Er det greit at barnehagen bruker bilputer på tur?

Vår bhg ber oss levere dem med stol/pute og det liker jeg best, så vet vi at de sikres skikkelig. Pute er ikke aktuelt

Vår bhg ber oss levere dem med stol/pute og det liker jeg best, så vet vi at de sikres skikkelig. Pute er ikke aktuelt
Samme ba de om her når mine gikk i bhg

Hvis barnet er så stort, tenker jeg det er ok hvis foreldrene godkjenner sikringen. Vi brukte bare puta på slutten her med eldste, da hun var 6-7 år og egentlig hadde lov til å sitte usikret.

Nei!

(og sikter du igken til en viss gruppe?? Jeg ble jo nesten halshugget fordi jeg skrev en kommentar [emoji23])

Nei!

(og sikter du igken til en viss gruppe?? Jeg ble jo nesten halshugget fordi jeg skrev en kommentar [emoji23])
Ha ha var det du som skreiv den kommentaren ja :laughing025

Jeg lsget tråden litt pga det men også fordi jeg har vært i diskusjon andre steder om det
Jeg synes nemlig ikke det er greit

Vi må bruke private biler om vi skal komme oss noe sted, så om vi må bruker vi puter. Ofte sender foreldre med bilstolene og har tatt av ryggen slik at kun puta er igjen. Selv sender jeg alltid med hele beltestolen og har kun en unge på pute dersom jeg må kjøre med fem unger i bilen. I baksetet går det maks to seter og en pute.

Beltestol er selvsagt å foretrekke og det beste å bruke dersom man kan! Pute beskytter svært dårlig.

Jeg lsget tråden litt pga det men også fordi jeg har vært i diskusjon andre steder om det
Jepp, det var meg [emoji23][emoji13]

Og det ble da stille etterpå [emoji23][emoji13]

Jeg kjører jeg, men bare med beltestoler. Jeg har montert en haug av bakovervendte seter og jeg, da vi på småbarn skulle på tur til ei på avdelingen. Sommertur til gården hennes [emoji6]

Spørs litt om det er siste året dems og de skal en kort tur skal vist puter ikke være så ille, men foretrekker ordentlige bilstoler helst bakovervendt! Hadde mest sannsynligvis kjørt selv om snuppa skulle på noe da men hvert uaktuelt til nå ihvertfall for de går dit det er noe [emoji4]

Har vært i klinsj med bhg ansatte i år, da de har tatt med ungene (4/5åringer) på bussturer UTEN sikring. Sendte med pute, for at jenta skal komme høyere opp, men hun var vel og eneste barnet med pute!! Sender ikke ungen på langtur uten ekstra sikring. Hadde hun vært mindre (stor 4/5åring) hadde jeg sendt med bilstolen.

Lurer fælt på hvilken gruppe dere er med i, for det virker som om der er mye god underholdning [emoji14]

Skikkelig bilstol!

Syns egentlig ikke det nei. Barnehagen her har egen minibuss, og der er det jo egentlig ikke krav til noe sikring. Men de har puter. Jeg leverte bilstoler og sa jeg gjerne ville hun skulle bruke den. Men det var visst ikke plass... Har hatt noen runder med meg selv rundt dette, da jeg ikke liker det i det hele tatt! Men dette vanskelig, de er på mye turer og syns liksom ikke hun skal gå glipp av det heller. Og de er jo bedre sikret enn hva loven sier, så føler meg fryktelig hønemor som reagerer på dette...

I forrige bhg vi hadde, så brukte de ingen sikring i minibuss. Jeg hadde med beltestol til min da 5-åring, hvor da ped.lederen sier at "det er ikke nødvendig". Spør da om de har bestilt minibuss med bilseter, men får til svar at nei man trenger ikke bilseter i minibuss. Sa bare at jeg vil at Xx sitter i beltestolen sin uansett, så sa tok se den imot. Men hun var den eneste som hadde med sete hver gang.

Syns egentlig ikke det nei. Barnehagen her har egen minibuss, og der er det jo egentlig ikke krav til noe sikring. Men de har puter. Jeg leverte bilstoler og sa jeg gjerne ville hun skulle bruke den. Men det var visst ikke plass... Har hatt noen runder med meg selv rundt dette, da jeg ikke liker det i det hele tatt! Men dette vanskelig, de er på mye turer og syns liksom ikke hun skal gå glipp av det heller. Og de er jo bedre sikret enn hva loven sier, så føler meg fryktelig hønemor som reagerer på dette...

I forrige bhg vi hadde, så brukte de ingen sikring i minibuss. Jeg hadde med beltestol til min da 5-åring, hvor da ped.lederen sier at "det er ikke nødvendig". Spør da om de har bestilt minibuss med bilseter, men får til svar at nei man trenger ikke bilseter i minibuss. Sa bare at jeg vil at Xx sitter i beltestolen sin uansett, så sa tok se den imot. Men hun var den eneste som hadde med sete hver gang.
Vi har minibuss der jeg jobber å har bilstoler der

Ordentlige bilstoler:) her må vi levere bilstol hvis de skal med buss.

Back
Topp