er det greit at folk tar på magen din?

mie_

Blir kjent med forumet
I mitt forige svangerskap hadde jeg en episode der svigermor plutselig kom å tok på magen min inne i butikken, og forann masse folk. Det syns jeg var så ubehagelig at det utløste et panikkanfall og jeg mått gå ut for å få frisk luft. skjønner egentlig ikke den reaksjonen den dag i dag, men jeg syntes det var veldig innenfor min "intimsone" og likte ikke at det trakk så mye oppmerksomhet :oops::p

De skjønte jo da at de ikke skulle gjør det mer, ikke uten å spørre om lov først iallefall:rolleyes:

I går skjedde det igjen, og ikke bare 1 gang, men 3 ganger kom de å strøk meg på magen og kommenterte den i hytt og gevær, syntes det var så ekkelt at jeg måtte late som jeg skulle hente noe på rommet for å ta meg sammen litt. skjønner ikke hvorfor jeg skal syntes det er så forferdelig, men merker at det ikke er greit.

men syns det er like ekkelt å sifra, vil jo ikke bli sett på som sær eller hva de måtte tenke, men magen er jo ikke allemannseie selv om man er gravid..? (!) hadde vært veldig rart om noen kom å tok på magen hvis det ikke var noe der :P

syns dere det er en uting eller er det greit? og ville du sagt fra dersom det ikke var det?

Jeg synes det er helt greit nå når jeg har fått skikkelig hard babykul. Jeg synes ikke det var greit når den var deigete og oppblåst :P

Er det en av mine gode venner eller nær familie kan dei ta så mye de vil. Men dette er jo veldig indeviduelt.

ikke litt greit at de bare tar på magen uten å spørre først... eneste som får lov til det er min mann, og min sønn... spør de først så får de lov. spør de ikke først så blir jeg irritert...

Men jeg lurer på hvorfor skal den gravide mage være allmannseie, men ingen klapper mannen på pungen og sier godt jobba?

Syntes ikke det er greit. Svigermor har gjort det 2 ganger

Sniker fra mars: Stilte samme spørsmål inne på mars forumet i går. Jeg har ikke fått synlig mage enda, men likevell er det bekjente som har kommet bort til meg både på butikken eller ute og tatt på magen min. For tiden føler jeg meg bare tjukk og ønsker absolutt ikke at noen andre enn samboer skal ta på magen min. Men får liksom ikke til å si ifra på en grei måte heller, og da blir det mer til at man bare irriterer seg gjennom opplevelsen.
Kan hende det blir noe annet når man får skikkelig gravidmage, men det er unaturlig for meg at bekjente og nesten fremmede skal komme bort og gratulere med graviditeten for så å ta meg på magen..

Har fått 2 mage klapp på jobb.. Syntes ikke d var greit.. Føler meg deigete/ oppblåst.. Men uansett synes jeg d er vanlig folkeskikk å spørre først.. Mine nære å kjære skal bare kjenne men folk som jeg så si fan ikke kjenner, skal ikke røre magen min! Har opplevd d også!

Jeg har fått mange mageklapp og stryking nå. Synes det er mer greit nå da det faktisk er en mage der, enn før da jeg bare var oppblåst og de klappet på luften.. Det er litt rart, men litt koselig også☺️ men man burde helt klart spørre!
Var ei lita jente som har strøket og strøket på magen min i dag Ville høre og kjenne og kose. Men jeg stoppet henne når hun gikk for puppene mine :p

Nærmeste familie og venner er helt greit, men så spør de først, siden de veit at jeg ikke er så glad i fysisk kontakt. Kjente og bekjente syns jeg ikke noe om!

Liker det ikke.. Er ikke så glad i kroppskontakt uansett bortsett fra samboern. Han får kjenne så mye han vil på sønnen sin :)

Heldigvis ikke opplevd at noen tar på meg, bortsett fra en veldig nær venninne. Akkurat det var litt blandet følelse.

Samboer er naturlig, syns også at søstrene mine er greit, men ville synes det var veldig rart om andre kom og tok på magen ja... :/

Jeg liker det ikke, vil isåfall at folk spør først! Vil heller ikke dra opp genseren og vise magen, bare rart synes jeg:p

Er ikke noe fan og synes folk skal spørre først. Har blitt klappet på magen flere ganger og har variert veldig om det er tålelig eller ikke ok i det hele tatt, men ble så satt ut at jeg ikke har fått sagt noe der og da. Har nå advart familie på begge sider om at jeg er ukomfortabel med "mageangrep" og satt opp profilbilde på face. ;)

Og ja, helt klart lov å si ifra. Kommer til å gjøre det neste gang. Min kropp.
Fantastisk!! Den ønsker jeg meg i alle farger:)

Jeg syns ikke noe om det. Da skal det være nær familie og til nød nære venner. Mann og barn er selvsagt greit ;)

I starten nei, og følte det var frekt.. Men etter som jeg ble stor og fikk sikkelig mage (uke 35 nå) så synes jeg det bare er koselig og syne det er synd ikke flere tar :p

Back
Topp