Er det for tidlig?

VenterNr2.

Forelsket i forumet
Jeg blir 32 uker på onsdag. Jeg har ikke søkt om engangsstønaden, heller ikke pakket noe. Jeg føler det er litt for tidlig, selv om det er en stor sjanse at jeg blir satt i gang i uke 38. Da vil det si jeg har 8 uker igjen til termin og 6 uker til mulighet for at jeg blir satt i gang. Er det for tidlig å søke pengene og begynne å kjøpe inn ting og tang?

For tidlig? Nei det vil jeg da ikke si. Greit med alt som er gjort. Og engangsstønad bruker jo mange til å handle utstyr, så den søkes vel ofte ganske tidlig:)

Engangsstønad kan søkes så fort uke 26 er nådd, så det er absolutt ikke for tidlig :-) bare husk å legg ved dokumentasjon på termindato fra lege/jordmor :-)

Takk damer ☺️ skal sende søknaden imorgen, har fått dokumentasjon fra legen så alt er i boks. Får vel begynne å gjøre klar ting og tang.

I noen fylker er det opp til 6 ukers behandlingstid - så jeg ville søkt nå :) jeg søkte i uke 32 å pengene var på konto uka etter - jeg er derimot fremdeles litt småtreg med innkjøp å vogna kommer ikke før jeg er I uke 37, så jeg begynner å føle en trang til å få unna litt snart nå

Back
Topp