Er det greit at folk tar på gravidmagen?

huzky

Gift med forumet
Jeg hadde aldri tenkt over slik "magebeføling" før jeg var gravid sist. Tror til og med jeg har klappet folk på magen... Men jeg husker sist, at jeg syntes faktisk ikke så mye om at folk dreiv og tok meg på magen, til og med folk jeg ikke kjente så godt....

... så hva tror dere at dere synes om det? det begynner nemlig så snart kulen er der!! :P

Jeg fikk en lite sjokk opplevelse av en en eldre kvinnlig pasient som jeg hadde i ambulansen. Uten at hun visste noe som helst så la hun bare hånden på magen min å sa at jeg måtte passe godt på småttingen.. Selv om dette var sikker bare koselig ment så var det litt creepy at en fremmend to meg på magen... Noen venninner av meg gjør det samme men det er mere ok  syns jeg;)

Jeg blir veldig ukomfortabel når svigermor og stemor til mannen min tar meg på magen, de har gjort det 1 gang hver nå. Min far gjorde det på gøy,men reagerte ikke på det Rart...Liker best når mannen koser på den jeg

Helt ok at venninner gjør det, men liker ikke at kollegaer og andre gjør det...

eg syns ikke de er greit at noen tar meg på magen. Sambo og gutten min får selvfølgeligt lov og det syns eg er kos =)  Men eg liker ikke når venniner eller fremmede skal gjer d. syns de blir for rart. Men eg kunne heller aldri tatt på magen til noen andre heller =)

Eg er litt spesiell på akkurat sånt =P

Helt enig=) Er liksom så unaturlig at andre enn mannen og evt. barn enn har selv skal gjøre det=) Nei blir helt feil!

Jeg har ikke noe behov for å ta på andres mage, og ihvertfall ikke at andre enn mannen skal ta på min. Det er jo magen min, ikke babyen, de tar på! Ubehagelig, syns jeg... De får vente til den lille kommer ut heller :)

Syntes det er koselig når nær familie vil kjenne litt på magen, men ellers setter jeg pris på at andre holder hånden unna magen :p

Jeg hadde ei venninne og typen og moren hennes på besøk her i sist uke. Plutselig begynte venninna mi å klappe meg på magen. Jeg ville nesten bare rygge vekk for ventet det ikke, kom litt brått på liksom. 

Det er jo bare hyggelig ment da. Rett og slett kjærlighet til både deg og babyen :)
Jeg husker at jeg reagerte på det sist, men var også yngre den gangen. Men jeg har alltid spurt etter det om jeg kan ta på magen til venninner som er gravide. Syns man skal spørre.Er jo ikke alle som har samme intim grense som man selv. Men denne gangen syns jeg det bare er koselig. Det er jo bare som sagt kjærlighet til deg og barnet, og hvem sier vel nei takk til det ? ;) emoticon

Ja er det jeg prøver å si til meg selv=) At det er medkjærlighet og glede over atde tar på magen for det er jo det dem gjør.. Men jeg har alltid hatt ett intimitetsproblem mht andre. til og med klemming gjør meg ukomfortabel=p

Det kommet litt ann på hvem som gjør det :P Når mannen min gjør det mange ganger om dagen, synes jeg det er kjempe kos. Men stemor og diverse andre litt rart og kanskje ubehagelig. Men er jo veldig hyggelig at de viser at de bryr seg om magen og meg :)

Tja, vet ikke helt jeg. Jeg har ikke noe problem med at folk tar på meg. Foreløpig syns jeg ikke folk har noe på min mage å gjøre, når babyen begynner å sparke slik at andre kan kjenne det blir det en annen sak. Da er det vel helst venner og familie som kjenner. Mener å huske det slik fra sist. Jeg tar ALDRI på noen annen sin mage uten å spørre først. Og jeg har kun spurt når det har vært nære venninner:))

Thesso_88 skrev:
Ja er det jeg prøver å si til meg selv=) At det er medkjærlighet og glede over atde tar på magen for det er jo det dem gjør.. Men jeg har alltid hatt ett intimitetsproblem mht andre. til og med klemming gjør meg ukomfortabel=p

samme her! vil helst ikke klemme andre enn mannen min og veldig nære venner og foreldrene mine selvsagt :)

Har egentlig ikke vært så mye borti det, var ikke mange som tok på den sist....

Hadde nok ikke likt det om noen andre enn familie og gode venner gjorde det
:)

Synes det er helt greit, de gjør det jo ikke akkurat for å være slemme, men fordi de er glade på mine/våre vegne :-) Er veldig avslappet i forhold til det der :-)

Ja for meg gjør det ingenting, jeg vet det er bare av ren kjærlighet og ikke noe annet. VI nordmenn....ikke alle, meeeeen mange er litt kalde. Og har problemer med intimgrense. Alle må gjøre det som er rett for seg selv såklart. Men husk at i en tid som dette burde vi virkelig si ja takk til all godhet, ikke bare når vi er gravide:) Kos dere gravide og la folk vise at de bryr seg og er glad i og på dere vegne :)

Samboeren min kan ta så mye han vil på magen... Moren min kan også kjenne på magen. Koselig. Kollegaer og andre... Hold dere unna.. Min mage:P Har blitt mettet på det der. Utrolig mye klassing på magen min på jobb..Når jeg minst venter det!.. =/

Jeg liker det IKKE! Helt greit med mannen og barna alså, men alle andre kan holde fingrene sine langt unna min kropp ;)

Har akkurat hatt mitt fyrste møte med denne problemstillinga - og eg kan no sei at nei, det er ikkje greit! Om ein spør er det ein ting, men nokon som berre tar på meg utan vidare tykkjer eg lite om!

Back
Topp