Er det frekt?

Jeg synes ikke det er frekt, men de fleste cafeer liker det ikke:(
Skal bare selge de vettu..

Det har jeg gjort mange ganger, så nei, jeg synes ikke det er frekt.

hadde nok ikke satt meg på en kafe uten å kjøpe noe. Hadde brukt et ammerom eller evt kjøpt noe å drikke. Men må man så må man

ORIGINAL: * supermeg*

hadde nok ikke satt meg på en kafe uten å kjøpe noe. Hadde brukt et ammerom eller evt kjøpt noe å drikke. Men må man så må man

Jeg syns det er småfrekkt.. Hvertfall om kafeen har masse gjester fra før og man tar opp ett bord som betalende gjester kunne hatt

ORIGINAL: Bymusa

de fleste plasser har kjøpeplikt. De er jo ikke en park.

Det samme tenker jeg. Så hadde nok kjøpt noe.. bare en brus eller no.
Mange har jo micro man kan varme barnemat i også.... og man føler seg litt mer avslappet
om man føler rett ved å sitte der på den kafeen.

ORIGINAL: silyea

Synes ikke det er frekt!
Men bruker alltid å kjøpe noe. En liten brus eller noe billigere. viss ikke jeg kjøper noe føler jeg at betjeningen gir meg "skal ikke du kjøpe noe blikket" [:'(]

Samme her.

signerer..

Eg jobber sjølv i kafe, og ja eg synst det er frekt å sette seg ved eit bord, oppta heile bordet, utan å kjøpe nokon ting. Det er faktisk kunder som faktisk har kjøpt noko som har "fyrsterett".

Men eg er heldigvis av dei som ser folk an. Det er forskjell på ei mor som vil gje ungen sin mat og på ein ungdomsgjeng som bråker masse.

Og me som er mødre har jo oftere ein tendens til å faktisk spørre om det er greit å spise medbrakt barnemat.

Jeg hadde kjøpt meg et glass brus eller noe.

Men utrolig dumt at det ikke er flere stellerom hvor en kan gi barna sine mat/stell.

ORIGINAL: MammaOkt

Jeg hadde kjøpt meg et glass brus eller noe.

Men utrolig dumt at det ikke er flere stellerom hvor en kan gi barna sine mat/stell.

ORIGINAL: Melancholia

Er ikke alle steder som har ammerom da. Her har vi ikke noe sånt til småbarnsmødre [&:]

da kan man vel kjøpe en brus eller kaffe? kafeen er jo ikke noe frit fram. Er en bedrift som drives[:D] Man hadde vel ikke troppet opp i en bhg åpen med unger, ungen min måtte ville leke litt..( satt litt på spissen[8D])

ORIGINAL: Melancholia

Er ikke alle steder som har ammerom da. Her har vi ikke noe sånt til småbarnsmødre [&:]

da kan man vel kjøpe en brus eller kaffe? kafeen er jo ikke noe frit fram. Er en bedrift som drives[:D] Man hadde vel ikke troppet opp i en bhg åpen med unger, ungen min måtte ville leke litt..( satt litt på spissen[8D])

Jeg jobber i resturant.. hadde fint bedt personen om å kjøpe noe jeg.. [;)] Er trossalt en resturant....

Jepp. Det syns jeg er frekt.

Kafeer er en bedrift på lik linje med andre bedrifter. For å ha folk i jobb der må de faktisk tjene penger. Dersom du setter deg på en kafe for å mate ungen din uten å kjøpe noe som helst tar du for det første opp bordet til betalende gjester.
Dessuten må de som jobber i kafeen rydde og vaske etter deg, uansett om du har kjøpt noe eller ikke.

Hadde kafeer vært et sosialt gode sponset av staten hadde det vært noe annet.

Ja det synes jeg er ufint. Synes det er ok å gi så¨små barn medbrakt mat (og det godtar jo alle spisesteder jeg har vært på i alle fall), men ellers er det jo faktisk slik at på en kafe spiser og drikker man det man har kjøpt der, og man går ikke på kafe uten å kjøpe noe. Så jeg ville definitivt kjøpt meg en kaffe eller noe, i det minste!

Ja det syns jeg er frekt.

Takk for svar jenter[;)] 
Ville bare høre hva folk flest mener om dette[:D] (kjøper alltid noe selv, men som regel står det igjen siden jeg ofte ikke er sulten eller har "tid" til og spise)
Men mannen min mener at de vanlige "reglene" ikke gjelder når det kommer til og gi små barn mat...

ORIGINAL: svimsen

da kjøper jeg noe til meg selv, kaffe eller annen drikke.

Back
Topp