Er det flere studenter her?

Vår

Flørter med forumet
Jeg er sikkert ikke den eneste studenten her, så tenkte det kunne være fint å dele litt informasjon. Finnes jo mange gode ordninger som skal gjøre livet som student og forelder lettere :)

Hva er planen fortsette med studiene for fult, redusert, eller ta et års permisjon?

Har samboeren/mannen jobb eller er han også student?

Jeg er student! Men jeg er nå på 4. året. Så håper på å gjøre ferdig studiene samtidig. Skal begynne på masteren tidligere enn de andre jeg studerer med, slik at jeg bare har skrivingen igjen neste år. Krever jo litt mer forberedelse og planlegging i sommer. Men er bestemt på å bli ferdig :-)

Har du en 60 poengs master da eller?

Jeg er også snart ferdig med mitt 4 år nå, men har bare 30 poengs master på mitt studie, skal egentlig begynne å skrive til januar. Har fag med eksamner til jul. Så jeg tror jeg kommer til å ta et år permisjon og begynne der jeg slapp neste januar.

Er bare 30 poengsmaster. Tar 30 poeng i et annet fag på høsten. Men jeg blir nødt til å samle inn alt av data på høsten også, sånn at jeg bare har skrivingen igjen når den lille kommer :-) kunne godt tenkt meg permisjon, mn jeg er så "gammel" at jeg må prøve å bli ferdig nå :-)

Ok, er jo greit å bli ferdig også :)

Jeg stresser ikke så mye med det, samboeren har ett år mer enn meg igjen, og vi skal flytte når vi er ferdige å studere. Så gjør ikke noe om jeg utsetter min master ett år, da blir vi ferdige samtidig.

Jeg skjønner :-) d beste er vel å ta permisjon :-) mn min sambo er ferdig med sine studier, og vi planlegger å flytte neste sommer. Da er d greit å være helt ferdig :-) mn tror ikke d blir lett :-P

Nei, det kommer nok til å bli krevende, men vet om flere som har klart det, så er jo mulig :)

Jeg er student:) deltid da. 1 år studie over 2 år. Straks ferdig med første året. Jeg jobber fullt siden av da. Fikk første under studie jeg tok sist, helt knall være student å bli foreldre. Jeg fortsetter på skolen som før:)

Jeg er student:) deltid da. 1 år studie over 2 år. Straks ferdig med første året. Jeg jobber fullt siden av da. Fikk første under studie jeg tok sist, helt knall være student å bli foreldre. Jeg fortsetter på skolen som før:)

Så bra at du har gode erfaringer med det! Mange mener jo at det er best å vente til man er ferdige og har fast jobb. Men jeg ser ingen grunn til å vente når begge ønsker barn, og det lar seg gjøre økonomisk :)

Hva andre mener er vel igrunn likegyldig:) med foreldrepenger fra jobben min samt foreldrestipend hadde jeg det igrunn godt økonomisk:) jeg var på skolen med babyen og tok eksamen og besto når han var 3 mnd:) nå vil jo babyen være 5-6 mnd når jeg skal ha eksamen så det går så fint! Man får til å klarer alt man vil :D

Så bra, du er flink!

Så lenge jeg føler meg fin kommer jeg til å prøve å jobbe litt ekstra ved siden av studiene de siste 6 månedene, for å få det litt romsligere økonomisk

Back
Topp