Er det greit å tvinge barn til å gi kos

Prox

Gift med forumet
For å si unnskyld?
Om barnet ditt dytter ett annet, må det gi en klem for å si Beklager etterpå?

Min egen intimgrense er veldig 'privat' og jeg misliker fysisk kontakt med andre mennesker så det er kanskje derfor jeg føler at tvangskos er helt feil!!

Hvilke andre metoder kan brukes når små barn uten særlig språk må unnskylde atferden sin ovenfor venner?

Syns også det er veldig ubehagelig når foreldre tvinger barna sine til å gi hadeklem :o er det bare jeg som er rar her eller?

Her skal ikke lille tvinges til å klemme noen! Under noen omstendigheter!

Tvang, nei

Nå er jo mine kosemonster da, så det er mer snakk om å hindre dem i å kose noen som ikke vil...

Synes det er feil å tvinga mine barn til å gi klem. Eg kan fint spørja, men ikkje tvinga!

Nei, du er ikke rar. Jeg spør bestandig om hun vil gi hadet-klem, vil hun ikke så vil hun ikke.
Selvfølgelig må hun s i unnskyld om hun har gjort noe galt eller vært slem, men klem? Det blir jo helteit!

Tvinges til å si unnskyld, men ikke å gi klem

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Jeg husker fra jeg var barn at jeg ble "tvingt" til å klemme andre, både voksne og barn.. Jeg likte det aldri, og liker ikke den dag i dag å klemme andre enn de som står meg aller nærmest. Kommer aldri til å tvinge mine barn til å klemme noen.

Ikke greit i det hele tatt. Vi bestemmer over vår egen kropp, og det er viktig at vi vet fra vi er små at vi gjør det, at ingen andre har råderett over vår kropp. Jeg liker heller ikke tanken på å si unnskyld bare for å si unnskyld. Om man ikke mener det, hva lærer man da? Å ta hensyn kanskje, men kan man ikke også lære et snev av uærlighet?

Hvor gammelt er barnet ditt?:)
Prøver å finne en måte sønnen min kan si unnskyld på men han snakker ikke enda :o
Han er snart fire. Da han var 2 år var han mer enn villig til å gi bort klem. Men lærte han å stryke på armen som en måte å si unnskyld på:)

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Hvor gammelt er barnet ditt?:)
Prøver å finne en måte sønnen min kan si unnskyld på men han snakker ikke enda :o
Min datter sier ikke unnskyld med ord, hun stryker litt på kjaken til vedkomne.

Mener det var veldig vanlig før. Noen barn er for hardhente. Og noen begynner å skrive. Jeg synes ikke noe om det. Var en som alltid fikk beskjed om å gi en klem når han var liten vis han gjorde noe galt... gjorde mye galt.. men var hardhent... den dag i dag er jeg "redd" eller utilpass når han klemmer meg. Mer livredd nå som jeg er gravid. Det er teit, men det sitter igjen.

En stryk på skuldra og Unnskyld burde være nok? Hvis man skal ha berøring... jeg synes det er feil. Man mister sin personlige sirkel.

Jeg tvinger aldri noen til å gi kos. Kan oppfordre søsken i mellom, men ikke lenger ut. Viktig at intimgrensen er barnas egen og ikke voksnes!!!

For min del er det viktigere at de skjønner hva som var galt enn at de lærer å si unnskyld for å ordne opp ( noen lærer seg til at de sier unnskyld så fort en voksen kremter, men mener det ikke). Så klart må de si unnskyld etterhvert som de blir større, men maser ikke med det i evigheter må de er små.
Med de minste uten språk ville jeg også heller oppfordret til å gi leken tilbake, stryke på kinnet med hånda eller bare leke fint. (alt etter hva som ble gjort)

Helt enig. Syns ikke noe om tvangskos. Pleier å si til sønnen min at han kan komme å gi meg eller pappaen en klem for å si unnskyld dersom det er noe, men ville ikke gjort det med andre enn oss, og tvinger han ikke... Bare sier at det er fint om han kan gjøre det :) Samme med hadeklem og slikt... pleier å spørre om den det gjelder kan få hadeklem - sier han nei spør jeg om han kan si/vinke hade og kanskje sende et slengkyss istedenfor. Vil han ingenting er det også greit - vi har i alle fall prøvd, og han tvinges ikke til noe han ikke vil som kan gå ut over hans intimsone.

Nei, du er ikke rar. Jeg spør bestandig om hun vil gi hadet-klem, vil hun ikke så vil hun ikke.
Selvfølgelig må hun s i unnskyld om hun har gjort noe galt eller vært slem, men klem? Det blir jo helteit!

Veldig enig:)

Back
Topp