Er det greit?

Tenker de hadde en annen måte å kommunisere det ut på en mange andre men får jeg en barnehage som vil hjelpe oss med slik situasjon tenker jeg det er vinn vinn situasjon;)

Helt ok, men dotrening bør være i samarbeid med hjemmet og barnehagen slik at barnet ikke blir forvirret. Ser det som en selvfølge at foreldre og bhg har en dialog rundt dette, men ser ingen grunn til at bhg skal spørre om lov.

Hvis barnet vil så er det dumt å holde igjen. Jeg skjønner at de ber om ekstra skift. Og det er lettere for barnet å lære seg om bleia er av hele dagen. Dette er nok bare et utrykk for ønske om samarbeid fra bhg sin side, ikke legg noe mer i det :)

Min første tanke er at det må jo være bra.

Men når jeg leser litt mer skjønner jeg godt at du blir betenkt.

Men hvordan reagerer lillemor på det da? Synes hun det er stas å gå med truse og gå på do?

For hvis hun bare er positiv og er fornøyd tror jeg nok at jeg hadde latt det ligge
Samme tenker jeg!

Får ikke til det. Jeg har mine problemer, bla angst og dårlig selvbilde. Dette vet barnehagen godt, og de andre barnehagene har vært veldig flinke til å passe på det. Jeg kjenner jeg blir veldig på vakt, men siden jeg nekter å la mine problemer gå ut over lillemor så tenker jeg å bite tennene sammen litt. Jeg er tross alt veldig stolt over hvor bra det går med lillemor, og hvor godt hun har klart å tilpasse seg situasjonen :-D
Er du alene med henne?

Jeg hadde syntes det var supert. Men nå er jeg av den oppfatning at vi i dagens samfunn legger mye mer i dette med bleieslutt enn nødvendig. Hvis man skulle laget like mye oppstyr rundt det å begynne å spise med skje selv tror jeg mange barn hadde slitt en masse med det og. Nå sier jeg ikke at dette gjelder deg, mer generelt :)

Her tok vi bare av bleia våren/sommeren rundt da de fylte to, og lot ting gå sin gang. En del uhell ja, men ingen vanskelige følelser rundt dette fra barnas eller oss voksnes side. Begge var ferdig med dag- og nattbleie før de fylte to. Nå sier jeg IKKE at dette var vår fortjeneste, og kanskje går det helt annerledes med minstemann, men dette er mine tanker rundt temaet.

Forstår at du vil være med på prosessen. Har en gutt med kronisk forstoppelse han klarer ikke å gjør i do. Han må få på bleie og kvier seg veldig. Holder igjen. Om barnehagen hadde tvunget han til å sitte på do hadde jeg blitt irritert.

Synes det er bra at bhgen vil hjelpe til,men synes at di burde ha en dialog med dere foreldre om dette ! Hvertfall når du skriver her at dere hadde sagt ifra om å avvente.. Men det kan jo hende di har sett at dette var noe hun ønsket,fordi andre barn trener på det samme,og lot henne også få prøve. Ting kan snu så fort når det gjelder barn,den ene dagen er di ikke klar mens neste dag er di klar:)

Synes det er bra at bhgen vil hjelpe til,men synes at di burde ha en dialog med dere foreldre om dette ! Hvertfall når du skriver her at dere hadde sagt ifra om å avvente.. Men det kan jo hende di har sett at dette var noe hun ønsket,fordi andre barn trener på det samme,og lot henne også få prøve. Ting kan snu så fort når det gjelder barn,den ene dagen er di ikke klar mens neste dag er di klar:)
Det er sant. Kanskje greit når en prøver å passe inn i en ny situasjon også.

Det er IKKE greit at de overkjører deg. Men likevel tror jeg du tenker rett om du lar det gå denne gangen, siden det uansett ser ut til å løse seg godt for jenta. (Svelge kameler og velge våre kamper, vet du...)

Håper dere får et fint samarbeid videre, og at du blir hørt hvis det er mer enn tidspunktet og initiative du vil forandre.

Back
Topp