Er det greit?

Sylvanas

Forumet er livet
Himmelbarn
Sommerfuglene 2017
Hadde du syntes det var greit om de ansatte i barnehagen hadde begynt å trene ditt barn til å gå uten bleie, uten å ha klarert det med deg først?

Kommer helt an på hva du mener med å trene

Det spørs hvor lenge det var pågått. Men hvis den ansatte i bhg til dattera mi sa når jeg kom å hentet at henne hadde prøvd å gå uten bleie og snakket litt rundt det og videre fremover, hadde jeg ikke reagert. Som barnehageansatt selv, ser man veldig tydelig når barn er klar for det :) Og selv om det kanskje ikke kan virke sånn hjemme, så er ikke barnet nødvendigvis lik i barnehagen :)

Det hadde vært supert :)
De har ofte mye mer tid med barna enn foreldrene har på dagtid, og dersom de så at barnet var klar for det og begynte og var behjelpelig, så hadde det vært snilt :)

Vel de ser barnet mitt hele dagen, og dersom barnet mitt viser interesse for å gå på do når de andre barna gjøre og de da setter det på do hadde jeg blitt utrolig glad :)

Selvfølgelig. Man spør da ikke foreldrene om barna får lov til å prøve å smøre brødskiva selv eller kle på seg klær selv. Barn får tilbud om å prøve og klare ting selv, det synes jeg er flott :)

Helt greit for meg, verre viss vi hadde trent hjemme, men bhg ikke ville være med å støtte oppom om det når barna var der

Da hadde jeg jubla høyt :D

Sent from my iPhone using BV Forum
Tenkte akkurat det samme :-P haha... Gruer meg skikkelig til den biten der, så jo mer de hjelper jo bedre!!!! Som regel er det jo motsatt.. Man øver og øver hjemme, men bhg rundtom har ikke ressurser til å følge opp treningen i bhg...

Syns det høres helt ypperlig ut jeg! ;-)

Jeg hadde syntes det var merkelig at de ikke snakket med meg om det først, for hvis ungen syntes det var greit så kunne vi jo begynt hjemme også. Det er jo det mest naturlige å snakke med foreldrene før en(bhgansatt) foretar seg noe med barnet.

Edit: eller, kanskje ikke før de begynte, men gjerne bare opplyst den dagen om at idag har de tatt **** på do og tenkte å gjøre det til en rutine framover osv.

Jeg synes det er helt greit at de gjør det i barnehagen, men jeg er litt mer betenkt når vi får beskjed om hvordan vi skal gjøre det hjemme.
Spesielt siden lillemor har hatt det litt vanskelig fordi vi måtte bo fra pappaen i noen måneder, noe som resulterte i at vi måtte gi opp bleieslutt fordi hun ikke taklet det på toppen av det hele. Siden vi har fortalt barnehagen at vi måtte begynne med bleie igjen, og at vi skulle ta opp bleieslutt igjen når vi mente hun var klar så synes jeg at de skal tenke over at vi vet bedre enn dem hva hun er klar for og ikke. Jeg føler at jeg må forsvare hvorfor vi vil vente med å slutte på natten også. Dette er jo en ny barnehage for oss, og da synes jeg det er litt ubehagelig at barnehagen ikke tar oss med på sine ideer. Hadde det vært bår gamle barnehage så hadde det vært noe annet, de kjenner både henne og oss godt.

Hva jeg legger i å trene: Be oss ta med truser, la være å ha på bleie på vei til barnehagen, la henne gå uten bleie hele dagen.

Som sagt så er det greit at de gjør det når lillemor tar initiativ til det selv, men jeg vil være med på avgjørelsen om hvordan vi går framover videre, framfor å få det servert. Det ble lagt fram litt ovenfra og ned.

Back
Topp