Er det greit?

Rustad90

Glad i forumet
Jeg føler at jeg er enten alt for lilegyldig, eller omringet av hysteriske mødre..

Jeg kan vel la ems leke på bakken nå? Spise det hun finner på å stappe i munnen og sånn..? La henne sitte i skyggen i bare bleia, med solkrem istedenfor uvdrakt? Og la henne få is når det er så varmt..

Må man være så jævla korrekt hele tiden da? Er det ikke bedre å følge innstinktene sine..?

Føler at de jeg selv mener er litt hysteriske ser så stygt på meg :p

♥ appen ♥

Jeg føler at jeg er enten alt for lilegyldig, eller omringet av hysteriske mødre..

Jeg kan vel la ems leke på bakken nå? Spise det hun finner på å stappe i munnen og sånn..? La henne sitte i skyggen i bare bleia, med solkrem istedenfor uvdrakt? Og la henne få is når det er så varmt..

Må man være så jævla korrekt hele tiden da? Er det ikke bedre å følge innstinktene sine..?

♥ appen ♥
Det er jo ditt barn da, og du bestemmer ;)
VI gir ikke is, men hva andre gjør er meg revnende likegyldig :p
Han satt nesten naken ute fordi han holdt på å smelte bort, men fikk solkrem såklart!
Jeg tror det er forskjell på hva folk synes er ok. Det viktigste er vel at man stoler på seg selv :D

Det er jo ditt barn da, og du bestemmer ;)
VI gir ikke is, men hva andre gjør er meg revnende likegyldig :p
Han satt nesten naken ute fordi han holdt på å smelte bort, men fikk solkrem såklart!
Jeg tror det er forskjell på hva folk synes er ok. Det viktigste er vel at man stoler på seg selv :D
Enig her:)

Sent from my HTC Sensation Z710e using BV Forum mobile app

Men jeg føler noen ganger at jeg blir sett stygt på fordi jeg er "hysterisk" og :p
Så det er jo litt begge veier ofte!
Ei venninne har latt sønnen smake kake, kjeks, is, desserter av alle slag osv. JEG ser ikke poenget og vil ikke skape et behov han ikke har. Men som sagt; jeg bryr meg ikke så veldig om hva andre gjør :p

Men jeg føler noen ganger at jeg blir sett stygt på fordi jeg er "hysterisk" og :p
Så det er jo litt begge veier ofte!
Ei venninne har latt sønnen smake kake, kjeks, is, desserter av alle slag osv. JEG ser ikke poenget og vil ikke skape et behov han ikke har. Men som sagt; jeg bryr meg ikke så veldig om hva andre gjør :p
Enig med deg her også jeg:p

Sent from my HTC Sensation Z710e using BV Forum mobile app

Det kommer ALLTID til å være noen som ser stygt på deg uansett hva du gjør ;-p her har snuppa sittet i bare bleia i skyggen med solkrem og smakt saftis. Hadde ikke tenkt at hun skulle få smake is så tidlig, men hun ville ha og jeg ga etter :-) det er ikke så ofte vi spiser is, så jeg tror ikke hun tar skade av det ;-) kjør på med det du føler er riktig for dere og så får andre mene og gjøre det de vil. Men skjønner frustrasjonen. Jeg blir irritert når andre blander seg oppi hva vi gjør og ikke gjør.

Det kommer ALLTID til å være noen som ser stygt på deg uansett hva du gjør ;-p her har snuppa sittet i bare bleia i skyggen med solkrem og smakt saftis. Hadde ikke tenkt at hun skulle få smake is så tidlig, men hun ville ha og jeg ga etter :) det er ikke så ofte vi spiser is, så jeg tror ikke hun tar skade av det ;-) kjør på med det du føler er riktig for dere og så får andre mene og gjøre det de vil. Men skjønner frustrasjonen. Jeg blir irritert når andre blander seg oppi hva vi gjør og ikke gjør.
Du har rett - det er alltid noen som skal blande seg.
Jeg har f.eks fått direkte stygge kommentarer på å la babyene nattamme så lenge de vil, noen legger ikke skul på noenting faktisk.

♥ appen ♥
hehe, jeg gjør som deg!
Lar det skure og gå litt :P Hun kooooser seg på bakken, og smaker på alt hva naturen har å by på :P Men jeg følger med og graver ut mesteparten av løv, småstein og sand hun pakker innpå! ;)
Jeg smører med solkrem, og lar henne leke ute! Er jo umulig å holde henne i skyggen, da må vi bygge tak over hele verandaen o_O ;) Hun har fått smake is, saftis, og laga så ispinner av fruktmos til henne...hun slikka på den og så spiste hun mais i stedet :eek: Så DET var hun ikke så imponert over :P
Det eneste jeg er litt restriktiv på er sukker, vil ikke gi henne kaker, kjeks o.l. riktig ennå, men er opp til hver hva de vil fore ungene sine med ;)

...har for øvrig lest at barn på 70-tallet spiste MYE mer sukker enn dagens barn! ;)

hehe, jeg gjør som deg!
Lar det skure og gå litt :p Hun kooooser seg på bakken, og smaker på alt hva naturen har å by på :p Men jeg følger med og graver ut mesteparten av løv, småstein og sand hun pakker innpå! ;)
Jeg smører med solkrem, og lar henne leke ute! Er jo umulig å holde henne i skyggen, da må vi bygge tak over hele verandaen o_O ;) Hun har fått smake is, saftis, og laga så ispinner av fruktmos til henne...hun slikka på den og så spiste hun mais i stedet :eek: Så DET var hun ikke så imponert over :p
Det eneste jeg er litt restriktiv på er sukker, vil ikke gi henne kaker, kjeks o.l. riktig ennå, men er opp til hver hva de vil fore ungene sine med ;)

...har for øvrig lest at barn på 70-tallet spiste MYE mer sukker enn dagens barn! ;)
Kan det ha en sammenheng med økt overvekt og insulintrøbbel i dag? :p

Det er jo opp til foreldrene til barnet det.. de er store nå, og jeg mener dette går helt fint :)
hehe, jeg gjør som deg!
Lar det skure og gå litt :p Hun kooooser seg på bakken, og smaker på alt hva naturen har å by på :p Men jeg følger med og graver ut mesteparten av løv, småstein og sand hun pakker innpå! ;)
Jeg smører med solkrem, og lar henne leke ute! Er jo umulig å holde henne i skyggen, da må vi bygge tak over hele verandaen o_O ;) Hun har fått smake is, saftis, og laga så ispinner av fruktmos til henne...hun slikka på den og så spiste hun mais i stedet :eek: Så DET var hun ikke så imponert over :p

hehe ja husker tanten min fortalte at når hennes barn var små (de er 35 og 39 tror jeg) så tilsatte de sukker på grøten om dem ikke ville spise :P var et vanlig og godt råd i den tiden :P heheh

Jeg har f.eks fått direkte stygge kommentarer på å la babyene nattamme så lenge de vil, noen legger ikke skul på noenting faktisk.

Det synes jeg var en rar ting av folk å blande seg opp i hehe:-) Noen er bare helt utrolige, kanskje de har lite å gjøre selv.

Det synes jeg var en rar ting av folk å blande seg opp i hehe:) Noen er bare helt utrolige, kanskje de har lite å gjøre selv.
Nei, de sover jo godt hele natten fordi de har tatt skrikekur på babyene for å avvenne nattpuppen og kan ikke skjønne hvorfor jeg gidder! :p

Synst det er synd at folk skal blande seg bare fordi at andre gjør ting annerledes enn de. Ei på jobben ammet barnet til hun var to år fordi det er vanlig for hun. Noen av de andre kommenterte dette daglig til hun selv om hun sa fra at slik var det og det var hennes valg. Forstår ikke hvorfor folk må bry seg. De samme folkene reagerer på at jeg ikke ammer, men det var på en måte ikke mitt valg når ungen nekta å ta puppen. Fikk anbefalt av hs å slutte å prøve etter en måned pga det var så slitsomt å pumpe seg hele tiden. Skulle likt å se de prøve å amme en baby som ikke vil ammes!

Synst det er synd at folk skal blande seg bare fordi at andre gjør ting annerledes enn de. Ei på jobben ammet barnet til hun var to år fordi det er vanlig for hun. Noen av de andre kommenterte dette daglig til hun selv om hun sa fra at slik var det og det var hennes valg. Forstår ikke hvorfor folk må bry seg. De samme folkene reagerer på at jeg ikke ammer, men det var på en måte ikke mitt valg når ungen nekta å ta puppen. Fikk anbefalt av hs å slutte å prøve etter en måned pga det var så slitsomt å pumpe seg hele tiden. Skulle likt å se de prøve å amme en baby som ikke vil ammes!
Men hva er riktig i slike menneskerd øyne da? Det blir tydeligvis feil uansett hvordan man gjør det! :p
Kanskje de skal feie for sin egen dør først?

Men hva er riktig i slike menneskerd øyne da? Det blir tydeligvis feil uansett hvordan man gjør det! :p
Kanskje de skal feie for sin egen dør først?

Ja det tenker jeg også. De har nok for lite innhold i livet sitt når de må bry seg om alle andre sitt..

Helt enig med deg!
Mina har også smakt saftis,senest på 17.mai...
Hun koste seg så mye.. Men,som nevnt av Marian87 over her,vil jeg være forsiktig med kjeks,kaker ol.
Tror ikke de tar skade av litt saftis på varme dager.. Er selv en iselsker....
Føler også at folk kan bry seg med ting de ikke har noe med. Og det er virkelig opp til hver enkelt og gjøre hva de føler er best selv :)

Syntes ikke du skal ta deg nær av det i hvert fall :)

Her i huset så smøres fie inn i solkrem, å får smake is, og bader i baby bassenget sitt, kravler rundt på gresset å prøvesmaker blader og grus (men plukker ut av munnen hennes) spiser ofte middag og mellom måltider ute i grillhuset, og får smake på nestn alt jeg spiser (ikke sukkerholdig mat, eller stek mat) men dt jeg føler er greit for henne å få :-) jeg mener at vi mødre gjør dt vi føler er best for våre egne barn, og va andre gjør bryr jeg meg fint lite om. Så lenge fie er fornøyd å sånn så er dt som er viktig for meg :-)

Sent from my LT26w using BV Forum mobile app

Jeg bruker solkrem på gutten min, har aldri hørt om UV-drakt men ser for meg at det er ganske varmt i forhold til å bare sitte i bleia. Gutten min får ikke en hel is, men han har smakt på fordi han har vist interesse, noe han gjør med alt vi putter i munnen egentlig.. matvrak :p .. Liker best å gi han vann for det er det som hjelper når det er varmt, da trenger man væske for å ikke tørke ut, så kaldt vann funker her. Jeg lar gutten min sitte på verandaen å leke i bare bleia når det er fint vær, og lar han sitte i badebaljen ute uten bleie visst det er ekstra varmt..

Visst jenta de viser interesse til å leke på bakken nå så er det så klart ikke noe galt i det, det er jo bare bra! Min er enda skeptisk til gresset, så vi er i tilvenningfasen, men det begynner å komme seg :)

Back
Topp