Er det greit at barnehagen bruker bilputer på tur?

For barn på stor avdeling syns jeg pute er helt ok! For de minste barna bør foreldrene evt ga med sete og montere det selv!

Hvorfor vil dere ikke dele? Skikkelig kjipt når dere har "interne hemmeligheter" på åpent forum.
Man har ikke lov å "reklamere" for andre forum/facebook-grupper her på babyverden. Så de kan ikke si hva det er snakk om uansett.

Nei! Har alltid kjørt selv hvis de ikke har hatt mulighet til å sikre barnet mitt skikkelig

Man har ikke lov å "reklamere" for andre forum/facebook-grupper her på babyverden. Så de kan ikke si hva det er snakk om uansett.
Det er vel hovedsaklig termingrupper og slikt? Ingen som har sagt noe på prat om feks Hønehjørnet, Bilstoler og Mammaklubben på Facebook.

Hvorfor vil dere ikke dele? Skikkelig kjipt når dere har "interne hemmeligheter" på åpent forum.
For min del handler det om at jeg ikke vil henge ut andre grupper på nettet [emoji6]

Var helt tilfeldig at vi var medlem av den gruppa begge to, og skjønte hva vi snakket om [emoji6] Skjedd før også.

Men jeg vil ikke være negativ til en gruppe på face, på et annet åpent forum.

For min del handler det om at jeg ikke vil henge ut andre grupper på nettet [emoji6]

Var helt tilfeldig at vi var medlem av den gruppa begge to, og skjønte hva vi snakket om [emoji6] Skjedd før også.

Men jeg vil ikke være negativ til en gruppe på face, på et annet åpent forum.

Skikkelige bilstoler!! Her leverer vi bilstol i bussen når de skal på tur [emoji4]

Syns egentlig ikke det nei. Barnehagen her har egen minibuss, og der er det jo egentlig ikke krav til noe sikring. Men de har puter. Jeg leverte bilstoler og sa jeg gjerne ville hun skulle bruke den. Men det var visst ikke plass... Har hatt noen runder med meg selv rundt dette, da jeg ikke liker det i det hele tatt! Men dette vanskelig, de er på mye turer og syns liksom ikke hun skal gå glipp av det heller. Og de er jo bedre sikret enn hva loven sier, så føler meg fryktelig hønemor som reagerer på dette...

I forrige bhg vi hadde, så brukte de ingen sikring i minibuss. Jeg hadde med beltestol til min da 5-åring, hvor da ped.lederen sier at "det er ikke nødvendig". Spør da om de har bestilt minibuss med bilseter, men får til svar at nei man trenger ikke bilseter i minibuss. Sa bare at jeg vil at Xx sitter i beltestolen sin uansett, så sa tok se den imot. Men hun var den eneste som hadde med sete hver gang.

Er det ikke krav til sikring? Det syns jeg høres veldig rart ut.

Er det ikke krav til sikring? Det syns jeg høres veldig rart ut.

Må si meg enig der! Det spiller egentlig ingen rolle om det er buss eller minibuss! Barn skal jo være forsvarlig sikret uansett sikringsutstyr som er tilgjengelig! Er jo belter i bil og men det brukes ds seter! Bussene her er pålagt å ha barneseter, dog bare babysete eller beltestol, men bedre enn ingenting!

Må si meg enig der! Det spiller egentlig ingen rolle om det er buss eller minibuss! Barn skal jo være forsvarlig sikret uansett sikringsutstyr som er tilgjengelig! Er jo belter i bil og men det brukes ds seter! Bussene her er pålagt å ha barneseter, dog bare babysete eller beltestol, men bedre enn ingenting!

Ungene mine hadde nesten måtte bytte bhg om de stadig vekk kjørte rundt i minibuss uten sete..

Back
Topp