Er det greit?

Bruker23le

Blir kjent med forumet
Er kanskje litt utenfor tema og sånn men må bare få noen råd og blåse ut litt frustrasjon. Har nettopp kommet hjem fra syden å kommer hjem til nyvasket hus. Samboeren hadde betalt en vaskedame for å vaske ned hele huset og det var jo kjempehyggelig. Når jeg ser litt nøyere etter er det omdekorert på stua og rydda i skuffer å skap og omorganisert mye. Å det viser seg da at svigermor har med sin nøkkel uten å spørre om lov låst seg inn og det er hun, ikke vaskedama som har rydda å gjort om i skuffer og skap. Hun ringer til samboeren min dagen etter vi kom hjem å presterer da å si at hun synes det var mye rot å at det var mye skitt. Må si jeg nå er fly forbanna og irritert, at hun synes dette er greit å gjøre. Føler hun invaderer oss og i tillegg kritiserer meg for for dårlig husmoremne:( lilletuppen min på 6 mnd HATER å ligge på gulvet alene og må underholdes mye av tida. Svigermor har selv passa ham noen timer alene å da rakk hun ikke å spise selv engang.

Det jeg lurer på er hvordan hadde dere reagert på noe sånt?
Bør jeg konfrontere henne med det? Helt sikker på at det i utgangspunktet var godt ment, men føles ikke helt sånn.


Sent from my iPad using BV Forum mobile app
 
Jeg tror jeg hadde klikka ganske bra! Hva får hun til å tro at hun bare kan ta seg til rette på den måten?! Så utrolig frekt!! Jeg hadde fortalt hva jeg mente og at dette ikke er greit! Dette er vårt hjem og ikke hennes og at vi har det sånn VI vil ha det! Ikke sånn HUN vil ha det!!
Kjenner jeg blir skikkelig irritert på dine vegne nå! For noe tull!!

Sent from my HTC One SV using BV Forum mobile app
 
Så godt å høre at min reaksjon er på sin plass. Har jo i utgangspunktet et godt forhold til svigermor så ble litt overrasket. Må ta det opp med henne, men er så usikker hvordan og om samboeren også bør si noe her.
Argh, brukt store deler av kvelden på å finne ting å rydde de på plass hvor de var:(


Sent from my iPad using BV Forum mobile app
 
Keg hadde klikka! Sånn gjør man virkelig ikke..


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Svigermødre er og blir svigermødre! Hadde blitt meget forbanna,men prøvd å tenke at det var helt sikkert godt ment,kanskje hun ville hjelpe deg da hun vet at du må bruke mye tid på skatten din? La det passere, ikke skap noe hvis det kun er en engangshendelse. Skjer noe lignende flere ganger så ville jeg tatt det opp,men hvis dere har godt forhold til vanlig så ville jeg bare brukt samboeren som filter og fått ut all frustrasjon. Så kan jo han nevne det til henne en gang at du ikke syntes det var greit

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Er kanskje litt utenfor tema og sånn men må bare få noen råd og blåse ut litt frustrasjon. Har nettopp kommet hjem fra syden å kommer hjem til nyvasket hus. Samboeren hadde betalt en vaskedame for å vaske ned hele huset og det var jo kjempehyggelig. Når jeg ser litt nøyere etter er det omdekorert på stua og rydda i skuffer å skap og omorganisert mye. Å det viser seg da at svigermor har med sin nøkkel uten å spørre om lov låst seg inn og det er hun, ikke vaskedama som har rydda å gjort om i skuffer og skap. Hun ringer til samboeren min dagen etter vi kom hjem å presterer da å si at hun synes det var mye rot å at det var mye skitt. Må si jeg nå er fly forbanna og irritert, at hun synes dette er greit å gjøre. Føler hun invaderer oss og i tillegg kritiserer meg for for dårlig husmoremne:( lilletuppen min på 6 mnd HATER å ligge på gulvet alene og må underholdes mye av tida. Svigermor har selv passa ham noen timer alene å da rakk hun ikke å spise selv engang.

Det jeg lurer på er hvordan hadde dere reagert på noe sånt?
Bør jeg konfrontere henne med det? Helt sikker på at det i utgangspunktet var godt ment, men føles ikke helt sånn.


Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Svinger innom fra april her, for dette er jo noe av det rareste.
Jeg har verdens søteste svigermor, jeg kunne bært henne på gullstol! Men jeg har en anelse om at hun kunne gjort noe av det samme. For her for noen uker siden passet(bodde i(avtalt)) svigermor og svigerfar huset til min svigerinne og svoger. De har en vaskehjelp 1 gang i uken. Men hun gjorde ikke en god nok jobb mente a mor, så hun brukte uken til å vaske ned hele huset dems. Han far dro over hele hagen, og klippet og lukte det han mente burde vekk.
Dette var bare godt ment, og en overraskelse. Det ble medium tatt imot. Og da UTEN organisering av skuffer!

Om jeg ikke hadde bedt om hjelp, hadde jeg heller ikke likt å få det. Jeg har mitt system, mine private ting, og svigemor får ikke komme å organisere min hverdag og brette mine truser. Svigemor kan leke med barnebarn, så kan jeg ordne slike ting.
 
Utrolig frekt av henne. Desverre har jeg en sånn svigermor selv.. hun kommer listende inni huset, ringer ikke på og jeg har flere ganger holdt på å daue av skrekk!! Har også gjentatte ganger bedt henne bruke ringeklokka, men hun hører ikke etter. Dette er bare en brøkdel av det hun gjør. Men over til om at du må si fra, ja det kan du gjøre, men jeg syns at din samboer (også) skal gjøre det. Det er hans mor og deg kan de "hate"...

Sent from my HTC One S using BV Forum mobile app
 
Men det kan hende hun mener samboeren din burde rydde og vaske litt mer da siden du er opptatt med babyen. Hvorfor skal du være "husmor"? Han bor da der like mye som deg...


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp