)

Back
Topp