Er det for sent? *pasientskadeerstatning*

Bleiemos

Forumet er livet
...i mine yngre dager ble jeg utsatt for grove "overgrep" fra helsevesenet sin side. Mine foreldre og fylkeslegen bestemte seg for å la være å klage på det siden den saken hadde endt opp i media, og det hadde blitt mye styr. Rett og slett for å skjerme meg.

Dette er nå 5-9 år siden. Er det for seint å klage? Jeg har (takkavære gode foreldre og god advokat) sluppet unna varige skader, men feilene de gjorde er likevel veldig grove.

det sies att det skal helst søkes maks 3 år etter skaden
aller helst 1 år

ORIGINAL: MammaTilEmilie

aller helst 1 år

Dette skjedde når jeg var mindreårig. Jeg har heller ikke fått så mye innsyn i saken før iløpet av det siste året. (ble heldigvis skjermet for det meste..) Har det noe å si?

Hvis noen her har god peiling på dette, enten at de jobber innen for enten helsevesenet eller NPE, eller bare vet litt om det... Kan dere sende meg en PM, så kan jeg forklare litt? Vil gjerne vite om dette i det hele tatt går an å gå videre med..

[:)]Ta kontakt med en advokat. Det kan være egne regler for deg siden du da var under 18 år "på gjerningstidspunktet".
Du kan ev ha krav på en billighetserstatning. Kommer jo helt ann på hva som har skjedd.

ORIGINAL: MICAmor

[:)]Ta kontakt med en advokat. Det kan være egne regler for deg siden du da var under 18 år "på gjerningstidspunktet".
Du kan ev ha krav på en billighetserstatning. Kommer jo helt ann på hva som har skjedd.

Hva er det?

ORIGINAL: Bleiemos

ORIGINAL: MammaTilEmilie

aller helst 1 år

Dette skjedde når jeg var mindreårig. Jeg har heller ikke fått så mye innsyn i saken før iløpet av det siste året. (ble heldigvis skjermet for det meste..) Har det noe å si?

vanskelig og si med så lite info men er det erstattning for tort og svie eller er  det erstattning for problemer?

så lenge du var barn og ikke i stand til å klage da det skjedde, blir ikke saken foreldet og du kan søke nå, tror jeg...

ORIGINAL: Goth

så lenge du var barn og ikke i stand til å klage da det skjedde, blir ikke saken foreldet og du kan søke nå, tror jeg...

ja, ok.. Vurderer å ta kontakt med en advokat for å høre, men gruer meg litt siden jeg vil trenge hjelp fra mine foreldre. De sliter nemlig veldig med dette den dag i dag.

Back
Topp